Plastikinis „Boeing” gelbėtojas pakilo

(Puslapis 1 iš 3)


REUTERS/SCANPIX nuotr.

Martynas Pasiliauskas / Savaitraštis „Ekonomika.lt“

2011-10-05 16:13

Kompanija „Boeing” trejus metus vėluodamas pagaliau baigė naujausių technologijų prikimštą lėktuvą „787 Dreamliner”.

Praėjusią savaitę į Tekančios Saulės šalį išskraidintas pirmasis trejus metus vėlavęs ir milijardus kompanijai „Boeing” kainavęs, „787 Dreamliner”. Japonijos oro linijos „All Nippon Airways”, kurioms atiteko pirmasis šio lėktuvo modelis, žada, kad eiliniai keleiviai į jį koją galės įkelti tik lapkričio 1 dieną – tada planuojami pirmieji komerciniai skrydžiai.

„Dreamliner” – vienas iš „Boeing” kozirių, kuriais siekiama atgauti pirmąją vietą orlaivių pardavimo versle. Nuo 2003 metų čia karaliauja „Airbus”.

Plastikinis lėktuvas

Inžinieriai pasakytų, kad naujasis per 200 mln. JAV dolerių (510 mln. litų) kainuojantis „Boeing” pagamintas iš anglies pluošto. Paprastam keleiviui „Dreamliner” – pirmasis lėktuvas pasaulyje iš plastiko.

„Jūsų automobilio prietaisų skydelis yra plastikinis. Čia ne plastikas”, – patikino „Boeing” viceprezidentas ir 787 programos vadovas Scottas Francheris.

Inžinieriai įprastai naudojamo aliumino nusprendė atsisakyti siekdami atsižvelgti į oro linijų reikalavimus pagaminti pigiau išlaikomą ir mažiau kuro naudojantį lėktuvą. Anglies pluoštas ne pirmą kartą naudojamas orlaiviuose. Dalies „Boeing 777” uodegos pagamintos iš jo, o „Airbus” savo orlaiviuose šią medžiagą naudoja ne pirmus metus. Štai A350 – „Airbus” atsakas į „Dreamliner” – beveik visas bus pagamintas iš kompozitinių medžiagų.

Tačiau „Boeing” inžinieriai šį žingsnį žengė pirmieji ir lėktuvo gamyboje panaudojo tiek daug kompozitų: anglies pluoštas sudaro 50 proc. viso lėktuvo, aliuminis – 20 proc., o titanas – 15 procentų.

Efektyvesnė konstrukcija

„Boeing” tikisi, kad lengvesnės konstrukcinės medžiagos leis sumažinti orlaivio kuro suvartojimą 20 procentų. Taip pat mažesnis skaičius kniedžių ir kitų tvirtinimo elementų leido sumažinti lėktuvo svorį.

Lėktuvo sparnai taip pat kitokie nei įprasta – šiek tiek palenkti atgal. Taip pat nauji variklių laikikliai padeda sumažinti oro pasipriešinimą ir skleidžiamą triukšmą. Tyliau ir efektyviau lėktuvui leis veikti ir elektroninės skrydžio sistemos, pakeisiančios hidraulines ir suspausto oro sistemas.

Markas Tuttle’as, komandos Vašingtono universitete, kuri tyrė 787 kompozitines medžiagas, vadovas, „Reuters” teigė, kad naujųjų medžiagų pranašumus pajus ir keleiviai. Anglies pluošto fiuzeliažas kabinoje leis palaikyti žmonėms labiau priimtiną spaudimo lygį – tai sušvelnins paros ritmo sutrikimą. Be to, į kabiną bus tiekiamas ne toks sausas oras.

Straipsnio puslapiai:

- Martynas Pasiliauskas

Close

Į Lietuvą suplūs technologijų lyderiai: atsiskleidė ir lietuvių žinios

 Naujausias tyrimas parodė, kad lietuviai yra girdėję apie „blockchain“ ir kriptovaliutų technologijas, tačiau vis dar jomis nepasinaudoja. Ekspertai teigia, kad šiomis temomis trūksta diskusijų. Tad jau ketvirtus metus ...

Telefonų istorija: 7 telefonai, kurie paliko didžiausią pėdsaką

1983 m. metais pasirodė pirmas mobilusis telefonas. Šiandien, praėjus 35-iems metams po jo atsiradimo, šis įrenginys gerokai pasikeitė. Dabar jį vadiname išmaniuoju telefonu, kartais jis vargiai telpa mūsų kelnių ...

Į Lietuvos kelius grįžta „Google Street View“ automobiliai

 Šią vasarą Lietuvos keliuose vėl pasirodys „Google Street View“ automobiliai. Jų tikslas – atnaujinti šalies duomenis platformoje „Google Maps“. Šįkart bus koncentruojamasi į tarpmiestinių ...

Žingsniu arčiau Nobelio: profesorius V. Šikšnys įvertintas elitine 1 mln. dolerių vertės Kavli premija

Vilniaus universiteto (VU) profesorius Virginijus Šikšnys už CRISPR-Cas9, arba vadinamųjų „genų žirklių“, atradimą apdovanotas kas dvejus metus teikiama elitine Kavli premija, kurios vertė siekia 1 milijoną JAV ...

Atšilus orams: 3 patarimai, kaip apsaugoti telefoną

Meteorologai džiugina itin vasariško savaitgalio prognozėmis, todėl daugelis mintyse jau planuoja išvykas į gamtą. Šiluma, vandens telkiniai, smėlis – neatsiejami tokio laisvalaikio atributai, bet taip pat ir grėsmės ...

Atraskite Lietuvą: 5 išmanūs būdai padės suplanuoti tobulą kelionę

Pastaraisiais metais Lietuvą vis dažniau atranda ne vien svečiai iš užsienio, bet ir patys lietuviai. Ir tai tikrai nestebina: šalies miestai nuolat atsinaujina bei pasiūlo įdomių atrakcijų, šalia miškų bei ežerų dygsta ...

5 geriausi telefonai, kuriuos galite įsigyti tiesiog dabar

Atėjus laikui įsigyti naują išmanųjį, tenka spręsti nemažai klausimų: kurio gamintojo, kurios serijos bei modelio, dydžio ir net spalvos įrenginį rinktis, o gal, apskritai, dar palaukti geresnio? Jei laukti nesinori, „Tele2“ ...

Išmanus kelionių planavimas: 4 programėlės, padėsiančios sutaupyti

Atėjus šiltajam sezonui, daugelis mintyse vis dažniau kuria būsimų atostogų planus. Tačiau planuoti kryptis ir įspūdžius yra daug smagiau nei išlaidas, todėl technologijų lyderė „Tele2“ siūlo į pagalbą pasitelkti ...

Atlikite testą: ar žinote, koks turi būti slaptažodis?

Jei manėte, kad jūsų „Slaptazodis123“ yra saugus, turime jus nuliūdinti: taip nėra. Programišiai nuolat naudoja šimtų milijonų vartotojų prisijungimo duomenis tobulinant slaptažodžių spėjimo technikas, kuriant programinę ...

Trys fotografavimo telefonu klaidos, skiriančios mėgėją nuo profesionalo

Kiekviena įamžinta akimirka, jei ji pateikta tinkamai, gali būti išskirtinė. Deja, kartais plika akimi matomas vaizdas stipriai pranoksta tą, kurį išvystame telefono ekrane. Nuotraukos būna „išsiliejusios“, spalvų ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas