Radijas atgauna pozicijas reklamos rinkoje


Audriaus Bagdono (Fotodiena) nuotr.

Ekonomika.lt

2013-07-29 09:52

Rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijos TNS LT atlikta reklamos monitoringo analizė parodė, kad šiemet sausio – birželio mėnesiais bendros reklamos apimtys Lietuvoje paaugo 2,9 proc lyginant su pernai analogišku laikotarpiu.

Didžiausių reklamuotojų produktų grupėse nesikeitė – per pirmuosius šešis šių metų mėnesius daugiausiai reklamos generavo prekybos tinklai, mobiliojo ryšio bendrovių mokėjimo kortelės ir greitieji kreditai. Tačiau pasikeitė didžiausių reklamuotojų trejetukas, kurį šį pusmetį papildė „Omnitel“. Pirmųjų dviejų pozicijos nesikeitė – Tele2 bei Studio Moderna.

Per pirmus šešis šių metų mėnesius pastebėtas nežymus TV reklamos augimas, iki 2,6 proc. Augimui įtakos turėjo TV kanalo RTR Planeta, kuris pradėtas matuoti nuo 2013 metų kovo mėnesio, apimtys. Be šio kanalo duomenų, TV reklamos laikas smuktelėjo 0,5 proc. Per šį laikotarpį televizijoje buvo ištransliuoti 644 tūkst. reklaminių klipų.

Tuo metu spaudos reklamos apimtys krito 7,4 proc. Laikraščiuose reklamos ploto mažėjimas buvo 9 proc., žurnaluose reklamos plotas krito 4,1 proc. Laikraščiuose buvo išspausdinta 6 mln. 526 tūkst., žurnaluose – 3 mln. 283 tūkst. kv.cm. reklamos.

Šių metų tendencija – labiausiai auga reklamos radijuje, kur per pirmus šešis šių metų mėnesius buvo ištransliuota 3 mln. 238 tūkst. sekundžių reklamos, kas yra 38,2 proc. daugiau nei pernai. Didesnį augimą lėmė šių metų pradžioje pradėta matuoti ZIP FM radijo stotis, taip pat – išaugęs radijo žaidimų kiekis. Lyginant radijų stočių sąrašą be ZIP FM, per radijo reklamos laikas išaugo 24,1 proc.

Automatinė interneto reklamos sistema Evaliant™ šiemet užfiksavo 19,7 proc. daugiau reklamos negu per 2012 metų sausį-birželį. Iš viso šiemet buvo užfiksuota 2 mln. 207 tūkst. reklamos vienetų.

Lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas, lyginant šių ir praėjusių metų pirmojo pusmečio duomenis, krito 22,1 proc.

Lauko video reklamos ekranuose buvo transliuota 1 mln. 787 tūkst. sekundžių reklamos. Palyginus su praėjusiais metais, lauko video reklamos apimtis sekundėmis krito beveik penktadaliu – 17,9 proc.

Labiausiai smuko, iki 26,6 proc., reklamos apimtys ant degalinių degalų pylimosi pistoletų, kur per pirmus šešis šių metų mėnesius 22,7 tūkst. reklaminių lipdukų.

Taip pat mažėjo vidaus TV reklamos kiekis. Lyginant 2013 ir 2012 metų sausio-birželio mėnesių duomenis, mažėjimas siekė 11,8 proc.

Kino reklama per pirmąjį pusmetį, lyginant su 2012 metų sausiu-birželiu, augo 17,7 proc. Šiais metais buvo parodyta 146 tūkst. reklaminių klipų.

Žemiau TNS LT reklamos apimčių apžvalgoje pateikiami žiniasklaidos reklamos monitoringo duomenys, reklamos apimčių pokytis lyginant 2013-ųjų ir 2012-ųjų* metų sausio-birželio mėnesių rezultatus.

 

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

Pensijų kaupimo fenomenas: senatvei lietuviai atsidėjo solidžias sumas

Per pastaruosius penkerius metus beveik pusė dirbančiųjų sutaupė po tris vidutines mėnesio algas ir atsidėjo jas senatvei. Toks fenomenas užfiksuotas Lietuvoje – vienoje paskutiniųjų Europos Sąjungos (ES) valstybių pagal taupymo normą. ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas