Oro uosto taksi užkeikimas (2)

(Puslapis 1 iš 2)


Karolio Kavolėlio (Fotodiena) nuotr.

Rūta Vainienė / Lietuvos radijas

2013-07-30 16:06

Vasara – atostogų metas todėl daugiau žmonių naudojasi oro uosto paslaugomis. O Vilniaus oro uostas nemyli keleivių. Štai atvykimo salėje kabo didelė reklama: „Greitas ir patogus susisiekimas su miestu Vilniaus oro uosto rekomenduojamu taksi.“ Nurodomos ir šio taksi kainos. Kelionė iš oro uosto į Senamiestį kainuos apie 35 litus, o į Konstitucijos prospektą apie 42 litus. Žemiau vardijami maksimalūs vežimo tarifai. Įlaipinimas – ne daugiau nei 5 litai, kai kituose taksi jis kainuoja 2 litus. Kelionės kilometras dieną – ne daugiau nei 3,5 lito, kai esama taksi, vežančių už 1 litą 80 centų.

Kelionė gal ir greita bei patogi, bet tikrai nepigi, kone du kartus brangesnė nei kitais, oro uosto nerekomenduojamais taksi. Tačiau šiais, pigesniais, taksi į oro uostą netrukdomas gali tik atvykti. Išvykti bus žymiai sunkiau. Mat oro uostas nori, kad keleiviai važiuotų tik jo parinktaisiais taksi ir mokėtų brangiau, todėl visais būdais trukdo kitiems taksi atvažiuoti keleivių. Oro uostas atsitvėrė pakeliamais užtvarais, „sustoti draudžiama“ ženklais ir nuolat kursuojančia policija, kuri padeda vaikyti keleivių atvykusius automobilius. Kam tenka dažniau lankytis oro uoste, jau atidirbo visą keleivių pasitikimo metodiką. Pasitinkantieji laukia atokiau, kol keleivis paskambina, kad jau nusileido, atsiėmė lagaminus, o tada privažiuoja prie išvykimo durų pasiimti atvykėlio.

Padėtis nė kiek ne nauja ir įžūliai negerėjanti. Išorinės tvarkos oro uoste gal ir daugiau, bet ekonominės tvarkos labai stinga. Oro uostas savo sprendiniais apribojo konkurenciją, todėl keleiviams už taksi tenka mokėti du kartus brangiau. Oro uostui tokia padėtis atrodo normali, jis net nesigėdija pats reklamuoti brangių taksi paslaugų! Oro uostas vadovaujasi logika: mano teritorija, joje ir tvarkausi. Tačiau tvarkytis taip, kad būtų patogu ne tik oro uostui, bet ir keleiviui - motyvacijų nėra. Valstybinė įmonė gali ir nesistengti, nuostolinga jos veikla vis viena bus toleruojama, realios atsakomybės nėra, kaip ir kito oro uosto. Varnas varnui akies nekerta, gal todėl konkurenciją ribojantys ir vartotojui žalingi oro uosto sprendimai nedomina nei Konkurencijos tarybos, nei Vartotojų teisių tarnybos.

Sunku įsivaizduoti, kad taip nedraugiškai vartotojui tvarkytųsi privati įmonė. Juk kai atvažiuojame į prekybos centrą, nemokame už stovėjimą ir nėra jokio rekomenduojamo taksi, kuriam vieninteliam būtų suteikta teisė vežioti pirkėjus. Sakysite, prekybos centrai uždirba parduodami prekes. Bet juk oro uostas taip pat uždirba, imdamas iš keleivių oro uosto mokesčius, kurie yra įskaičiuoti į bilieto kainą. Apie keleivius galvojantis oro uostas turėtų užtikrinti, kad būtent keleiviui būtų patogu atvykti ir išvykti, pasitikti ir išlydėti. Būtent pagal keleivių poreikius turėtų būti sutvarkyta oro uosto infrastruktūra, o ne keleivio elgesys priderinamas, kad būtų patogiau pačiam oro uostui. Žinoma, kad nemokamų pietų nebūna, ir ribotų erdvių naudojimas turi turėti savo kainą. Tačiau kai ši kaina gaunama apribojus konkurenciją, tai jau primena lupikavimą ir dvelkia korupcija.

Straipsnio puslapiai:

- Rūta Vainienė

Lietuvos radijas

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas