Oro linijos papildomai apmokestino keleivius pagal svorį (2)

(Puslapis 1 iš 2)


AFP/SCANPIX nuotr.

Ekonomika.lt

2013-04-03 15:27

Šiais laikais, kai sunkiai besiverčiančiantys vežėjai apmokestina bagažą ir užkandžius, smulki Pietų Ramiojo vandenyno valstybės Samoa oro linijų bendrovė vykdo naujovišką apmokestinimo modelį. Dar nei viena kita kompanija niekada nesiėmė tokio radikalaus sprendimo – apmokestinti kelievius pagal jų svorį.

Norintys skristi su Samoa kompanijos „Samoa Air“ lėktuvais turės sumokėti po 0,92 JAV dolerio už vieną kūno masės kilogramą, rašo „The Wall Street Journal“.

Samoa salos gyventojai garsėja savo apimtimis. Pagal Pasaulio sveikatos organizacijos duomenis kiek daugiau nei pusė vyresnių nei 20 metų šalies gyventojų yra nutukę. Keleivių svoris yra labai svarbus „Samoa Air“ kompanijai, kadangi pasataroji skraidina mažais lėktuvais, kurie talpina nuo 3 iki 10 keleivių. Kitaip tariant, viršsvorio turintis keleivis gali sumažinti lėktuvo talpą, tuo pačiu – pelną.

„Ši mokėjimo už svorį sistema bus toliau įgyvendinama“, - leidiniui „The Wall Street Journal“ interviu trečiadienį sakė „Samoa Air“ vadovas Chrisas Langtonas. Jis pastebi, kad 160 kg sveriantis keleivis mokės keturiskart daugiau nei 40 sveriantis, tačiau už papildomus pinigus jam bus suteitka daugiau erdvės.

„Mes esame kaip pardavėjai – parduodame svorį. Tačiau su svoriu tenka didesnė atsakomybė pasodinti keleivį komfortabiliau“, - sako jis.

Bendrovės „Facebook“ paskyroje užvirė karštos diskusijos ir daugelis siūlo boikotuoti tokią diskriminaciją. „Svėriau 90 kilogramų ir numečiau daug svorio. Pirmąkart perskaičius kompanijos taisykles, likau sukrėsta. Vis dėlto, tiesa kartais skaudina ir aš už tai, kad žmonės gyventų sveikiau“, – buvo rašoma komentaruose.

Kiti visiškai palaiko idėją ir teigia, kad tokių veiskmų reikėjo imtis anksčiau.

„Vieninteliai, kurie skundžiasi, yra storieji <...> Pašte reikia mokėti daugiau už sunkesnį siuntinį – tai yra tas pats“, - rašoma kitame įraše.

„Samoa Air“ apmokestinimo modelis gali rimtai sukrėsti pelno seniai nemačiusią pramonę, tačiau kitos oro linijos tokių žingsnių kol kas atsisako dėl galimų diskriminacinių sumetimų.

Vis dėlto, kai kurie vežėjai JAV kaip „Southwest Airlines“ reikalauja keleivių, netelpančių ekonominės klasės salono sėdynėje, įsigyti papildomą bilietą. Tačiau keleivių už kilogramus neapmokestina.

Keleiviai turi nurodyti savo apytikslį svorį ir bagažą, kai rezervuoja lėktuvų bilietus „Samoa Air“ interneto svetainėje. Tada yra suskaičuojama bilieto kaina. Bandantys sukčiauti ir nuslėpti savo svorį yra perspėjami, kad prieš skrydi keleiviai yra sveriami, nes tai yra įprasta mažų propelerinių lėktuvų laipinimo praktika.

C. Langtonas teigia, kad žinant keleivių svorį dar prieš skrydį, oro linijos gali koreguoti lėktuvo saloną, kad tilptų didesni keleiviai. Šis modelis yra priimtinas šeimoms, nes vaikai yra apmokestinami ne pagal vietą, kurią užima, bet pagal svorį.

Straipsnio puslapiai:

Close

Analitikų verdiktas: Lietuvos ekonomika augs lėčiausiai Baltijos šalyse

 Euro zonos ekonomika pirmą pusmetį augo lėčiau, negu buvo tikėtasi, todėl šių metų prognozuojama 2,1 proc. ūkio plėtra jau neprilygs praėjusių metų augimo tempui. O štai Baltijos šalių plėtra po puikių praėjusių metų ...

Vienas didžiausių bankų pasaulyje perspėjo: pasekmes pajaus visi

 Vienas didžiausių bankų pasaulyje pareiškė, kad Žemės gyventojai baigia išnaudoti visus resursus ir perspėja: nei šalių valdžios, nei didžiosios bendrovės nėra pasiruošusios klimato kaitai. Pasirodo, pasaulis ...

Įvardijo miestus, kur mažiausiai dirbama, bet uždirbama daugiausiai

Visi svajoja, kuo mažiau laiko praleisti darbe, tačiau uždirbti nemenkas sumas. Naujas tyrimas atskleidė, kokia mieste dirbant tai padaryti lengviausia. Įvertinta ir Vilniaus pozicija. Kaip rašo „Expert Market“, tyrime remtasi ...

„Lidl“ Nyderlanduose palaipsniui atsisako prekybos cigaretėmis

Vokiečių prekybos tinklas „Lidl“, užpernai atėjęs ir į Lietuvos rinką, Nyderlanduose pradeda palaipsniui atsisakyti cigarečių dėl sumažėjusio poreikio. Gyventojų įpročius paveikė aktyvūs valdžios veiksmai kovoje su rūkymu. Leidinio ...

Europos Komisija reaguoja į JAV nustatytus plieno ir aliuminio importo apribojimus

JAV paskelbus, kad nuo 2018 m. birželio 1 d. taikys papildomus importo muitus iš ES į Jungtines Valstijas eksportuojamam plienui ir aliuminiui, atitinkamai 25 proc. ir 10 proc., Europos Komisijos Pirmininkas Jeanas-Claude'as Junckeris sakė: ...

Į euro zoną šliejasi „skurdžiosios šalys“: ar sugriautų visą sistemą?

Trimis skurdžiausiomis Europos Sąjungos šalimis įvardijamos Bulgarija, Kroatija ir Rumunija siekia būti ne tik ES dalimi, bet ir euro zonos. Analitikų teigimu, jų dar laukia ilgas kelias, tačiau būtent skausmingos reformos gali lemti, kad į ...

Priminimas emigrantams: paskubėkite pildyti mokesčių deklaracijas

Vykstant deklaracijų pildymo bumui Lietuvoje, emigrantai turėtų neužmiršti, kad užsienyje mokestiniai metai taip pat įsibėgėję. Tai reiškia, kad svetur uždarbiavę tautiečiai turi pateikti deklaracijas užsienio mokesčių institucijoms, ...

Atsiveria galimybės lanksčiau nustatyti naujus PVM tarifus

 Šiandien Europos Komisija pateikė siūlymus dėl taisyklių, kuriomis siekiama leisti valstybėms narėms lanksčiau nustatyti PVM tarifus ir sukurti geresnę mokestinę aplinką. Teikiami siūlymai yra paskutiniai vykdomos PVM taisyklių ...

Lietuvių pamėgtoje atostogų šalyje norima atsisakyti „viskas įskaičiuota“ pasiūlymų

 Nemažai keliaujančiųjų į Turkiją renkasi „viskas įskaičiuota“ pasiūlymus, tačiau Turkijoje piktinamasi, kad dėl to turistai nepietauja mieste, mažiau keliauja. Dėl to siūloma panaikinti programą „viskas ...

„Ryanair“ meta visus kozirius: rado naują būdą spręsti skrydžių atšaukimo problemą

Pigių skrydžių bendrovės „Ryanair“ sprendimas atšaukti dešimtis tūkstančių skrydžių sugriovė 750 tūkstančių žmonių planus keliauti. Dabar kompanija bando atsitiesti ir tam ieško kuo įvairiausių sprendimų. Pastarasis buvo itin netikėtas, rašo independent.co.uk.

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas