Per artimiausius 5 metus automobilį ketina pirkti tik trečdalis


Fotodienos nuotr.

Ekonomika.lt

2013-08-22 09:50

Automobilių pardavėjams neverta puoselėti spartesnio rinkos atsigavimo – tik 36 proc. Lietuvos vairuotojų ketina atsinaujinti savo mašiną per artimiausius 5 metus. Tai patvirtino „PZU Lietuva“ užsakymu „Spinter tyrimų“ atlikta visuomenės nuomonės apklausa.

Per artimiausius metus mašiną ketina keisti apie 12 proc. apklaustųjų, per 2-3 metus – 13 proc. vairuotojų, po 4-5 metų – dar apie 11 proc. Lietuvos gyventojų.

„Per penkerius metus į naują automobilį persėsti daugiausiai planuoja vidutinio amžiaus žmonės - 36-45 metų gyventojai, turintys aukštesnes pajamas. Didžiausius planus dėl naujo automobilio puoselėja įmonių vadovai, perpus mažiau – smulkieji verslininkai. Tai leidžia daryti išvadą, kad stambesnės verslo įmonės ir jų vadovai, brėždami savo verslo planus, numato atsinaujinti verslo parką. Tai geras ženklas naujų automobilių pardavėjams. Tiesa, bendras Lietuvos automobilių amžiaus vidurkis nelabai keisis, nes naujos mašinos sudarys tik nedidelę dalį viso atsinaujinančio mašinų parko“, - teigia "PZU Lietuva" Produktų ir rizikos valdymo departamento direktorius Edvardas Skupas.

Jis mano, kad tarp vairuotojų, ketinančių keisti mašiną, didžioji dalis įsigis ne naują, o padėvėtą mašiną. Žmogui tai bus šioks toks atsinaujinimas, tačiau Lietuvoje ir toliau vyraus senesni nei 10 metų automobiliai.

E.Skupas teigia, kad lėtai atsinaujinantis automobilių parkas turi įtakos ir vairuotojų įsigyjamam draudimo paketui. Senesni automobiliai dažniau užsidega, draudiminius įvykius sukelia gendančios pasenusios automobilių dalys, todėl draudimo ekspertas rekomenduoja pasirūpinti platesnėmis draudimo apsaugomis.

Minimalus kasko draudimo paketas, pasak E.Skupo, vis dažniau praplečiamas ilgesniu paslaugų sąrašu. Vairuotojams ypač aktualus pagalbos kelyje draudimas. Draudimo teikiama pagalba naudojamasi, kai transporto priemonė neužsiveda, pvz., sugedus akumuliatoriui, - žiemos laikotarpiu tai dažnai suteikiama paslauga senesnių mašinų vairuotojams. Be to, automobiliui sugedus kelionės metu, suteikiama pagalba suremontuojant mašiną čia pat kelyje arba nutempiant transporto priemonę iki artimiausio serviso. Didesnio eismo įvykio atveju vairuotojai turi galimybę naudotis pakaitiniu automobiliu net iki 7 dienų.

Pasak E. Skupo, draudikai atidžiai stebi Lietuvos automobilių parko pokyčius ir vairuotojams pasiūlo tas draudimo apsaugas, kurios leidžia saugiau jaustis kelyje.

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas