Pristatytas mokestis, dėl kurio brangs automobiliai ir jų dalys

(Puslapis 1 iš 2)


Organizatorių nuotr.

Karolis Birgilas / Ekonomika.lt

2015-06-10 16:44

Siekiant pažaboti šešėlinį verslą ir užtikrinti tinkamą automobilių atliekų tvarkymą, siūloma pakeisti Atliekų tvarkymo įstatymą, tiksliau reglamentuojant įvežamų automobilių bei jų dalių apmokestinimą ir suvienodinant reikalavimus atliekų tvarkymui, teigiama Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacijos (ENTPTA) pranešime. Tačiau išlieka labai aukšta tikimybė, kad importuojami automobiliai ir jų dalys galutiniam vartotojui brangs.

Kaip portalui tv3.lt sakė, asociacijos vadovas Vladimir Jankoit, dabartinis reguliavimas neskatina automobilių perdirbimo ir jų atliekų surinkimo.

„Padangos ir buferiai nėra superkami, todėl transporto priemonių ardytojai jomis atsikrato ir geriausiu atveju tą daro sąvartynuose. Dabartinis reguliavimas leidžia apeiti pareigą neišmesti šių atliekų, o dabar neįmanoma sureguliuoti ir gaudyti nelegalių importuotojų ir finansiškai tai valstybei yra sudėtinga. Mūsų siūlomi pakeitimai privers importuotojus laikytis šių taisyklių“, - tikina jis.

Seimo komitetams išsiųstame rašte taip pat raginama Atliekų tvarkymo įstatyme numatyti prievolę transporto priemonių importuotojams užtikrinti senų automobilių surinkimą visose savivaldybėse ir finansuoti susidariusių atliekų perdirbimą, taip pat nustatyti vienodus ir griežtus reikalavimus transporto priemonių gamintojams ir importuotojams. V. Jankoit, negalėjo tiksliai pasakyti, kaip bus taikomas papildomas mokestis ir patikino, kad tai tėra rinkliava, kuri gali siekti 20 eurų vienam įvežamam automobiliui.

„Siūlomas ne mokestis, o tam tikra rinkliava, registruojant transporto priemones, kuri vėliau bus naudojama tvarkant atliekas. Dabar problema yra, kad yra daug nelegalių importuotojų ir jie neužtikrina jiems keliamų užduočių perdirbant automobilius. Jie privalo, kad kiekvienoje Lietuvos apskrityje būtų bent po vieną automobilių ir jų atliekų surinkimo vietą ir finansuoti transporto priemonės surinkimo, vežimo ir perdirbimo išlaidas. Dabar keista, kai per aplinkos tvarkymo akcijas visur randame padangų ir buferių“, - teigia pašnekovas.

Tokius Atliekų tvarkymo įstatymo pakeitimus Seimo Aplinkos, Biudžeto ir finansų bei Ekonomikos komitetus ragina inicijuoti Eksploatuoti netinkamų transporto priemonių tvarkytojų asociacija (ENTPTA) kartu su Lietuvos savivaldybėmis. Surinktas lėšas siūloma paskirstyti valstybės biudžetui ir aplinką teršiančių automobilių atliekų perdirbimui. Vis dėlto, pasak Lietuvos laisvosios rinkos instituto eksperto Vytauto Žukausko, toks apmokestinimas nesudaro sąlygų ir paskatų sąžiningai tvarkyti atliekas.

„Čia yra labai panašu kaip dabar siekiama įvesti papildomą mokestį cigarečių pakelius, nes visur mėtosi nuorūkos. Tai nėra depozito mokestis, nes šis skatina šiukšles rinkti, juk dabar lengvai nerastume stiklinių butelių, nes tai yra vertybė. Jeigu prekę apmokestinsim, tai dar nereiškia, kad pagerės jos atliekų surinkimas. Motyvas ieškoti jau parduoto automobilio buferio nepadidėja dėl to, kad buvo pritaikytas mokestis. Čia net nekvepia depozito sistema“, - oponuoja ekspertas.

Straipsnio puslapiai:

- Karolis Birgilas

Close

V. Vasiliauskas: reikia apmokestinti visą nekilnojamąjį turtą, naikinti verslo liudijimus

Lietuvos bankas pateikė savo verdiktą dėl pasiūlytos mokesčių ir pensijų reformos. Pagrindinė kritika skiriama per mažam nekilnojamojo turto mokesčiui ir mažam individualią veiklą vykdančių žmonių apmokestinimui. Lietuvos banko valdybos ...

Kaip naujasis nekilnojamojo turto mokestis paveiks nuomos bei būsto kainas?

Mokesčių reformoje numatytas naujas mokestis nekilnojamajam turtui palies kiekvieną planuojantį įsigyti būstą. Susidurti su naujuoju mokesčiu gali tekti ir tiems, kurie būstą nuomojasi. Tiesa, analitikų nuomonės šiek tiek skiriasi, kaip gi ...

Mokesčių reforma vers darbdavius perskaičiuoti algas: darbuotojai „per klaidą“ gali gauti mažiau

Sujungus darbuotojo ir darbdavio socialinio draudimo įmokas, darbdaviams teks smarkiai padidinti algą nurodytą „ant popieriaus“. Tačiau Lietuvos buhalteriai jau dabar susiduria su problemomis perskaičiuojant atlyginimus. Pasak jų, gali ...

Prekybininkai žengia naują žingsnį: siūlys nuolaidas ne vien produktams

Prekybos tinklas „Maxima“ pirmąkart Lietuvoje pristato akciją, kurios metu pigiau bus galima įsigyti ne maisto produktus, o įvairias laisvalaikio pramogas. Pasak „Maximos“ komercijos vadovės Vilmos Drulienės, beveik du ...

Į Klaipėdą žengia įmonė iš Vokietijos: sparčiai didins darbo vietų skaičių

Klaipėdos laisvosios ekonominės zonos (LEZ) universaliame gamybos pastate „FlexStart“ nuo liepos įsikurs pirmasis nuomininkas – Vokietijos kapitalo elektros laidų rinkinių gamybos įmonė „Baltijos Eukutecas”, ...

Pirmojo būsto pirkimas: pasimokykite iš pirkėjų klaidų

Pavasariui įsibėgėjant šalies būsto rinka paprastai perjungia aukštesnę pavarą – nuo planų gyventojai pereina prie darbų. Tie, kuriems bent kartą gyvenime teko pirkti būstą, žino, koks kompleksiškas gali būti jo įsigijimo ...

Į Lietuvą žengia nauja skrydžių bendrovė

Jau nuo kito mėnesio skrydžius iš tarptautinio Vilniaus oro uosto į Kazachstano sostinę Astaną pradės vykdyti Kazachstano oro bendrovė „SCAT Airlines“. Valstybinis turizmo departamentas informuoja, kad Vilnius – pirmoji ...

Lietuviai veržiasi sudaryti vedybų sutartis: suglumo net ekspertai

Lietuvoje vis daugiau sutuoktinių turtinius santykius apibrėžia vedybų sutartimis. Per praėjusius metus Vedybų sutarčių registre buvo įregistruota 519 ikivedybinių ir 1 182 povedybinės sutartys, dar 77 ikivedybinės ir 310 povedybinių sutarčių ...

„Pepco“ įžengė į Kauną: skelbia, kur kels koją toliau

Šiandien Kaune prekybos centre „Savas“ (Savanorių pr. 346) atidaryta pirmoji šiame mieste mažmeninės prekybos tinklo „Pepco“ parduotuvė. Lietuvoje tai trečioji mažomis kainomis garsėjančio lenkiško ...

Išskyrė tris punktus, kaip patikrinti, ar priklausote viduriniajai klasei

Lietuvoje viduriniajai klasei save priskiria kas trečias gyventojas, nustatė „Swedbank“ atlikę gyventojų apklausą. Ekonomistų teigimu, jei žiūrėtume į oficialias pajamas, tokių lietuvių būtų daug mažiau, tačiau svarbūs dar du ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas