Norime ir elektromobilių, ir lengvatų

(Puslapis 1 iš 2)


SCANPIX nuotr.

Dina Sergijenko / Ekonomika.lt

2011-06-28 10:22

Praėjusią savaitę Vilniuje buvo atidaryta pirmoji elektromobilių baterijų įkrovimo stotelė. Kiek anksčiau susitikęs su Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) atstovais sostinės meras Artūras Zuokas žadėjo, kad tokių stotelių neilgai trukus atsiras ir daugiau, nes, tikėtina, pamažu gausės ir elektra varomų transporto priemonių.

„Elektromobiliai po 10–20 metų bus itin plačiai naudojamas dalykas ir nors jų yra visokių, mano nuomone, tai labiausiai miestui skirta transporto priemonė, todėl miestai turėtų daryti didžiausią postūmį“, – kalbėjo LPK prezidentas Bronislovas Lubys.

Verslininkas kadaise pats mėgino nusipirkti Prancūzijoje gamintą elektromobilį ir atsivežti jį į Lietuvą, tačiau planus tuomet sugriovė patys prancūzai: B. Lubiui pasiūlė pirkti arba kelias dešimtis elektromobilių, arba vieną, tačiau be garantinės priežiūros. Prancūziškų elektromobilių gamintojai tikino, kad dėl vienos transporto priemonės jiems į Lietuvą važiuoti neapsimokės.

„Mes norėtume, kad miestai leistų elektromobiliams ne tik nemokamai stovėti, įvažiuoti į senamiesčius, bet ir tam tikrą laiką mieste krauti akumuliatorius savivaldybės sąskaita“, – sakė B. Lubys. Anot jo, tokius metodus spėjo išmėginti Anglija ir Švedija, o Lietuvoje visa tai taptų paskata rinktis ekologišką transporto priemonę, nors šiandien elektromobiliai vis dar gerokai brangesni nei įprastos transporto priemonės.

Reikia skatinti

Anot LPK Ekonomikos ir finansų departamento direktoriaus Sauliaus Besagirsko, ne vienas šalies verslininkas norėtų įsigyti elektromobilį arba dalį turimo automobilių parko pakeisti į ekologiškas transporto priemones, tačiau stabdžiu tampa viešosios infrastruktūros trūkumas. „Jeigu žmogus įsigis elektromobilį ir juo važinės, problema taps automobilio pakrovimas mieste, be to, nėra jokių lengvatų“, – sakė S. Besagirskas.

Plėtoti elektromobilių pramonę Lietuvoje, pasako jo, padėtų paprasti žingsniai, kurie miestų savivaldybėms beveik nieko nekainuotų. „Mes norėtume, kad elektromobiliams Vilniuje būtų leista stovėti nemokamai, taip pat kad jiems būtų leista važiuoti viešojo transporto juostomis, – vardijo S. Besagirskas. – Ir prašytume įrengti elektros stoteles viešose vietose, kuriose, pavyzdžiui, penkerius metus elektromobilių savininkai automobilius krautų savivaldybės sąskaita, Šios priemonės kainuoja nedaug, bet postūmis būtų didelis.

Nori važinėti ekologiškai

Pasak sostinės mero A. Zuoko, Vilniaus savivaldybėje taip pat buvo kalbama, kad reikėtų įsigyti elektromobilių. „Norėjome tam tikroms tarnyboms nupirkti naujų automobilių ir buvo sumanymas orientuotis į elektrinius. Tačiau ne taip paprasta rasti, kad kaina atitiktų norus“, – aiškino A. Zuokas. Anot jo, kadangi Lietuvoje yra stiprūs pasaulyje vertinami vietiniai elektromobilių gamintojai, tokie kaip UAB „Elinta“, reikėtų galvoti apie vietos gamintojų palaikymą užsakant elektromobilių iš jų.

Straipsnio puslapiai:

- Dina Sergijenko

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas