Premjerą ne visiškai tenkina dalis „Lietuvos geležinkelių“ veiksmų

(Puslapis 1 iš 2)


Roberto Dačkaus (Fotodiena) nuotr.

Elta

2010-12-28 13:09

Arbitražo sprendimas, kuriuo naftos perdirbimo įmonei "Orlen Lietuva" iš AB "Lietuvos geležinkeliai" buvo priteista 14 mln. litų, bus vykdomas, tačiau šis nutarimas bus apskųstas, o abiejų šalių santykiai turi būti gerinami juose išlaikant verslo principus, teigia "Lietuvos geležinkelių" generalinis direktorius Stasys Dailydka.

"Arbitražo sprendimas, kol nėra priimta kito, yra mums privalomas ir mes jį vykdysime. Tai yra šventas dalykas. Šiandien buvo aptarti derybinės grupės darbo tolimesni rezultatai, kurie svarbūs yra abiem pusėms, dėl ruožo (geležinkelio ruožas Bugeniai-Rengė) atstatymo darbų grafiko bei dėl santykių gerinimo, kuriuose turi būti išlaikyti verslo principai. Tarp mūsų turi būti mažiau problemų, o turi būti labiau plėtojami dalykiniai santykiai", - antradienį po susitikimo su premjeru Andriumi Kubiliumi sakė S. Dailydka.

Pasak "Lietuvos geležinkelių" vadovo, naujo ruožo tiesimas, kurio vertė sieks apie 41 mln. litų, bus viena iš priemonių pagerinti abiejų įmonių santykiams, tačiau pabrėžė, jog bendrovė sieks susigrąžinti visą iš jos priteistą sumą, apie 80 mln. litų, kas teisiškai yra įmanoma.

"Reikia teisingo supratimo abiem pusėm - mažiau emocijų ir daugiau darbo. Jeigu abiem pusėm viskas gerai, tai viskas turėtų būti be konfliktų. O tai pasiekti įmanoma. Ties tuo dirbanti darbinė grupė turi dirbti dalykiškai. Ilgalaikiai pykčiai yra dėl to, kad mes nevienodomis sąlygomis turėjome sutartis. (...) Kalbant apie tarifus, kuriuos "Lietuvos geležinkeliai" taiko "Orlen Lietuva", lyginant su Lenkijos geležinkelių tarifais, tai mes labai jau pigiai vežame ("Orlen Lietuva" krovinius), dvigubai pigiau, o pagal mūsų esamą rinką ir situaciją ji yra labai normali, ir palyginti labai pigiai vežame", - aiškino S. Dailydka.

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis pažymėjo, jog šalyje veikiančioms strateginėms įmonėms turi būti sukurta kuo palankesnė verslo aplinka, o tiek bendrovė "Lietuvos geležinkeliai", kuri dirba pelningai ir neša naudą valstybės biudžetui, tiek lenkiško kapitalo įmonė "Orlen Lietuva" yra itin svarbios šalies ekonomikai.

"Žvelgiant į "Orlen Lietuva" investiciją į Lietuvą ir sėkmingą jų veiklą, reikalinga spręsti kompanijos produkcijos logistikos problemas, bet, aišku, tai reikia daryti skaidriai, abipusės naudos principu, kad nebūtų taip, jog sprendžiant vienos įmonės klausimus nukentėtų kita įmonė. Šiuo metu dialogas tarp bendrovių vyksta pakankamai intensyviai, tačiau nėra tų rezultatų taip greit, kaip mes norėtume. Abi įmonės turi žengti į naują derybų etapą, nes bet kuriuo atveju tiek viena, tiek kita įmonė yra tarpusavyje susijusios, ir reikia siekti to bendradarbiavimo abiem pusėms naudingomis sąlygomis", - tikino E. Masiulis.

Straipsnio puslapiai:

Elta

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas