Nuolaidos kenkia ir pirkėjams, ir verslui

(Puslapis 1 iš 3)


Fotodienos nuotr.

Paulius Grinkevičius / Savaitraštis „Ekonomika.lt“

2012-09-13 19:30

Nuolaidų maratonai, išpardavimai ir akcijos sunkmečiu pardavėjams tapo kone vieninteliu būdu pritraukti pirkėjų. Pasak ekspertų, ilgainiui prie nuolaidų pripratinti pirkėjai tapo gerokai išrankesni, o nuolatiniai nuolaidų maratonai galiausiai kenkia ir vieniems, ir kitiems.

Prasidėjus sunkmečiui parduotuvės klientai priprato pirkti prekių su nuolaida ir dabar kas ketvirta – penkta „Maximos“ pirkėjo krepšelyje esanti prekė yra su nuolaida, sako prekybos tinklo „Maxima“ atstovė spaudai Olga Malaševičienė. Esą dabar akcijomis suvilioti pirkėjus yra gerokai sunkiau nei sunkmečio pradžioje.

„Pastaruoju metu stebime dvi tendencijas: klientai prie akcijų jau pripratę, todėl nebeperka dideliais kiekiais, kaip buvo prieš kurį laiką, – pasakojo O. Malaševičienė.– Taip pat sumažėjo lojalumas prekių ženklui, o tai reiškia, kad klientai jau nebeieško akcijos tam tikro ženklo prekei, o renkasi iš tų prekių, kurioms būtent tą dieną taikomos nuolaidos.“

Pasak pašnekovės, maždaug pusė tokių prekių, kaip rankšluosčiai, tualetinis popierius, skalbimo milteliai, yra parduodama, kai jiems taikomos nemažos nuolaidos.

„Ne visi mūsų klientai gali sau leisti įsigyti knygų, tačiau pasiūlius specialią akciją knygų gali nusipirkti dauguma, todėl tokios prekės kaip knygos, žaislai, avalynė itin perkamos, kai klientams pasiūlome specialių akcijų“,– pridūrė pašnekovė.

Didžiausio Lietuvoje elektronikos ir buitinės technikos tinklo „Topo Centras“ atstovas spaudai Erikas Kundreckas taip pat sakė, kad sunkmečiu „Topo Centre“ gerokai padaugėjo prekių su nuolaida, dar ir dabar tinklo parduotuvėse akcinių prekių galima rasti kasdien – mat jas taiko ne tik prekybos centras, o ir atskiri prekių ženklai.

Pasak pašnekovo, nestinga susidomėjimo ir kai kuriomis be nuolaidos parduodamomis prekėmis. „Apsisprendimą pirkti lemia ne tik kaina, tačiau ir poreikis, tad neretai nelaukiama, kol bus taikoma akcija ar nuolaida. Juolab kad tuomet atsiranda rizika, jog nusižiūrėtos prekės per bumą gali būti tiesiog išpirktos“, – tikino E. Kundreckas.

„Apranga“ netaiko

Vis dėlto ne visų didžiųjų parduotuvių tinklų atstovai sako matantys panašias tendencijas:anot „Aprangos“ grupės generalinio direktoriaus Rimanto Pervenecko, drabužių versle panašių tendencijų nematyti – esą per metus yra keli dideli pavasario bei vasaros ir rudens bei žiemos išpardavimai, per kuriuos prekės parduodamos kartais iki 60 proc. ar daugiau siekiančiomis nuolaidomis, o įprasto sezono metu nuolaidos taikomos retais atvejais. „Krizės pradžioje, kai prekybininkai užsipirko daug prekių ir negalėjo jų parduoti, nuolaidos buvo didesnės. Dabar, kai atsigaunama, tokių nuolaidų nėra“, – kalbėjo R. Perveneckas.

Straipsnio puslapiai:

- Paulius Grinkevičius

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas