R. Sinkevičius: bus registruojama „Rail Baltica“ valdysianti įmonė jungtis su Vilniumi kainuos milijardą

(Puslapis 1 iš 2)


Fotodienos nuotr.

Atnaujinta:2014-01-20 12:32

BNS

2014-01-20 10:31

Šią savaitę Lietuva planuoja užregistruoti antrinę "Lietuvos geležinkelių" įmonę, kuri valdys trečdalį bendros Baltijos valstybių bendros "Rail Baltica" įmonės akcijų.

Tai pirmadienį spaudos konferencijoje pareiškė susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius.

"Valdyba ir vadovas išrinktas, "Lietuvos geležinkelių" valdyba priėmė sprendimą, kad šią savaitę turi būti įsteigta įmonė", - pirmadienį spaudos konferencijoje sakė R.Sinkevičius.

Pasak jo, naujosios įmonės vadovu taps Dainius Budrys, o įmonė vadinsis "Rail Baltica statyba".

D.Budrys 2008-2012 metais buvo Seimo narys, Ekonomikos komiteto vadovas, o pernai vasarį jis tapo „Lietuvos geležinkelių“ Plėtros departamento Plėtros skyriaus viršininko pavaduotoju.

Į Seimą jis pateko kaip Tautos prisikėlimo partijos atstovas, vėliau perėjo pas socialdemokratus, kurie, pasak žiniasklaidos, jį siūlė į energetikos viceministro postą, tačiau specialiosios tarnybos apie jį pateikė neigiamą išvadą.

Jungtis su Vilniumi gali kainuoti apie 1 mlrd. litų

Susisiekimo ministras teigia, kad 100 kilometrų "Rail Baltica" jungtis nuo Kauno iki Vilniaus galėtų kainuoti apie 1 mlrd. litų.

Pasak R.Sinkevičiaus, būtent Vilniaus jungties kaina gali būti viena priežasčių, kodėl Estija priešinasi Lietuvos sostinės prijungimui prie transeuropinės vėžės.

"Aš nežinau, kodėl estai kelią šį klausimą, man taip pat kelia nuostabą, bet, matyt, turi tam tikrų priežasčių, nes suprantama, kad papildomas 100 kilometrų europinės vėžės kainuoja. (...) Na, milijardą litų, apytiksliai. Sunku įvertinti, kiek žemių reikės paimti, kiek upelių, kiek tiltų. (...) Tai galėtų būti vienas motyvas, kodėl tą klausimą nori mūsų partneriai peržiūrėti, kitas dalykas, kad Europos Parlamento kadencija eina į pabaigą ir keičiasi komisarai, todėl norima, kad dar esant šitai Europos Sąjungos Komisijai esant būtų pradėtas projektas", - pirmadienį spaudos konferencijoje teigė R.Sinekvičius.

Pasak jo, Jungtinės Karalystės įmonės "Aecom" studija, kuria vadovaujasi Estija, numato, kad greitoji transeuropinė vėžė Lietuvoje, kai traukiniai važiuotų 240 kilometrų per valandą, turėtų kainuoti apie 4,4 mlrd. litų. Tačiau R.Sinkevičius sako, kad jos kaina galėtų išaugti iki 7 mlrd. litų dėl žemės paėmimo visuomenės reikmėms, o padidėjusių išlaidų nebūtų galima kompensuoti europiniais pinigais.

Pagal šią studiją greitoji vėžė eitų tiesia linija nuo Lenkijos sienos per Kauną iki Panevėžio, o ne vingiuotai, kaip dabar tiesiama vėžė nuo sienos iki Kauno vėžė, kuria bus galima važiuoti 140 kilometrų greičiu.

"Šiai dienai skaičiuotina, kad pagal "Aecom" studiją Lietuvos dalis yra 4,4 mlrd. litų, iš kurių 85 proc. - iš Europos Sąjungos lėšų, tačiau realybė yra šiek tiek, mūsų supratimu kitoniška, kadangi žemės paėmimas visuomenės reikmėms yra netinkamas Europos Sąjungos mokėjimais dengti, todėl projekto kaina bus gerokai didesnė nei 4,4 mlrd. litų, o galėtų artėti apie 7 mlrd. litų. Mūsų Lietuvos dalis galėtų sudaryti apie 40 proc., tai reikia tarp 2-3 mlrd. litų, kad šią greituminę vėžę įgyvendinti", - aiškino ministras.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.
Straipsnio puslapiai:

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas