Po „Lidl“ atėjimo į rinką pozicijas susigrąžino tik vienas prekybos tinklas

(Puslapis 1 iš 2)


Ruslano Kondratjevo nuotr. Lidl

2017-01-31 17:31

Žiniasklaidos planavimo ir pirkimo agentūra „Inspired UM“ paskelbė beveik metus trukusio prekybos tinklų tyrimo rezultatus. Unikalia „Share of heart“ (liet. „Širdies dalis“) metodologija pagrįsto tyrimo tikslas buvo išsiaiškinti, kaip gyventojų prekybos tinklų pasirinkimą ir simpatijas paveikė praėjusiais metais į Lietuvą atėjęs „Lidl“. Rezultatai rodo, kad nusistovint mažmeninei rinkai, tik „Maxima“ prekės ženklas sugebėjo susigrąžinti vartotojų simpatijas.

Šiame 4 etapų tyrime, trukusiame beveik metus, sudalyvavo daugiau nei 2000 vartotojų. Jo metu, atsakinėjant apie palankumą prekybos tinklams, pirkėjai buvo prašomi įsivaizduoti gyveną kitame mieste ir taip, atsiribojant nuo savo kasdienės patirties, rinktis, kurioje parduotuvėje norėtų apsipirkti.

Dar kitais klausimais buvo vertinamas ne palankumas, o konkretus ketinimas lankytis viename ar kitame prekybos tinkle artimiausio apsipirkimo metu. Pasak žiniasklaidos planavimo ir pirkimo agentūros tyrimų vadovės Rūtos Matulaitienės, tyrimas parodė, jog „Lidl“ įžengimas į rinką palietė visus mažmeninės rinkos žaidėjus, tačiau ne visus vienodai.

Tyrimas, vykdytas nuo 2016 m. gegužės mėnesio, parodė, kad santykinai labiausiai nukentėjo „Norfa“: tiek pirkėjų simpatijų, tiek pirmenybės pirkti konkrečiame tinkle atžvilgiu. Įdomu tai, kad į aukštesnių pajamų gyventojų grupę orientuotas prekybos tinklas „Rimi“ tyrimo eigoje smuktelėjo tiek „Simpatijų“ arba palankumo prekės ženklui dalies, tiek „Kito apsipirkimo“ rodiklio atžvilgiu ir šių pozicijų nesusigrąžino. Pirmasis rodiklis smuko nuo 12 iki 7 procentų, o antrasis – nuo 12 iki 8 procentų per visą tyrimo laikotarpį.

Panaši situacija nutiko ir „Iki“ prekybos tinklui, kuris prarastų simpatijų nebeatgavo. Šiam prekybos tinklui iš pradžių palankumą jautė 15 procentų respondentų, o tyrimo pabaigoje – jau tik 7 procentai apklaustųjų. „Maxima“, lyginant pirmąjį ir antrąjį etapus, prarado nemažai pirkėjų palankumo – nuo 38 proc. iki 26 proc. – tačiau ilgainiui atsikovojo prarastas pozicijas.

„Didžiausias pokytis įvyko gruodį, kai prekybos tinklų kovą dėl pirkėjų palankumo per šventes laimėjo „Maxima“. Nors simpatijos auga palengva, lyginant rudens ir kalėdinio periodo apklausas, ketinančių apsilankyti šiame prekybos tinkle gerokai pagausėjo – nuo 35 iki 43 procentų. Panašaus rezultato nepavyko pasiekti nei vienam kitam prekybos tinklui. Taip pat pastebėjome, jog simpatijos „Maxima“ prekybos tinklui labiausiai augo jaunų, 18–29 metų žmonių grupėje, tačiau kitam apsipirkimui ją dažniau rinkosi gyventojai nuo 30 metų amžiaus“, – tyrimą komentuoja R. Matulaitienė.

Straipsnio puslapiai:

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas