Paaiškėjo, kiek kainuos kelionė traukiniu į Lenkiją (1)


Fotodienos nuotr. Traukinys

2016-03-09 09:50

Ilgai laukę norintieji į Lenkiją važiuoti traukiniu turės dar palaukti. Turėjęs startuoti pavasarį maršrutas nukeltas į vasarą, o darbams užbaigti Lietuva iš Europos Sąjungos prašys dar pusantro šimto milijonų eurų. Jau aišku, kiek kainuos bilietas į Lenkiją ir kiek truks kelionė. Visgi niekas nežino, ar maršrutas suvilios keliautojus, ypač, kai galima rasti pigių lėktuvų skrydžių. Skeptikai projektą mala į miltus, o Susisiekimo ministerija tikina, kad maršrutas gyvybiškai reikalingas.

Žadėta, kad nauja vėžė bus atidaryta jau šį pavasarį. Visgi „Rail Balticos“ projektas vėluoja ir naujas maršrutas atsiras gal tik vasarą. Taip žada Lenkija.

Pasak susisiekimo viceministro Arijando Šliupo, darbų – dar nemažai ir kainuos jie pusantro šimto milijonų eurų. Jų bus prašoma iš Europos Sąjungos. Geležinkelio ruožą iki Lenkijos sienos dar reikės elektrifikuoti, apsaugoti signalizacija. O esminis klausimas – kaip kelionę paversti patrauklia ir konkuruoti su greičiau važiuojančiais autobusais?

„Tam tikram ratui žmonių, kurie mėgsta ir nori išbandyti šitą maršrutą, tikrai būtų patrauklu. Bet, iš kitos pusės, priklausys nuo to, kokias tolimesnes jungtis galėsim pasiūlyti iš Balstogės link Varšuvos ar kitų krypčių“, - teigia susisiekimo viceministras Arijandas Šliupas.

Projekto tikslas – kad „Rail Baltica“ geležinkeliu traukiniai skrietų net 240 km/h greičiu. Kol kas tai – tik svajonės. Lietuvoje traukiniai gali pasiekti 120 km/h greitį, o Lenkijoje bėgiai senesni ir vietomis traukiniai per valandą nupūškuoja tik 40 kilometrų. Lietuva meta strėles į Lenkiją – ši turi nutiesti kokybiškus bėgius, antraip traukiniai tebeslinks visai ne europietišku greičiu.

Jau nuspręsta, kad traukinio bilietas iš Kauno į Balstogę kainuos 11 eurų, kelionės trukmė – 4,5 val. Visgi skeptikai abejoja, ar ši naujovė atsipirks, mat metai iš metų traukinių keleivių vis mažėja.

Tai – dar vienas dūris geležinkeliams. Jie dirba nuostolingai, o pernai keleivių sumažėjo dar šešiais procentais. Ir prognozės stebuklų nežada.

Populiariausi maršrutai Lietuvoje – Vilnius-Kaunas ir Vilnius-Klaipėda. Jais kasmet keliauja pusantro milijono žmonių. Lietuvos geležinkeliai nesureikšmina fakto, kad keleivių mažėja. Esą daug maršrutų sustabdyti dėl remonto.

 

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas