„Rail Baltica“ – ypatingos valstybinės svarbos projektas


Eltos nuotr.

Ekonomika.lt

2011-10-11 11:51

Projektas „Rail Baltica“, sujungsiantis Baltijos valstybes su Lenkija, o vėliau - ir su likusiu Europos Sąjungos geležinkelių transporto tinklu, pripažintas ypatingos valstybinės svarbos projektu. Dabar paimti žemę iš privačios nuosavybės visuomenės reikmėms bus kur kas paprasčiau.

Antradienį už tokį Seimo nutarimą balsavo 92 Seimo nariai, prieš balsavusių nebuvo, susilaikė 6 parlamentarai.

Pasak susisiekimo ministro Eligijaus Masiulio, projekto "Rail Baltica" įgyvendinimas pagerins susisiekimą tarp Europos Sąjungos ir Baltijos šalių per Varšuvą; nuosekliai didins žmonių ir krovinių mobilumą; užtikrins prieigą prie Baltijos valstybių ir skatins greitesnę regioninę plėtrą susijusiose šalyse.

Turint kur kas geresnes galimybes paimti žemę iš privačios nuosavybės visuomenės reikmėms, pagreitės "Rail Baltica" tiesimo procesas.

Priimtame nutarime pažymima, kad vykdant žemės, reikalingos ypatingos valstybinės svarbos projektui "Rail Baltica" įgyvendinti, paėmimo visuomenės poreikiams procedūras bus taikomas Žemės paėmimo visuomenės poreikiams įgyvendinant ypatingos valstybinės svarbos projektus įstatymas. Projekto įgyvendinančia institucija nuspręsta patvirtinti Susisiekimo ministeriją.

Rugsėjo pabaigoje Vyriausybės posėdyje nutarta sudaryti "Rail Baltica" projekto įgyvendinimo komisiją, kuriai pirmininkaus Ministras Pirmininkas Andrius Kubilius. Jo pavaduotoju paskirtas susisiekimo ministras, taip pat į komisijos sudėtį įeis užsienio reikalų ir aplinkos ministrai, Ministro Pirmininko kancleris, Ministro Pirmininko patarėjas, Nacionalinės žemės tarnybos direktorius, AB "Lietuvos geležinkeliai" generalinis direktorius ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius, primena ELTA.

Komisijai pavesta teikti Vyriausybei pasiūlymus dėl "Rail Baltica" įgyvendinimo veiksmų plano, "Rail Baltica" projekto įgyvendinimo klausimų, susijusių su teritorijų planavimo ir žemės paėmimo visuomenės poreikiams procedūromis, bei kitų svarbių aktualijų.

Geležinkelis "Rail Baltica" yra vienas svarbiausių prioritetinių Vyriausybės projektų, jam suteiktas valstybei svarbaus ekonominio projekto statusas. Pagal Vyriausybės patvirtintą veiksmų planą, iki 2013 metų pabaigos europinės vėžės geležinkelis turi pradėti visiškai funkcionuoti ruože Lenkijos ir Lietuvos valstybių siena-Marijampolė-Kaunas.

Didžiąją dalį "Rail Baltica" reikalingų lėšų sudarys Europos Sąjungos TEN-T ir Sanglaudos fondų parama, 770 mln. litų numatomi iš valstybės biudžeto. Savo lėšomis prie projekto įgyvendinimo prisidės ir AB "Lietuvos geležinkeliai", primena ELTA.

 

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas