Pavojaus varpai: vežėjus neramina ketinimai apriboti įvežamų į Lietuvą degalų kiekį


Balsas.lt

2013-05-23 13:43

 Viena anksčiausiai po sunkmečio atsigavusių ūkio šakų – kelių transportas – dar 2011 metais viršijo prieš krizę buvusį pajamų lygį. Šalia stabilaus ir tvaraus augimo, atsiveriančių naujų galimybių dirbti kitose šalyse kartu su NATO vežėjams kyla ir rimtų iššūkių: auganti tarptautinė konkurencija, siūlomi degalų įvežimo ribojimai Lietuvoje, didėjančios darbo sąnaudos.

Peržvelgus surinktą statistinę informaciją paaiškėjo, kad sausumos transporte pajamos per 2012 metus augo 11,3 proc. (krovinių vežimo keliais augo 13 proc., geležinkelių – 7 proc., keleivių vežimo – 0,5 proc.).

Per 2012-sius krovinių kiekis augo 6 proc., o krovinių apyvarta padidėjo 9 proc. Importo ir eksporto krovinių augimas pralenkė tranzitinių vežimų augimą.

Taip pat atkreiptas dėmesys, kad darbuotojų skaičius 2012 metais augo tik stambiose įmonėse (dalis jų iš vidutinių tapo stambiomis).

Bendrovės „Creditreform Lietuva“ generalinio direktoriaus pavaduotojas, analitikas Romualdas Trumpa pabrėžė, kad logistika sukuria net 13 proc. viso šalies bendrojo vidaus produkto.

„Net vertinant visas stambiausias įmones, kelių transportas gali būti laikomas vienu lietuviškiausių verslų. Iš pelningai dirbusių didžiausių šalies įmonių 62 proc. akcininkai yra Lietuvos fiziniai ir juridiniai asmenys“, – pabrėžė R. Trumpa.

Anot jo, kelių transporte yra stebimas augimas, tačiau jis gana nepastovus, todėl verčia sunerimti: „Palyginę 2008-uosius ir 2012 metus, vežėjai atkreipė dėmesį į stipriai išaugusias sąnaudas degalams ir paslaugų pirkimui.“

R. Trumpa taip pat akcentavo susidariusią įtampą tarp vežėjų ir draudikų. „Vežėjai skundžiasi augančiomis išlaidomis draudimui ir kylančiais įkainiais. Draudikai džiaugiasi atsigaunančia ekonomika, kurios didelė dalis tenka transportui. Nepaisant to, daugėja teisminių ginčų tarp draudikų ir komercinio transporto priemonių savininkų. Tiek vieni, tiek kiti jaučiasi apgaudinėjami“, – sakė R. Trumpa.

Praradimai, kuriuos gali patirti transporto sektorius ir valstybė įvedus dirbtinius degalų įvežimo apribojimus gali būti kur kas didesni, nei būtų gauta naudos.

Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius pasakojo, kad vežėjus neramina Naftos prekybos įmonių asociacijos iniciatyva: „Buvo pateikti siūlymai Seimui ir Muitinei apriboti įvežamą degalų kiekį į Lietuvą kuro bakuose iš Rusijos ir Baltarusijos. Jei tektų matuoti kiekvieną vilkiko baką, pasienyje įsivyrautų chaosas ir mums tektų važiuoti aplenkiant Lietuvą, nes eilės pasienyje taptų pernelyg ilgos.“

Į klausimą, ar pajėgi Lietuvos muitinė įgyvendinti tokius užmojus ir neapsunkinti situacijos ties minėtų valstybių sienomis, atsakė asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Ričardas Malkus: „Esmė, kad degalų kiekis būtų matuojamas pagal tam tikrą procedūrą, kuri užims itin daug laiko. Jau dabar turime tam tikrų problemų pasienyje, kai susidaro sunkiasvorių transporto priemonių eilės. Transporto srautas yra jautrus, todėl sprendimas matuoti degalų kiekį vežėjus priverstų ieškoti alternatyvių krypčių, aplenkiant Lietuvą.“

Anot jo, savo kailiu tokį sprendimą išbandė kaimynai lenkai. Jie taip pat įvedė 200 litrų kuro ribą. Tačiau šis sprendimas nepasiteisino, todėl degalų kiekis buvo padidintas iki 600 litrų. „Ar mums reikėtų lipti ant to paties grėblio, kurį jau buvo užmynusi Lenkija?“ – klausė R. Malkus.

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas