Pokalbiai telefonu vairuotojams pavojingi kaip degtinė


REUTERS/SCANPIX nuotr.

Balsas.lt

2011-08-01 12:36

Naudojimasis mobiliuoju telefonu vairuojant gali būti toks pat pavojingas, kaip ir vairavimas kraujyje esant 0,8 promilėms alkoholio, t. y. dvigubai daugiau nei leistina norma vairuotojams Lietuvoje. Mobiliaisiais telefonais besinaudojantys vairuotojai į situacijas, kuriose būtina staigiai stabdyti, reaguoja 9 proc. lėčiau.

Mobilieji telefonai gali neigiamai paveikti eismo saugumą keliuose, tad naudotis jais vairuojant reikėtų kiek įmanoma mažiau. Kalbėjimas telefonu mažina koncentraciją ir sulėtina reakciją. „Kalbantis telefonu vairuotojas, galima sakyti, yra aklas. Jis žiūri į kelią, tačiau nesutelkia dėmesio į vairavimą, todėl nemato visų pavojų arba pastebi juos per vėlai. Jo regėjimo laukas tampa siauresnis, o automobilis ima judėti nelygia trajektorija,“ – teigia vairavimo mokyklų atstovai.

Amerikiečių mokslininkų atliktas tyrimas atskleidė, jog kalbėjimas naudojantis laisvų rankų įranga gebėjimą vairuoti veikia neigiamai, kaip ir bendravimas telefoną laikant rankoje. Mobiliuoju telefonu automobilyje besinaudojantys vairuotojai, lyginant su tais, kurie to nedaro, vidutiniškai 24 proc. dažniau keičia atstumą iki priekyje važiuojančio automobilio ir 19 proc. lėčiau įsibėgėja iki pastovaus važiavimo greičio po stabdymo.

Pavojų kelyje kelia ne tik pats kalbėjimas mobiliuoju telefonu. Telefono numerio rinkimas trunka apie 12 sekundžių, vadinasi, tiek laiko vairuotojo dėmesys būna skiriamas ne vairavimui. Tuo tarpu atsiliepimas į skambutį iš kelio atima 5 sekundes dėmesio.

Visiškai nenaudoti mobiliojo telefono vairuojant tikriausiai neįmanoma, tačiau yra keletas taisyklių, kurių laikytis naudinga visiems. „Niekada nereikėtų naudotis telefonu, kai situacija kelyje reikalauja daugiau dėmesio, kaip antai važiuojant per sankryžas ar šalia pėsčiųjų perėjų. Mažiau svarbius pokalbius tokiose situacijose reiktų atidėti, o mobilųjį naudoti tik esant absoliučiai būtinybei. Geriausia – apskritai susilaikyti nuo kalbėjimo telefonu, kol sustosite saugioje vietoje,“ – pataria vairavimo mokyklos instruktoriai.

Vairuojant rašyti trumpąsias žinutes griežtai draudžiama. „Tai – labai pavojingas elgesys, kadangi vairuotojui tenka patraukti vieną ranką nuo vairo ir kurį laiką nežiūrėti į kelią,“ – teigia vairavimo mokyklos instruktoriai. Kiekvienos šešios sekundės, skirtos žinutės rašymui, iš vairuotojo atima 4,6 sekundės žiūrėjimo į kelią. Tai reiškia, jog važiuojant 90 km/h greičiu, 115 metrų įveikiama nežiūrint į kelią. Žinutės rašymas vairuojant eismo įvykio tikimybę padidina 23 kartus.

 

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas