Prekybos tinklų jungtuvės: kas pasikeis žmonėms?
(Puslapis 1 iš 4)

Audriaus Bagdono (Fotodiena) nuotr. “Rimi“ ir “Iki“ prekybos tinklų vežimėliai
2016-12-23 17:47
Prekybos tinklams „Rimi“ ir „Iki“ oficialiai pranešus apie planus susijungti, imta svarstyti ne tik ką tai reiškia rinkai, bet ir vartotojams. Rūpimiausias klausimas, ar sumažėjusi konkurencija neiššauks didesnių kainų.
Dar prieš mėnesį pasirodė kalbos, kad „Rimi“ planuoja įsigyti „Iki“. Šiandien paaiškėjo, kad sutartis pasirašoma.
Įsigijęs Lietuvoje veikiantį „Iki“ prekybos tinklą, „Rimi“ tikisi tapti antru pagal dydį rinkos žaidėju su beveik ketvirtadaliu rinkos. Tinklo atstovai tikisi, kad jiems tai padės efektyviau konkuruoti ir pasiūlyti mažesnes kainas vartotojams. „Rimi Baltic“ vadovas Edgaras Sesemannas sako, jog tokiu būdu „Rimi“ gerokai padidins rinkos dalį Lietuvoje.
„Šiuo pirkimu mes turėsime žymiai geresnę rinkos poziciją, ir tai toliau gerins mūsų konkurencingumą rinkoje. Šiandien „Rimi“ yra ketvirta su 8 proc. mažmeninės rinkos dalies, o „Iki“ yra antra su 15 proc. rinkos dalies. Po sandorio bendra rinkos dalis sieks 23 proc. Taip pat mes sieksime mažesnių kainų“, – penktadienį spaudos konferencijoje Vilniuje kalbėjo E.Sesemanas.
Anot jo, pasiruošimas dviejų tinklų integracijos procesui jau prasidėjo.
„Integracijos metu bus vertinami abu prekės ženklai, IT sistemos, logistika bei sprendžiama dėl naujos įmonės pagrindinio biuro ir vadovų komandos. Galiu pasakyti, kad naujasis biuras bus Vilniuje. Dėl prekės ženklo mes spręsime, ar naudosime kažkurį vieną iš dviejų, ar naudosime abu“, – sakė E.Sesemanas.
Tiekėjams nepasisekė. Parduotuvių kišenės pasipildys
Marketingo specialistas Linas Šimonis vertindamas šį sandorį teigia, kad konkurencija net ir tarp likusių 4 didesnių žaidėjų („Maxima“, „Norfa“, „Lidl“ ir naujasis „Rimi“ ir „Iki“ junginys), gali būti arši. Viskas priklausys nuo to, kokie produktai bus tiekiami.
Pasak eksperto, „Rimi“ buvo bepradedanti įgauti aukštesnio lygio prekybos tinklo veidą, o „Iki“ – pagrindinių ir būtiniausių prekių parduotuvės.
„Jei pradės vienodinti, vartotojai gali prarasti pasirinkimą. Tai gal ne kainas paveiks, bet pasirinkimo galimybę, o ilguoju laikotarpiu, maždaug 3 metų, gali ir kainų lygyje pasirodyti. Atsirasti koks nors brangesnis produktų segmentas“, – sako L. Šimonis.
Iš esmės vartotojams pagrindinę įtaką darys ne susijungimas, o „Lidl“ plėtra, mano L. Šimonis.Tai veiks ir vartotojų kainų lygį.