Pristatytas mokestis, dėl kurio brangs automobiliai ir jų dalys

(Puslapis 1 iš 2)


Organizatorių nuotr.

Karolis Birgilas / Ekonomika.lt

2015-06-10 16:44

Siekiant pažaboti šešėlinį verslą ir užtikrinti tinkamą automobilių atliekų tvarkymą, siūloma pakeisti Atliekų tvarkymo įstatymą, tiksliau reglamentuojant įvežamų automobilių bei jų dalių apmokestinimą ir suvienodinant reikalavimus atliekų tvarkymui, teigiama Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos (ENTPTA) pranešime. Tačiau išlieka labai aukšta tikimybė, kad importuojami automobiliai ir jų dalys galutiniam vartotojui brangs.

Kaip portalui tv3.lt sakė, asociacijos vadovas Vladimir Jankoit, dabartinis reguliavimas neskatina automobilių perdirbimo ir jų atliekų surinkimo.

„Padangos ir buferiai nėra superkami, todėl transporto priemonių ardytojai jomis atsikrato ir geriausiu atveju tą daro sąvartynuose. Dabartinis reguliavimas leidžia apeiti pareigą neišmesti šių atliekų, o dabar neįmanoma sureguliuoti ir gaudyti nelegalių importuotojų ir finansiškai tai valstybei yra sudėtinga. Mūsų siūlomi pakeitimai privers importuotojus laikytis šių taisyklių“, - tikina jis.

Seimo komitetams išsiųstame rašte taip pat raginama Atliekų tvarkymo įstatyme numatyti prievolę transporto priemonių importuotojams užtikrinti senų automobilių surinkimą visose savivaldybėse ir finansuoti susidariusių atliekų perdirbimą, taip pat nustatyti vienodus ir griežtus reikalavimus transporto priemonių gamintojams ir importuotojams. V. Jankoit, negalėjo tiksliai pasakyti, kaip bus taikomas papildomas mokestis ir patikino, kad tai tėra rinkliava, kuri gali siekti 20 eurų vienam įvežamam automobiliui.

„Siūlomas ne mokestis, o tam tikra rinkliava, registruojant transporto priemones, kuri vėliau bus naudojama tvarkant atliekas. Dabar problema yra, kad yra daug nelegalių importuotojų ir jie neužtikrina jiems keliamų užduočių perdirbant automobilius. Jie privalo, kad kiekvienoje Lietuvos apskrityje būtų bent po vieną automobilių ir jų atliekų surinkimo vietą ir finansuoti transporto priemonės surinkimo, vežimo ir perdirbimo išlaidas. Dabar keista, kai per aplinkos tvarkymo akcijas visur randame padangų ir buferių“, - teigia pašnekovas.

Tokius Atliekų tvarkymo įstatymo pakeitimus Seimo Aplinkos, Biudžeto ir finansų bei Ekonomikos komitetus ragina inicijuoti Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacija (ENTPTA) kartu su Lietuvos savivaldybėmis. Surinktas lėšas siūloma paskirstyti valstybės biudžetui ir aplinką teršiančių automobilių atliekų perdirbimui. Vis dėlto, pasak Lietuvos laisvosios rinkos instituto eksperto Vytauto Žukausko, toks apmokestinimas nesudaro sąlygų ir paskatų sąžiningai tvarkyti atliekas.

„Čia yra labai panašu kaip dabar siekiama įvesti papildomą mokestį cigarečių pakelius, nes visur mėtosi nuorūkos. Tai nėra depozito mokestis, nes šis skatina šiukšles rinkti, juk dabar lengvai nerastume stiklinių butelių, nes tai yra vertybė. Jeigu prekę apmokestinsim, tai dar nereiškia, kad pagerės jos atliekų surinkimas. Motyvas ieškoti jau parduoto automobilio buferio nepadidėja dėl to, kad buvo pritaikytas mokestis. Čia net nekvepia depozito sistema“, - oponuoja ekspertas.

Straipsnio puslapiai:

- Karolis Birgilas

Close

Ištyrė avalynės, rūbų ir buitinės technikos kainas: štai už ką permokame

 Įvertinus identiškų prekių kainas dvylikoje Europos Sąjungos (ES) šalių, Lietuvai skirta šeštoji vieta. Išsiaiškinta, kad net mažesnėje rinkoje nei Lietuvos, kai kurių prekių kainos yra ...

Policijos pareigūnai įspėjo visus besidairančius naujo būsto

 Artėjant butų nuomos sezono įkarščiui, policijos pareigūnai suskubo perspėti apie tykančias sukčių pinkles. Jie nurodo, į ką atkreipti dėmesį, kad gyventojai neliktų ir be pinigų, ir be buto. „Būsimieji studentai, ...

Kainas valdyti susiruošusi valdžia neįtikina nė smulkiųjų verslininkų

 Sauliaus Skvernelio ir Ramūno Karbauskio kalbos, jog reikėtų riboti prekybos centrų darbo laiką sekmadieniais ir taip didinti konkurenciją bei mažinti kainas, šypsnį sukėlė net ir smulkiesiems prekybininkams. Jie įsitikinę, kad tokie ...

Teisingumo ministras: Latvija mažesnė, bet kai kurios prekės ten pigesnės

  Teisingumo ministerija ir Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) atliko tyrimą, kurio metu lygino tų pačių drabužių, avalynės, buitinės technikos kainas to paties prekės ženklo parduotuvėse skirtingose Europos Sąjungos ...

Ekonomistai įsitikinę – skurstančių lietuvių nedaugėja

 Statistikos departamento naujausi duomenys parodė, kad praeitais metais apie 650 tūkst. šalies gyventojų gyveno žemiau skurdo rizikos ribos. Per metus tokių lietuvių skaičius net padidėjo, tačiau ekonomistai ragina atkreipti dėmesį, ...

Lietuviai išleidžia daugiau nei uždirba – specialistai kaltina pačius gyventojus

 Lietuviai – mažiausiai taupanti tauta visoje Europos Sąjungoje. Iš jos, pasirodo, esame vieninteliai, kurie išleidžiame daugiau, nei uždirbame, nes vis skolinamės. Gyventojai piktinasi, kad jiems taupyti neleidžia maži ...

Augančios imigracijos miražas: Lietuvą iš duobės traukia ne grįžtantys lietuviai

 Daugelis lietuvių žinią apie augantį imigrantų skaičių, kuris jau tris mėnesius viršiją emigravusių rodiklį, pasitiko su džiaugsmu. Tačiau išsamesni migracijos rodikliai atskleidžia, kad mūsų gretas pildo ne kadaise geresnio ...

„Yandex. Taxi“ įsisuko į lietuvio sąskaitą: neteko virš 90 eurų net nepasinaudojęs paslaugomis

 Į Lietuvą žengusi rusiško kapitalo pavėžėjimo bendrovė „Yandex. Taxi“ sukėlė tikrą ažiotažą. Institucijos dėl duomenų apsaugos siūlo nesinaudoti šios įmonės paslaugomis, o TV3 redakciją pasiekė istorija, kad net ir ...

„Telia“ išjungia skaitmeninę antžeminę televiziją: ką reikia žinoti?

Daugiau nei 10 metų Lietuvoje veikusi skaitmeninė antžeminė (DVB-T) televizija – pakeliui į muziejų: mokamus jos kanalus transliuojanti „Telia“ nuo šiandien išjungia dalį siųstuvų, o paskutinės transliacijos bus ...

Pensinio amžiaus ilginimas – būtinybė, bet ragina dėmesį atkreipti į tris veiksnius

 Viešojoje erdvėje vis kyla diskusijų, ar pensinis amžius turėtų būti ilginamas. Kai kuriose Europos šalyse planuojama, kad į pensiją žmogus išeis tik sulaukęs 72 metų. Tai gali nutikti ir Lietuvoje, tačiau netapti ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas