Pasakiški antkainiai lietuvių el. parduotuvėms turtų nekrauna

(Puslapis 1 iš 3)


AFP/SCANPIX nuotr.

Paulius Grinkevičius / Savaitraštis „Ekonomika.lt“

2013-02-04 18:00

Net ir 300 proc. siekiantys antkainiai e. prekybininkams Lietuvoje didelio pelno negarantuoja.

To priežastis – nedidelė rinka ir mažą perkamąją galią turintys Lietuvos gyventojai, tikina elektroninės prekybos žinovai. Pasak jų, vienintelis kelias sukurti klestintį e. prekybos verslą – užkariauti ir kaimynų rinkas.

Lietuvos marketingo asociacijos („LiMa“) narys ir elektroninės komercijos konsultantas Vytautas Vorobjovas mano, kad Lietuvoje, kur internetu vis dar perka palyginti nedaug – pasak V. Vorobjovo, daugiau nei 300 tūkst. gyventojų – iš elektroninės prekybos daugiau uždirbti gali tik rinkos lyderiai, o mažesnėms e. parduotuvėms esą pinigų užtenka sumokėti mokesčiams ir algoms, bet turtų susikrauti neišeina. To priežastis – nedidelė rinka su mažą perkamąją galią turintys gyventojai. Šios aplinkybės rinkos lyderius nuolat verčia dairytis į užsienį.

Reikia vežti patiems

„Kas gali, tas plečiasi ir didina rinkas. „Pigu“ plečiasi į Latviją, „Cherry Media“ ( Lietuvoje valdo beta.lt ir grupinis.lt – red. past.) veikia Latvijoje ir Estijoje. Taip pat daro ir kitos Baltijos šalių bendrovės, pavyzdžiui, vieni didžiausių kompiuterių pardavėjų Lietuvoje yra latviai „1a.lt“, – sako V. Vorobjovas.

Pasak jo, Lietuvoje dažnai manoma, kad kai kurie e. prekybininkai užsideda kelis šimtus procentų siekiančius antkainius ir tai daro iš godumo, bet esą net ir tokios maržos antkainiai mažoje rinkoje negarantuoja didelio pelno. Tiesa, yra ir tokių, kaip buitinės technikos gamintojai, kuriems tenka verstis su 10 ar 15 proc. antakiniais.

„Sekasi tiems, kurie patys dideliais kiekiais vežasi produkciją iš užsienio tiekėjų, jie gali prekių gauti už mažesnę savikainą, – pasakoja pašnekovas. – Tačiau tam reikia daug kapitalo, ypač buitinės technikos srityje, kur prekės kainuoja po tūkstantį litų, o norint įsigyti pigiau reikia pirkti bent šimtą vienetų. Galime įsivaizduoti, kiek pinigų vienu metu įšaldoma perkant.“

Be to, net ir užsakius prekes reikia investuoti į rinkodarą, kad pirkėjai sužinotų apie produkciją, o tai padaryti, kai bankai griežčiau išduoda paskolas ir investuotojai atsargūs, – sudėtinga.

„Yra didesnių antakinių prekių niša, tai drabužiai, avalynė, aksesuarai, kvepalai. Ši rinka auga ir dar augs, nes nėra visiškai užpildyta, o buitinės technikos bei elektronikos rinkose jau prieš trejus metus atsirado per daug pardavėjų“, – dėsto V. Vorobjovas.

Pasak pašnekovo, vis dažniau mažesniais didžiųjų užsienio parduotuvių, kaip „Amazon.com“, antkainiais susivilioja ir Lietuvos pirkėjai.

Straipsnio puslapiai:

- Paulius Grinkevičius

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas