Papildomos pajamos skrieja pro šalį

(Puslapis 1 iš 2)


Audriaus Bagdono (Fotodiena) nuotr.

Nijolė Petrošiūtė / valstietis.lt

2012-12-02 12:02

Praeitą savaitę Šiauliuose lankėsi Vyriausybės sudaryta darbo grupė, rengianti pasiūlymus dėl Lietuvos transporto ir logistikos įmonių panaudojimo tarptautinių saugumo paramos pajėgų (ISAF) operacijoms, skirtoms ne karinių krovinių tranzitui per Lietuvą į Afganistaną ir iš jo gabenti. Kad norai virstų realybe, pirmiausiai reikia nutiesti beveik 7 km (6,9 km) geležinkelio atšaką, kurią Šiaulių valdžia mažiau nei prieš dešimt­metį išardė.

Griauti proto nereikia

Didžiausias Baltijos šalyse Šiaulių oro uostas kadaise turėjo ir geležinkelio atšaką. Bet prieš devynerius metus miesto valdžia nusprendė, kad ją reikia išardyti, neva bėgiai pernelyg susidėvėję, o jų remontas per brangiai kainuotų. Taip 2003 m. Šiaulių miesto taryba ir nubalsavo, neįsiklausydama į specialistus, kurie teigė, kad tokie ardymo iniciatorių argumentai nieko verti, kad susidėvi tik vidinė bėgių pusė, tad problemą galima išspręsti sukeičiant bėgius – kairįjį su dešiniuoju. Bent jau laikinai, kol biudžeto kišenės tuščios.

Miesto tarybos sprendimu buvo paskelbtas geležinkelio pardavimo konkursas (nors tarybos sprendime kalbama tik apie išardymą – aut. past.), o jį laimėjusi bendrovė, kuri į savivaldybės sąskaitą pervedė 250 tūkst. Lt, ne tik susirinko bėgius, bet ir išėmė pabėgius bei išlygino geležinkelio susikirtimus su keliais. Bėgiai buvo supjaustyti gabalais ir kaip metalo laužas parduoti į užsienį.

Įtikinėjimo menas

Darbo grupės, kuriai vadovauja užsienio reikalų viceministras Evaldas Ignatavičius, svarbiausias rūpestis – kaip atstatyti su Šiaulių valdžios palaiminimu išardytą6,9 km geležinkelio atšaką. Ji sujungtų viešąjį logistikos centrą su geležinkeliu, kuriuo NATO atskraidintus krovinius iš Šiaulių oro uosto būtų galima nugabenti iki Klaipėdos jūrų uosto. Šiaulių miesto meras Justinas Sartauskas taip trumpai apibūdino šią situaciją: darbo grupė turi įtikinti NATO, kad krovinius geriausia gabenti per Lietuvą, o Šiauliai turi įtikinti darbo grupę, jog tam labiausiai tinka Šiauliai.

Šiauliams ant kulnų lipa ir Palangos oro uostas, kuris, nors ir neturi tokio gero nusileidimo tako, kaip Šiaulių, ir net visai neturi geležinkelio, yra prie pat Klaipėdos jūrų uosto.

Regi naudą

Šiaulių oro uosto vadovas Romas Mikšys mano, kad jei per šį oro uostą būtų gabenami NATO kroviniai, Šiauliai gautų ne tik ekonominę naudą. Šiuo metu per Šiaulių oro uostą yra gabenami tik NATO Lietuvos misijos kroviniai, o šiauliškiai svaigsta, kad, nutiesus geležinkelio atšaką, atsirastų galimybė gabenti ir kitų NATO šalių, tokių kaip JAV, misijų krovinius. Be to, netrukus iš Afganistano pradės kraustytis savo misiją pabaigusios NATO pajėgos. Pasak mero J.Sartausko, jei kroviniai būtų pradėti gabenti per Šiaulių oro uostą, prireiktų pasaulinio operatoriaus, kuris valdytų ir Šiaulių pramoninį parką, logistikos centrą. Trumpiau sakant, Šiaulių oro uostas išplauktų į pasaulinius vandenis.

Straipsnio puslapiai:

- Nijolė Petrošiūtė

valstietis.lt

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas