Prekybos tinklų portretas Lietuvoje: kyla rizika, kad mažės pasirinkimas ir didės kainos

(Puslapis 1 iš 4)


Prekybos tinklai

Viktorija Chockevičiūtė

2017-11-06 15:18

 Besivystant „Rimi“ ir „Iki“ susijungimui, aiškėja prekybos užkulisiai Lietuvoje. Konkurencijos tarybos paviešintuose dokumentuose atskleidžiamos dalys apie taikomas kainodaras bei galimas rizikas.

Viešuose dokumentuose galima rasti informacijos, kaip skirtingi prekybos tinklai nustato kainas bei, ar jų nuomone į rinką galėtų įžengti naujas žaidėjas.

Didžiausią įtaką kainoms daro „Maxima“

Tiek „Rimi“, tiek „Palink“ valdantys parduotuvių tinklą „Iki“ nurodė, kad parduotuvės vieta daro didelę įtaką įmonėms priimant sprendimus dėl naujos parduotuvės atidarymo, kainodaros bei asortimento. Abu prekybos tinklai nurodė, kad prieš atidarant naują parduotuvę vertinamos konkurentų parduotuvės bei aplink parduotuvę gyvenančių žmonių skaičius.

„Koncentracijos nagrinėjimo metu surinkti duomenys apie RIMI, PALINK ir kitų mažmenine prekyba nespecializuotose parduotuvėse užsiimančių ūkio subjektų praktiką priimant sprendimus dėl tokių esminių konkurencijos elementų kaip kaina ir asortimentas rodo, jog šie elementai, nors paprastai nustatomi nacionaliniu lygiu, tam tikrais atvejais būna diferencijuojami lokaliai“, – rašoma dokumentuose.

Štai „Rimi“ nurodė, kad šiame prekybos tinkle reguliarios kainos yra vienodos visur, nepriklausomai nuo parduotuvių koncepcijos ar kitų kriterijų. Tuo tarpu „Iki“ savo parduotuvėms nustato skirtingas reguliarias kainas pagal jų koncepciją: „Iki“ ir „Iki Express“ nuolatinės kainos kinta nevienodai.

„Beveik visais atvejais, kai IKI ir IKI Express parduotuvėse buvo taikomos skirtingos reguliarios kainos ir jos buvo keičiamos abiejų tipų parduotuvėse, kainų pokyčiai tiek procentine, tiek absoliučia išraiška nesutapo. Taip pat nustatyta, kad produktų sąrašas, kurio IKI ir IKI Express reguliarios kainos skiriasi, kinta. (...) PALINK reguliari kainodara priklauso nuo to, kokios koncepcijos parduotuvei yra priskiriama konkreti parduotuvė, o pats priskyrimas priklauso nuo parduotuvės vietovės, tikslinio pirkėjo ir prekybinio ploto“,– rašoma nutarime.

Pranešime taipogi rašoma, kad pagal „Rimi“ turimus duomenis, apie 5 proc. „Maxima“ taikomų kainų skirtinguose regionuose nesutapdavo. „Rimi“ žiniomis, „Maxima“ taiko tokią strategiją, kad kiekvienai parduotuvei yra duodamas tam tikras biudžetas, kurio rėmuose pati parduotuvė lokaliai (ne regioniniu lygmeniu) gali reaguoti į šalia esančio konkurento veiksmus. Viešai prieinamuose šaltiniuose „Maxima“ nurodo, kad „ atsižvelgiant į parduotuvės vietą, pirkėjų srautus, jų poreikius ir pirkimo tendencijas, parduotuvių formatus, prekių asortimento kainos gali nežymiai skirtis“

Straipsnio puslapiai:

- Viktorija Chockevičiūtė

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas