Požiūris: skaitmeninės technologijos keičia reklamos veidą

(Puslapis 1 iš 2)


REUTERS/SCANPIX nuotr.

Audrius Bareišis / Balsas.lt

2012-09-08 12:13

 Visame pasaulyje įprasti kiekvienam žmogui gyvenimiški procesai sparčiai persikelia į skaitmeninę erdvę. Lygiai tokios pačios tendencijos vyrauja ir reklamos srityje. Į klausimus apie ateities reklamos perspektyvas Balsas.lt atsakė kūrybinės agentūros “WHY NOT. Interactive“ direktorius Arnoldas Žvinys.

- Kokios tendencijos šiuo metu dominuoja reklamoje? 

- Reklama persikelia į internetą - „Facebook“, kiti socialiniai tinklai. Ateityje, be jokios abejonės, internetas taps svarbiausiu reklamos varikliuku. Tendencijos? Viskas bus realizuojama per naujausias technologijas. Šiuo metu labiausiai vystomos ne tiek naujos, kiek išmaniosios reklamos. Vakaruose tas vyksta jau kuris laikas. O Lietuvoje jau žengiami pirmieji žingsniai. Po kelerių metų „ateis“ išmanusis televizorius su įvairiomis funkcijomis.

Įvairūs socialiniai tinklai Lietuvoje jau pakankamai gerai išnaudojami. Reklamos užsakovai dalyvauja socialiniame gyvenime, bet kokybinis lygmuo dar nėra toks, kokio norėtųsi. Galima pastebėti, kad labai daug socialinių puslapių yra vienas kito kopija. Arba ateini į kokios kavinės puslapį ir nesupranti, kur pataikei. Būna pridėta visokių nesusijusių su kavinės veikla paveikslėlių, kačiukų, šuniukų ir pan.

Iki šiol manoma, kad auditoriją pavyks sudominti tik skelbiant linksmą turinį. Tačiau tokiu atveju prekinis ženklas tampa linksmo turinio, o ne kokybės simboliu. Derėtų paieškoti kitų formų. Vartotojas turi matyti, kad yra konkretus ženklas. Lietuvoje to trūksta, bet po truputi ateina.

- Ko labiausiai trūksta lietuviškoje reklamos rinkoje?

- Daugelio solidžių pasaulio kompanijų prekės ženklas pasakoja savo istoriją. Bet tai tinka tiems, kurie nori linksmai pateikti informaciją apie save. Savo istorijos pasakojimas labai gerai pasireiškia socialiniuose tinkluose.

Sudaromos galimybės papasakoti įmonės istoriją. Galima linksmą turinį dėti, bet jis turi pasakoti svarbius dalykus. Lietuvoje, kas daug investuoja į reklamą tą daro intuityviai. Kartais tai veikia, bet yra daugybė nesėkmingų pavyzdžių.

Būtina pabrėžti, kad reklamos versle labai svarbu įtraukti vartotoją. O „Facebook“ ir kiti socialiniai tinklai leidžia tą padaryti. Reklama skaitmeninėje erdvėje keičia forma. Tas labai svarbu psichologiškai, kai žmogus gali daryti įtaką rašydamas savo nuomonę ir pasiūlymus. Įmonė turėtų į tai atsižvelgti. Tinkamas pavyzdys, kai atsidaro nauja įmonė ir ji pradeda prisistatymą nuo to, kad kažkas yra specialiai daroma dėl vartotojų. Žmonės domisi, diskutuoja ir pataria, kaip tobulinti produktą ar paslaugą.

Dažniausiai, jei produktas yra geras, tai auditorijai labai įdomu jo priešistorė. Auditorijai smagu į tai įsitraukti ir tuo domėtis. Bet tas dažniausia veikia su didelėmis kompanijomis. Neseniai teko skaityti straipsnį apie išmaniuosius „Kraft Foods“ kavos aparatus. Jie nuskaito priėjusio žmogaus veidą. Tarkime, programa atpažįsta vaiką, tada sako, kad tau gal kavos dar negalima gerti. Tokie dalykai yra gerai pačiai įmonei. Ji tiesiogiai mato vartotoją. O tokiu būdu daug naudingos informacijos pavyksta surinkti.

Straipsnio puslapiai:

- Audrius Bareišis

Close

Indrė Genytė-Pikčienė. Reformoje liko skylių, bet kai kurios detalės vietoje

Viešoji erdvė net suprakaitavusi virškina savaitės pradžioje pristatytas viešojo sektoriaus reformos gaires ir vieną po kitos lendančias detales. O virškinti yra ką – naujovių kąsnis didelis ir riebus. Įspūdžiai ...

Indrė Genytė-Pikčienė. Atlyginimų lenktynės viešajame ir privačiame sektoriuje – 5:0 pastarojo naudai

Vidutinio darbo užmokesčio tendencijoms abejingų nėra. Tai vienas iš būdų „pasimatuoti“ savo finansinę būklę su kitais visuomenės nariais, o ekonomistams tai vienas kertinių rodiklių, padedančių įvertinti valstybės gyventojų ...

Tadas Povilauskas. Mažiau vilniečių tikisi, kad būstas brangs

Kaip ir tikėtasi, šių metų pirmą ketvirtį gyventojų lūkesčiai dėl būsto kainų pokyčių tapo truputį kuklesni. SEB banko užsakymu kovą atlikta apklausa parodė, kad 54 proc. apklaustųjų šalyje mano, kad būstas per artimiausius dvylika ...

„Revolut“ Mobiliųjų technologijų vadovas: kaip kinta kriptovaliutų svyravimai?

Kripovaliutų vertėms nuolat svyruojant, o bitkoinui nebeperlipant 9000 JAV dolerių ribos imama svarstyti, ar geriausi laikai jau praeityje. Edward Cooper, „Revolut“ Mobiliųjų technologijų vadovas, reaguodamas į pasaulines naujienas ...

Dūrė pirštu į socialinių tinklų burbulą – vartojat, ką jums įkiša

Lietuvos metų ekonomikos konferencijoje, kurią organizuoja žurnalas „Valstybė“, verslo, ekonomikos ir žiniasklaidos lyderiai diskutavo kaip 4-oji pramonės revoliucija pakeis verslo potencialą. Pranešimą konferencijoje skaičiusi ...

Gitanas Nausėda: anksčiau ar vėliau krizė ateis. Ar esame pasiruošę?

Pasaulyje vis dar vyraujant neapibrėžtumui, baiminantis prekybos karų kalbama apie galimą naująją krizę. Tačiau tikinama, kad šį kartą pasaulis, įskaitant Lietuvą, bus daug geriau pasiruošęs. Žurnalo „Valstybė“ ...

Nerijus Mačiulis: krizė jau prasidėjo

Kol vieni ekonomistai ramina, kad krizės užuomazgų dar nėra ir nežinia, kada ji prasidės, „Swedbank“ vyriausiasis ekonomistas Nerijus Mačiulis rėžė: krizė prasidėjo jau pernai ar net dar anksčiau. Žurnalo „Valstybė“ ...

Laura Galdikienė. Pasaulis ant prekybos karo slenksčio, ar bus laimėtojų?

Šiandien pasaulinei prekybai išgyvenant atgimimą, daugelyje išsivysčiusių šalių verslo ir vartotojų lūkesčiai yra neregėtose aukštumose, o investicijos ima po truputį kopti iš duobės. Praėjusiais metais ...

Futurologas iš Estijos įvardijo tris svarbiausias kryptis Lietuvos vyriausybei

Digitalizacijos eksperto ir futurologo esto Valdek Laur teigimu, įsibėgėjant ketvirtosios pramonės revoliucijai, kuomet keičiasi viso pasaulio ekonominė situacija ir verslo bei darbo rinkos tendencijos, kiekviena konkurencinga valstybė turėtų ...

Laura Galdikienė. Kaip išmatuoti visuomenės gerovę?

Nuo 1995 metų Lietuvos BVP vienam gyventojui, matuojant pagal perkamosios galios standartą, išaugo daugiau nei 4 kartus. Ekspertai ir politikai džiūgauja – šalis pademonstravo įspūdingą progresą. Visgi BVP augimas, nors ir yra ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas