Prieš eurą: ar verta įsigyti automobilį

(Puslapis 1 iš 2)


Fotodienos nuotr.

Giedrė Sankauskaitė / Savaitraštis „Ekonomika.lt“

2014-06-04 10:16

Apie apimančią akcijų psichozę, kai perkame ne visada reikalingus daiktus, esame girdėję kiekvienas. Tačiau vis tiek perkame. Gerėjant gyventojų lūkesčiams vis dažniau įsigyjama ir didesnės vertės pirkinių, pavyzdžiui, automobilių. Vis dėlto ir šiuos ne visada apsimoka įsigyti.

Greičiausiai artėjantis euro įvedimas nemažą dalį visuomenės verčia peržiūrėti santaupas ir jas išleisti įsigyjant vertingų pirkinių. Fiksuojamas ne tik NT įsigijimų sandorių pagausėjimas, tačiau į viršų šoktelėjo ir automobilių pardavimų skaičius.

Pastarosios rinkos pagyvėjimą rodo ir skaičiai. Autoplius.lt duomenimis, automobilių įsigijimų skaičiaus padidėjimas buvo pastebėtas jau 2013 metais. Minėtaisiais metais užfiksuotas rekordinis sandorių skaičius – iš viso 388,5 tūkst. Tai reiškia, kad vidutiniškai automobilį 2013 metais pirko ar pardavė kas aštuntas Lietuvos gyventojas.

Gerėja lūkesčiai

„Jeigu žiūrėtume į bendrą situaciją, tai gyventojų lūkesčiai dėl ateities gerėja, – leidiniui teigia „Swedbank“ Asmeninių finansų instituto direktorė Odeta Bložienė. – Gyventojai apskritai daugiau vartoja ir daugiau skiria įvairiems pirkiniams.“

Jos teigimu, vyraujančios baimės, kad euras gali lemti kainų kilimą, skatina gyventojus planuoti didesnius pirkinius. Be to, pasak O. Bložienės, vertingesni pirkiniai yra puiki galimybė realizuoti pinigus iš šešėlio.

Pirmiausia – įvertinti

Vis dėlto verta apskaičiuoti ir įvertinti, ar racionalu įsigyti tam tikrą kiek didesnės vertės pirkinį, šiuo atveju – automobilį. Prieš įsigydamas nuosavą transporto priemonę neretas pamiršta ir neįvertina, kiek gali kainuoti pats automobilio išlaikymas.

Automobilio registracija, draudimas, tepalų, filtrų, sezoninių padangų keitimas, mokesčiai už techninę apžiūrą, statymas aikštelėje, plovimas, remontai. Šis ilgas sąrašas ne tik smarkiai paplonina vairuotojo piniginę, bet ir atima daug laiko.

Tai priverčia susimąstyti, galbūt, jeigu esate miesto gyventojas, naudingiau naudotis taksi paslaugomis, o ne pirkti nuosavą automobilį?

„Jeigu skaičiuotume tik išlaidas degalams, vienas kilometras nuosavu automobiliu nebūtų labai brangus – nuo 20 centų vairuojant ekonomišką automobilį užmiestyje iki 50 centų ar daugiau vairuojant didesnį automobilį mieste, – leidiniui „Ekonomika.lt“ teigia autoplius.lt plėtros vadovas Viktoras Daukšas. – Pridėjus kitas išlaidas ir įvertinus automobilio nuvertėjimą, kaina už kilometrą gali ne tik padvigubėti, bet ir būti net penkis kartus didesnė.“

Kilometras nauju automobiliu – kaip su taksi

Pasak automobilių rinkos eksperto, vieno kilometro kaina labiausiai priklauso nuo vairuojamo automobilio amžiaus. Brangiausiai nuvažiuoti vieną kilometrą kainuoja nauju automobiliu.

Straipsnio puslapiai:

- Giedrė Sankauskaitė

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas