Pigaus oro ateitis

(Puslapis 1 iš 7)


Eltos nuotr.

Giedrius Drukteinis / elegancija.eu

2011-10-28 19:02

Aš dar atsimenu tuos laikus, kai Lietuvos nacionalinis oro vežėjas, aviakompanija „Lietuvos avialinijos“ buvo didžiausia Baltijos šalyse transporto bendrovė. „Air Baltic“ dar net neegzistavo, ir tais laikais Latvijoje veikė bene 34 aviakompanijos, kurių dauguma net neturėjo nė vieno lėktuvo, o estai nebuvo niekam įdomūs savo mažumu. Mes pirmieji iš buvusių sovietinių respublikų įsigijome „Boingą“ (kuo didžiavomės kaip antikos stebuklu, girdi, tai demonstravo Vakarų pasitikėjimą mumis), kuris, beje, pirmasis ir nuskraidino Lietuvos olimpinę rinktinę net iki Atlantos Amerikoje. Tiesą sakant, kas tik su mumis neskraidė – nuo roko žvaigždžių iki eurokomisarų, o mūsų prezidentinis „Jetstar“ buvo skraidinęs patį Michaelą Jacksoną. Turėjome vieną ilgiausių Rytų Europoje pakilimo-tūpimo taką, o „American Airlines“ ir „Thai International“ atstovai nusižeminę prašė mūsų atseikėti jiems 5 minutes mūsų turimos kilimo-tūpimo laiko atkarpos Londono Hitrou oro uoste – kurgi ne, mūsų turima laiko atkarpa buvo aukso vertės (nemažai už juos gavome, kai pardavėme – tik kur tie pinigai šiandien?). Uždirbdavome milijonus (neskaičiuojant išlaidų), generuodavome milijardą visiems, kas tik buvo su mumis susiję. Nešykštėjome pinigų užsienio konsultantams, kurie nepailsdami kepė rinkos studijas, strateginės plėtros planus ir ateities perspektyvas, kurios atrodė aiškios net ir diletantams – didelis modernus oro uostas Elektrėnuose, stipri regioninė aviakompanija su modernių lėktuvų parku. Visi Kaliningrado srities gyventojai, baltarusiai, latviai ir šiaurės rytų lenkai veržiasi pas mus į Vilnių, iš kur skraido po visą pasaulį. Kodėl gi ne – planavome turėti ir „Boeing 767” lainerį, kuris Vilnių turėjo paversti transatlantinio ir transkontinentinio susisiekimo centru.

O ko verta kažkurio barzdoto ir ūsuoto susisiekimo ministro (tik jo pavardės istorija neišsaugojo) frazė „Mes skraidysime į Ameriką“, savo sakrališkumu prilygstanti Dariaus ir Girėno pasiryžimui „Mes skrisime į Lietuvą“? Ką ten kažkoks tiesioginis reisas į Čikagą…. Pagal užmojus, mūsų lėktuvas turėjo skraidyti net į Singapūrą (su nedrąsiomis užuominomis apie Sidnėjų bei Keiptauną).

Tačiau ta pati Dariaus ir Girėno žūtis, matyt, padėjo piktą lemtį visai mūsų aviacijos ateičiai. Bankrutavo viskas, kas tik galėjo bankrutuoti. Vilniaus oro uosto peronas pavirto sulaužytų ir jokiais ženklais nepažymėtų orlaivių „šrotu“, terminalas – tuščiu ir nejaukiu tvartu, mūsų padangių asai šiandien klauso juodaodžių bosų nurodymų Afrikoje arba pluša Rusijoje. Vieno iš mūsų civilinės aviacijos vadovų planas pastatyti Lietuvoje nusileidimo aikštelę ateivių iš kitų planetų kosminiams laivams – neįvykdytas. Net lakūną-prezidentą – ir tą nušalinome…

Straipsnio puslapiai:

- Giedrius Drukteinis

elegancija.eu

Close

Ieva Valeškaitė. Progresinis tarifas. Negi dabar mokesčiai per maži?

Seime registruoti net keli siūlymai įvesti šalyje progresinį gyventojų pajamų mokestį (GPM), juos Seimas svarstys artėjančioje pavasario sesijoje. Šiuo metu mokame 15 procentų dydžio GPM. Jei būtų pritarta socialdemokratų pasiūlymui, ...

Nerijus Mačiulis. Kur „išmesti“ pinigus – nuomai ar būsto paskolai?

Beveik visi anksčiau ar vėliau turime priimti sprendimą – pirkti nuosavą būstą ar jį nuomotis. Toks sprendimas yra subjektyvus ir priklauso nuo asmeninių preferencijų bei aplinkybių, tačiau visgi yra argumentų, kurie gali padėti ...

Rokas Grajauskas. Lietuvos ekonomika: prieš 100 metų ir dabar

Nors šiandien, deja, ne visi gali pasakyti, kad Lietuvoje gyvenimas gerėja, istoriniai duomenys rodo, kad vidutinis pragyvenimo lygis mūsų šalyje niekada nebuvo aukštesnis. Tokią išvadą galima padaryti palyginus statistinius carinės Rusijos, ...

Nerijus Mačiulis. Kur veda akla meilė žemoms kainoms?

Kartą per pusmetį Europos Komisija visų Europos Sąjungos šalių gyventojams užduoda klausimą, kas juos labiausiai neramina. Šio „Eurobarometro“ duomenimis, lietuviai akivaizdžiai išsiskiria iš kitų ES šalių piliečių, nes pagrindinis ir didžiausią ...

Tadas Povilauskas. Lietuvos darbo rinkos dviprasmybės

 Lietuvoje vidutinis nedarbo lygis praėjusiais metais sumažėjo iki 7,1 proc., o paskutinį metų ketvirtį jis buvo 6,7 procento. Nedarbas šalyje mažėja, tačiau jis dar nėra toks mažas, koks buvo 2006–2008 metais, labiausiai dėl ...

Žilvinas Šilėnas. Progresinių mokesčių pasakos

 Progresiniai mokesčiai yra tikra pasaka. Jei jūs mėgstate aukštesnius mokesčius, progresiniai mokesčiai yra mokesčių didinimas. Jei norite mokesčius mažinti – progresiniai mokesčiai yra mokesčių mažinimas. Stebuklas! Progresiniai ...

„Sodros“ atstovė tikina: padidintas mokestis atneš daugiau naudos nei žalos

 Nuo šių metų įsigaliojo reikalavimas mokėti „Sodros“ įmokas, ne mažesnes negu nuo minimalios mėnesio algos (MMA), nors faktinis darbo užmokestis būtų ir mažesnis. Šį pakeitimą visuomenė priėmė ...

Paskaičiavo, kaip kišenes ištuštino šventinis bumas: kam lietuviai išleido daugiausiai?

 Praėjusių didžiųjų žiemos švenčių metu Lietuvos gyventojai dovanoms ir vaišėms vidutiniškai išleido apie 158 eurus, rodo „Swedbank“ Finansų instituto užsakymu atliktas visuomenės nuomonės tyrimas. ...

Džiugios prognozės: šiemet pralenksime Latviją ir Estiją

 Pernai sparčiai augęs Lietuvos ūkis įgautą pagreitį išlaikys ir šiais metais. Gerus rezultatus demonstruojant eksportui, nesustojant vidaus vartojimui bei augant investicijoms, ne tik išliksime tarp sparčiausiai augančių ...

Nerijus Mačiulis: pagal kainų augimą Lietuva ir toliau gali likti lydere Europoje

 Šiais metais tiek Lietuvai, tiek Lietuvos gyventojams prognozuojami geri metai. Emigracija mažės, ekonomika vis dar augs, žmonės įpirks daugiau, tačiau tvyro nežinia dėl to, kas gali nutikti pasaulyje apverčiant aukštyn kojomis ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas