Pirmąją savaitę – didžiausia rizika: ką privalu žinoti keliaujantiems?

(Puslapis 1 iš 3)


Bendrovės nuotr. Kauno oro uostas

Viktorija Chockevičiūtė

2017-07-13 16:30

Jau šiandien vakare uždaromas ir 35 dienas neveiks Vilniaus oro uostas. Per šį laiką bus rekonstruojamas jo kilimo ir tūpimo takas. Naujovės lauks tiek norinčiųjų aplankyti Vilniaus oro uostą, tiek keliaujančiųjų iš Kauno oro uosto.

TV3 studijoje svečiavęsis Lietuvos oro uostų generalinis direktorius Gediminas Almantas papasakojo kodėl rekonstrukcijai pasirinktas šis laikas, kas tuo metu laukia Vilniaus oro uosto bei ką dabar privalu žinoti keliaujantiesiems.

Gamta nepadeda

Nors paskutiniu metu Lietuvą, o ypač Vilnių skalauja liūtys, kol kas darbai nesustoja – ruošiamas Kauno oro uostas, bei rekonstrukcijai Vilniaus oro uostas. Visgi susidaro paradoksas. Mat būtent šis laikotarpis buvo pasirinktas atsižvelgus į kritulius ir oro temperatūrą.

„Rekonstrukcijos laikotarpis pasirinktas iš esmės analizuojant 5 metų orų prognozes ir žiūrint koks oras buvo tuo metu. Yra du svarbiausi faktoriai. Kritulių kiekis ir temperatūra. Pagal tai ir pasirinkome šitą laikotarpį. Kad maksimaliai trumpiausiai galėtume uždaryti oro uostą. Ir kad veikliosios medžiagos veiktų taip, kaip ir turėtų veikti. Su kritulių kiekiu mums labai nesisekė, bet temperatūra sekasi. Buvo naktį nukritę iki 10, tai jau yra riba.

Kritulių kiekis lėtina darbus, bet kol kas dirbame dar pagal grafiką.

Labiausiai bijome šaltų naktų. Jei temperatūra kristų žemiau aštuonių laipsnių, tada medžiagos, kurios naudojamos tako rekonstrukcijai, nepasiekia savo efektyvumo ir darbus reikėtų stabdyti“, – sako G. Almantas.

Ar taką buvo galima rekonstruoti naktimis? Taip. Tačiau, pasak pašnekovo, tai būtų trukę 3 metus.

„Šitas takas, kurį turime Vilniuje, pakankamai trumpas – 2,5 jei takas būtų ilgesnes kaip Kaune ar Rygoje, būtų galima daryti dalimis, uždarant vieną dalį ir atliekant darbus naktimis. Trumpo tako tokiu būdu rekonstruoti neįmanoma. Jei tik naktimis darytume, projektas truktų apie tris metus. Kiekvieną dieną uždaryti, įleisti rangos darbuotojų su technika, o iš ryto nuvalyti taką, kad vėl liktų be vinių be replių... Kiltų rizika aviacijos saugumui“, – nurodo jis.

Taip pat tai išskirtinis toks atvejis, kuomet oro uosto veikla iš didesnio oro uosto perkeliama į mažesnį, dėl to, Kaune reikėjo sukurti visiškai naują infrastruktūrą.

„Kaune buvo daug papildomų pajėgumų sukurta. Išplėstas peronas, orlaivių parkavimo vietos. Kauno specifika ta, kad neturi laipinimo galerijų, vadinasi keleiviai turės eiti per peroną ir įprastu būdu laipintis ir išlipti. Dėl to reikėjo specialių aikštelių, kuomet keleiviai galėtų vaikščioti nesukeliant saugos rizikos, netrukdant aptarnaujančiam personalui ir orlaiviams.

Straipsnio puslapiai:

- Viktorija Chockevičiūtė

Close

Gamintojai įsipareigojo keisti produktų receptūras: kaip tai paveiks kainą?

 Cukraus mokesčio – išvengta. Bent jau kol kas. Mat gamintojai patys po ilgų derybų su Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) susitarė mažinti cukraus, druskos ir riebalų kiekį produktuose. Sveikatai – tai nauda, bet ar nuo to ...

NT rinka didžiųjų Lietuvos vystytojų akimis: pigti gali tik tam tikri būstai

 Nekilnojamojo turto (NT) kainų augimas pastaraisiais metais dažną galėjo ir šokiruoti – atsidurdavome tarp Europos Sąjungos šalių, kur būstas labiausiai brangsta. Vis dėlto vystytojai įsitikinę, kad stabdžių spausti kol ...

Kelionių advokatas atsakė, ką daryti „Travelonline Baltics“ klientams

 Turizmo departamentui laikinai sustabdžius kelionių organizatoriaus „Travelonline Baltics“ pažymėjimą kyla sąmyšis, ką gi reikės daryti keliones per šią įmonę pirkusiesiems. „Travelonline Baltics“ save ...

„Maxima“ pranešė mažinanti vieno produkto kainas

 Lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ šiandien paskelbė mažinantis praeitais metais itin brangusio produkto – sviesto kainas. Skirtingų prekės ženklų sviestas, tepieji riebalų mišiniai bei kai kurie ...

„Sodra“ nurodo, ką tėvams privalu žinoti

 „Sodra“ primena, kad vaiko priežiūros išmokos už gruodį, kurios išmokamos sausį, yra mažesnės už tas, kurios buvo išmokėtos už kitus 2017 m. mėnesius, dėl skirtingo neapmokestinamojo pajamų dydžio (NPD) ir ...

Nustatyta: keldami kainą draudikai specialiai atgraso vairuotojus

 Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo (TPVCAPD) rinkoje nustatoma atvejų, kai tam pačiam transporto priemonės valdytojui skirtingi draudikai pateikia pasiūlymus, kuriuose įmokų dydžiai skiriasi kelis kartus ...

Prekių kainos prasidėjus naujiems metams: kur apsipirkti pigiausia?

 Pasibaigus šventiniam šurmuliui, tenka grįžti į kasdienybę. Labiausiai apie tai primena prekybos centruose nykstantys šventiniai atributai ir suaktyvėję išpardavimai. Kokios vyrauja dažno vartojimo prekių kainos ...

Butų ir namų kainos – didžiausios per dešimtmetį

 Butų ir individualių namų kainos daugelyje šalies regionų 2017 metais buvo aukščiausios per pastarąjį dešimtmetį, o kai kuriuose rinkos segmentuose gerino rekordus, viršydamos dar iki krizės fiksuotus ...

Vilniaus oro uosto „Duty free“ parduotuvių laukia grandioziniai pokyčiai

 Jau vasario 1 d. bus pradėta grandiozinė komercinių patalpų pertvarka, į kurią Vilniaus oro uostas planuoja investuoti apie 1,9 mln. eurų. Remonto metu bus perplanuota didžioji dalis išvykimo terminalo erdvių, esančių už keleivių ...

Populiariausios parduotuvės pasiaiškino, kodėl parduoda prastesnės kokybės produktus

 Tyrime dėl galimai žemesnės kokybės maisto produkcijos Lietuvoje prakalbo ir maisto produktų pardavėjai bei tiekėjai. Dalis jų prastenės kokybės produkciją aiškino techninėmis klaidomis, kiti gynėsi, kad pardavėjai neturi įtakos ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas