Pirmąją savaitę – didžiausia rizika: ką privalu žinoti keliaujantiems?

(Puslapis 1 iš 3)


Bendrovės nuotr. Kauno oro uostas

Viktorija Chockevičiūtė

2017-07-13 16:30

Jau šiandien vakare uždaromas ir 35 dienas neveiks Vilniaus oro uostas. Per šį laiką bus rekonstruojamas jo kilimo ir tūpimo takas. Naujovės lauks tiek norinčiųjų aplankyti Vilniaus oro uostą, tiek keliaujančiųjų iš Kauno oro uosto.

TV3 studijoje svečiavęsis Lietuvos oro uostų generalinis direktorius Gediminas Almantas papasakojo kodėl rekonstrukcijai pasirinktas šis laikas, kas tuo metu laukia Vilniaus oro uosto bei ką dabar privalu žinoti keliaujantiesiems.

Gamta nepadeda

Nors paskutiniu metu Lietuvą, o ypač Vilnių skalauja liūtys, kol kas darbai nesustoja – ruošiamas Kauno oro uostas, bei rekonstrukcijai Vilniaus oro uostas. Visgi susidaro paradoksas. Mat būtent šis laikotarpis buvo pasirinktas atsižvelgus į kritulius ir oro temperatūrą.

„Rekonstrukcijos laikotarpis pasirinktas iš esmės analizuojant 5 metų orų prognozes ir žiūrint koks oras buvo tuo metu. Yra du svarbiausi faktoriai. Kritulių kiekis ir temperatūra. Pagal tai ir pasirinkome šitą laikotarpį. Kad maksimaliai trumpiausiai galėtume uždaryti oro uostą. Ir kad veikliosios medžiagos veiktų taip, kaip ir turėtų veikti. Su kritulių kiekiu mums labai nesisekė, bet temperatūra sekasi. Buvo naktį nukritę iki 10, tai jau yra riba.

Kritulių kiekis lėtina darbus, bet kol kas dirbame dar pagal grafiką.

Labiausiai bijome šaltų naktų. Jei temperatūra kristų žemiau aštuonių laipsnių, tada medžiagos, kurios naudojamos tako rekonstrukcijai, nepasiekia savo efektyvumo ir darbus reikėtų stabdyti“, – sako G. Almantas.

Ar taką buvo galima rekonstruoti naktimis? Taip. Tačiau, pasak pašnekovo, tai būtų trukę 3 metus.

„Šitas takas, kurį turime Vilniuje, pakankamai trumpas – 2,5 jei takas būtų ilgesnes kaip Kaune ar Rygoje, būtų galima daryti dalimis, uždarant vieną dalį ir atliekant darbus naktimis. Trumpo tako tokiu būdu rekonstruoti neįmanoma. Jei tik naktimis darytume, projektas truktų apie tris metus. Kiekvieną dieną uždaryti, įleisti rangos darbuotojų su technika, o iš ryto nuvalyti taką, kad vėl liktų be vinių be replių... Kiltų rizika aviacijos saugumui“, – nurodo jis.

Taip pat tai išskirtinis toks atvejis, kuomet oro uosto veikla iš didesnio oro uosto perkeliama į mažesnį, dėl to, Kaune reikėjo sukurti visiškai naują infrastruktūrą.

„Kaune buvo daug papildomų pajėgumų sukurta. Išplėstas peronas, orlaivių parkavimo vietos. Kauno specifika ta, kad neturi laipinimo galerijų, vadinasi keleiviai turės eiti per peroną ir įprastu būdu laipintis ir išlipti. Dėl to reikėjo specialių aikštelių, kuomet keleiviai galėtų vaikščioti nesukeliant saugos rizikos, netrukdant aptarnaujančiam personalui ir orlaiviams.

Straipsnio puslapiai:

- Viktorija Chockevičiūtė

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas