Pirkėjų psichologija: kokią įtaką mums daro produkto pakuotė?

(Puslapis 1 iš 2)


Fotolia.com nuotr. Prekių pasirinkimas

2016-04-07 11:51

Trečdalis sekundės – tiek pakanka, kad pirkėjas parduotuvėje apsispręstų, pirkti prekę ar ne. Pasak rinkos specialistų, priimdamas sprendimą, pirkėjas reaguoja impulsyviai. Kyla klausimas – kodėl per tokį trumpą laiką jis pasirenka tą, o ne kitą prekę? Atsakymas – pakuotė. Ji vaidina vieną iš lemiamų veiksnių pirkimo procese.

Pakuotės forma ir spalva – tai vieni pirmųjų dalykų, kurie patraukia pirkėjo dėmesį. Edvardas Kavarskas, pakuočių dizaineris ir Vilniaus dailės akademijos (VDA) dizaino krypties doktorantas, pabrėžia, kad yra tūkstančiai prekių, kurias į pirkinių krepšį įsidedame ilgai nemąstydami, o paklausti, kodėl perkame vieno ar kito prekės ženklo produktą, greičiausiai atsakytume, kad mums patiko įpakavimas.

„Net trys ketvirtadaliai mūsų sprendimų pirkti priimami prie lentynos. Ir šie sprendimai yra impulsyvūs. Jeigu atidžiai pažiūrėtumėme į pirkėjus, pamatytume, kad didžioji jų dalis apsipirkdami kalba telefonu ar stumia vaiko vežimėlį, dirsčioja, ką daro atžala, o kita ranka siekia prekės. Ar visiems šiems veiksmams pakanka sąmoningo dėmesio? Atsakymas būtų – ne. Tą patvirtina ir neuromoksliniai tyrimai“, – teigia E. Kavarskas.

Atsisako margumo

Pasak dizainerio, šiuo metu, kai gyvename perkrautoje vizualinėje aplinkoje, norint, kad pirkėjas pirktų konkrečią prekę, nepakanka ją padėti į lentyną. Reikia kruopščiai apgalvoti, kaip prekė atrodys, kad patrauktų potencialaus pirkėjo dėmesį.

„Didžiausias iššūkis, su kuriuo susiduria prekės ženklai – tai būti pamatytiems. Tačiau paradoksalu, kad šiandien vyrauja tendencija atsisakyti margumo. Svarbu tampa atidžiai atsirinkti svarbiausius pakuotės grafinius ir tekstinius elementus bei pasirinkti aiškią spalvinę sistemą, kad vizualiniame triukšme būtumei pastebėtas“, – pabrėžia E. Kavarskas, vienas iš komisijos narių eksploatacinius skysčius transporto priemonėms gaminančios įmonės „Lesta“ ir Vilniaus dailės akademijos rengiamame pakuočių konkurse.

Šio konkurso, kuriame dalyvavo Vilniaus dailės akademijos Grafinio dizaino katedros studentai, tikslas – sukurti „Lesta“ variklių alyvų pakuočių koncepciją. Iš 14 konkurse dalyvavusių studentų buvo atrinkti trys geriausieji, kurių idėjos bus pateiktos įmonei.

„Galvodami apie naują pakuotę variklio alyvai, nutarėme sujungti verslo, mokslo ir meno jėgas. Paskelbėme konkursą, kuriame savo gebėjimus ir kūrybingumą gali parodyti būsimieji specialistai. Juk šiandien, norėdamas išsiskirti iš kitų prekės ženklų, turėti konkurencinį pranašumą ir, svarbiausia, pasiekti pirkėją, turi būti atviras naujovėms. O kas geriausiai jaučia dabarties tendencijų ir madų pulsą jei ne studentai“, – sako „Lesta“ direktorius Mindaugas Stankevičius.

Straipsnio puslapiai:

Close

Y karta: kuo skiriasi gimę devintajame ir dešimtajame dešimtmetyje?

Y kartos atstovai daro didelę įtaką darbo rinkai jau beveik 20 metų. Dabartiniai jauni suaugusieji atnešė daug naujovių į darbo procesų sritį ir neretai yra didelė mįslė darbdaviams ir žmogiškųjų išteklių specialistams. ...

Skandinavijoje madingas akcentas populiarėja ir Lietuvoje

Sostinėje, ant gyvenvietės „Lighthouse“ daugiabučių stogų, baigtos įrengti dvi aukščiausios Lietuvoje žaliuojančios terasos. Architektūros ekspertai sutaria, kad žaliuojančių stogų tendencija tiek ant horizontalių, tiek ant ...

Keliautojas Makalius: Naujuosius planuojantys užsienyje jau beveik pavėlavo

Artėjant didžiosioms metų šventėms klausimas „Kur švęsti Naujuosius?“ tampa ne vieno pokalbio tema. Keliautojas Rimvydas Širvinskas-Makalius teigia, kad nors lietuviai pradeda suprasti, jog geriausius pasiūlymus ...

9 patarimai, kaip žiemą komunaliniams mokesčiams išleisti mažiau

Norite sutaupyti vandens? Duše prauskitės su antrąja puse. Ne, tai ne pokštas – specialistai teigia, kad toks santykius gerinantis prausimosi būdas gali sutaupyti iki 50 proc. vandens. O kaip sunaudoti kuo mažiau elektros ...

Kaip per dieną atidaryti elektroninę parduotuvę?

Atidaryti elektroninę parduotuvę tampa vis paprasčiau: nebereikia ilgų ir sudėtingų procesų, samdyti brangiai kainuojančių programuotojų ar derėtis su bankais dėl apmokėjimo būdų. Visa tai galima atlikti vos per dieną. Pasakysite, kad tai ...

„Lidl“ pristato tarptautinį Kalėdų tyrimą: lietuviai norėtų šventę sutikti kaip popiežius

 Dienos trumpėja, oras darosi vis šaltesnis ir palengva pradedame jausti Kalėdų dvasią. Drauge su Kalėdų nuotaikomis artinasi ir galybė pasirengimo didžiausiai metų šventei darbų: organizavimas, apsipirkimas, dekoravimas, dovanų ...

Ar šiuolaikinėje lyderystėje yra vietos jausmams?

Pasauliui minint Boso dieną, pakalbėkime apie šių dienų lyderystę. Kokius reikalavimus keliame vadovams šiandien? Jie turi būti organizuoti, komunikabilūs, lankstūs, atviri naujovėms... Visa tai neginčijama tiesa, tačiau neretai į ...

7 patarimai studentams, kaip sutaupyti atvykus į naują miestą

Dažnai studijuoti į naują miestą atvykę studentai nesugeba tinkamai suvaldyti savo finansų. Pasitaiko atvejų, kuomet jau per pirmą savaitę jaunuoliai ištuština visą savo mėnesio biudžetą. Tad ką reikėtų daryti, kad piniginė taip greit ...

Komandos formavimo renginiai – laiko švaistymas! (1)

Lietuvoje pastarąjį dešimtmetį pastebima tendencija, jog įmonės, siekdamos labiau motyvuoti savo personalą, vis daugiau dėmesio ir lėšų skiria komandos formavimo renginiams. Iš pirmo žvilgsnio atrodytų, kad tokių renginių ...

Vasaros sezono akibrokštas: Bulgarija meta pirštinę Turkijai

Prognozuojama, jog išvykstamojo turizmo sektoriui 2016-ieji – absoliutaus augimo metai. Didieji kelionių organizatoriai numato 20-25 proc. didėsiančius pardavimus. Ir nors augimas vyksta daugeliu krypčių, šiemet itin didelis ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas