Pasaulyje yra vietos lietuviškam verslui

(Puslapis 1 iš 3)


Ruslano Kondratjevo nuotr.

Giedrė Sankauskaitė / Savaitraštis „Ekonomika.lt“

2014-03-20 07:00

Šokolado gurmanai Japonijoje skanauja lietuvių gamybos šokolado, JAV gyventojai gali mėgautis preciziškai vertinamu lietuvišku alumi, o ukrainiečių kūdikiams mamos perka kokybiškų lietuviškų tyrelių. Taip, unikalius bei kokybiškus lietuviškus produktus atranda ir pasaulio vartotojai.

Prisotintose pasaulio rinkose vartotojams nebeužtenka, kad produktas tiesiog tenkintų esminius jų poreikius. Klientai pradeda ieškoti pridėtinės vertės, kitoniškų prekių ir už tai yra pasiryžę mokėti daugiau. Lietuviškas verslas taip pat neatsilieka nuo pasaulinių tendencijų. Galime didžiuotis sėkmingo nišinio verslo, užkariaujančio užsienio vartotojus, pavyzdžiais.

„Mažam verslui lengviau reaguoti į rinką, išsiaiškinti vartotojo įgeidžius ir juos patenkinti“, – teigė „Verslios Lietuvos“ Eksporto departamento direktorė Jurgita Butkevičienė. Pasak jos, orientuojantis į nišinį segmentą, kuriama didesnė pridėtinė vertė, buriasi lojalių klientų ratas, o gaminio ar paslaugos išskirtinumas gali atverti net tų užsienio rinkų, kuriose yra didžiausia konkurencija, duris.

Leidinio „Ekonomika.lt“ kalbinti lietuvių verslininkai teigė įžvelgiantys daugybę nišinio verslo privalumų.

„Būdami nišiniai, galime būti lankstesni negu didieji verslai“, – įsitikinęs lietuviško šokolado „Chocolate Naive“ įkūrėjas Domantas Užpalis. Jo teigimu, tokiam verslui taikyti inovacijas yra daug paprasčiau negu didiesiems koncernams. Įdomu, kad 95 proc. pasaulyje gaminamo šokolado gamina ant vienos rankos pirštų suskaičiuojami koncernai.

„Kad ir kur jūs valgytumėte masiškai gaminamą šokoladą, jis gali būti to paties gamintojo“, – leidiniui pasakojo D. Užpalis. Paradoksalu, kad, rodos tokiame dideliame ir persotintame pasaulyje yra tik keli šokolado gamintojai. „Mes orientuojamės į lėtesnį vartojimą“, – verslo nišą atradęs džiaugėsi „Chocolate Naive“ įkūrėjas.

Būti dideliam ir siekti masto ekonomijos nėra pagrindinė sėkmės recepto sudedamoji dalis.

„Jei sugebi rasti ir išgryninti, kas yra svarbiausia klientui, bei parodyti savo konkurencinį pranašumą, turi visas galimybes įsitvirtinti ne tik vietos rinkoje, bet ir tarptautiniu mastu“, – tikino J. Butkevičienė.

„Didesnėms įmonėms tenka įveikti daugiau biurokratinių kliūčių“, – tvirtino rankomis šokoladą gaminančios įmonės vadovas D. Užpalis.

„Chocolate Naive“ produkcijos gali pasmaguriauti JAV, Italijos, Prancūzijos, Japonijos, Olandijos, Lenkijos, Kazachstano bei Lietuvos gyventojai. Jau ketverius metus skaičiuojanti įmonė džiaugiasi beveik milijoną litų siekiančia metine apyvarta.

Ilgesnė perspektyva

D. Užpalis, kalbėdamas apie gamybinius verslus, teigė, kad tokio verslo pradžiai reikia daug daugiau išlaidų negu su technologijomis susijusiam verslui.

Straipsnio puslapiai:

- Giedrė Sankauskaitė

Close

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

Pensijų kaupimo fenomenas: senatvei lietuviai atsidėjo solidžias sumas

Per pastaruosius penkerius metus beveik pusė dirbančiųjų sutaupė po tris vidutines mėnesio algas ir atsidėjo jas senatvei. Toks fenomenas užfiksuotas Lietuvoje – vienoje paskutiniųjų Europos Sąjungos (ES) valstybių pagal taupymo normą. ...

Galvos skausmas darbdaviams: rugsėjį prasideda nedarbingumo antplūdis

Rudenį į ugdymo įstaigas sugrįžę mažyliai ima aktyviai „dalintis“ ligomis, o tėvams tenka forminti nedarbingumą bei slaugyti atžalas. Personalo specialistai pastebi, kad rugsėjis yra naujas išbandymo metas darbdaviams. Vos ...

Traukinys sujungs keturių valstybių sostines: paaiškėjo bilietų kainos

 Kelionių traukiniais geografiją plečiantys „Lietuvos geležinkeliai“ kartu su Ukrainos geležinkeliais vykdo projektą traukiniu sujungti keturių valstybių sostines. Rugsėjo 28 d. iš Kijevo pradės kursuoti pirmieji šio ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas