„Regitra“: transporto politika Lietuvoje – neegzistuoja

(Puslapis 1 iš 2)


Roberto Riabovo (Fotodiena) nuotr.

Respublika.lt

2011-01-25 18:11

Praėjusių metų duomenimis, Lietuvoje 1 mln. gyventojų teko 2190 naujų lengvųjų automobilių, arba 11,7 karto mažiau nei Europos Sąjungos vidurkis. Tai rodo, jog šalyje transporto politika - neegzistuoja, o vakariečiai tik džiaugiasi, kad Lietuva iš jų valstybių tempia senus naudotus automobilius, teigia valstybės įmonės „Regitra“ generalinis direktorius Ramutis Oleka.

Šių metų sausio 1 d. kelių transporto priemonių registre buvo įregistruota daugiau kaip 2,14 mln. transporto priemonių, tačiau realus šalies keliuose važinėjančių transporto priemonių skaičius labai skiriasi. Atlikus techninių apžiūrų bei draudimo priemonių palyginamąją analizę paaiškėjo, jog skirtumas siekia 27 proc.

Antradienį naujienų agentūroje ELTA surengtoje spaudos konferencijoje „2010 metų automobilių rinka - rezultatai ir prognozės, automobilių parko formavimosi tendencijos“ „Regitros“ vadovas pažymėjo, jog atsakymo, kiek šiuo metu šalyje iš tiesų yra transporto priemonių, paprasčiausiai nėra, o štai Vakarų valstybėse įvestas transporto priemonių apmokestinimas leidžia daug efektyviau kontroliuoti šių šalių automobilių parką.

 

„Didžioji dalis automobilių Lietuvoje yra 16-18 metų senumo. Nors pastaruoju metu ir pastebima džiugi tendencija, kad amžius palaipsniui jaunėja. Šį rezultatą leido pasiekti aktyvi kampanija, kurios metu nurašomi parduoti, už šalies ribų esantys ar kiemuose palikti merdėti automobiliai“, - teigė R. Oleka.

Pasak įmonės generalinio direktoriaus, Liuksemburgo pavyzdys, kai už Lietuvą kelis kartus mažesnėje šalyje naujų automobilių skaičius, tenkantis 1 mln. gyventojų, yra beveik 48 kartus didesnis, o Estija jau ilgą laiką naujų automobilių per metus įregistruoja tiek, kiek Lietuva ir Latvija kartu sudėjus, parodo, jog transporto politika šalyje - neegzistuoja.

„Tiek gyventojų skatinimo politika, tiek valstybės požiūris į naudotų automobilių įvežimą ir eksploatavimą turi kardinaliai pasikeisti. Šiuo metu palankesnės sąlygos sudaromos tiems, kurie važinėja senais automobiliais, ir nepalankesnės tiems, kurie važinėja naujais automobiliais. O vakariečiai tik džiaugiasi, kad Lietuva tempia tą seną “trantą„ iš jų valstybių“, - aiškino R. Oleka.

Lietuvos autoverslininkų asociacijos prezidento Petro Ignoto teigimu, vienas naujas parduotas automobilis valstybės biudžetui vidutiniškai atneša 18 tūkst. litų tiesioginių mokesčių, tuo tarpu sumą, kuri biudžetui tenka pardavus naudotą automobilį, gaubia visiška nežinia, kadangi čia visapusiškai klesti šešėlinis verslas.

„Kas blogiausia, kad gana didelė dalis užsienio autoįvykiuose nukentėjusių automobilių yra parduodami lietuvių verslininkams, kurie čia juos sutvarko bei grąžina vėl į rinką. Naudotas automobilis, kuris yra išbraukiamas iš registro, yra pavojinga atlieka. Šios atliekos išvežimui iš šalies turi būti gaunamas tos šalies sutikimas, o įvežimui į šalį taip pat turi būti gautas leidimas ją įvežti. Visos tos procedūros yra neatliekamos. Ir aš tai vadinu šešėliniu verslu, kadangi yra nesumokami mokesčiai. Jeigu būtų sutvarkytas šitas didelis nelegalus srautas, tai būtų didelis žingsnis pradedant formuoti automobilių parką“, - teigė P. Ignotas.

Straipsnio puslapiai:

Respublika.lt

Close

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Pensijų kaupimo fenomenas: senatvei lietuviai atsidėjo solidžias sumas

Per pastaruosius penkerius metus beveik pusė dirbančiųjų sutaupė po tris vidutines mėnesio algas ir atsidėjo jas senatvei. Toks fenomenas užfiksuotas Lietuvoje – vienoje paskutiniųjų Europos Sąjungos (ES) valstybių pagal taupymo normą. ...

Galvos skausmas darbdaviams: rugsėjį prasideda nedarbingumo antplūdis

Rudenį į ugdymo įstaigas sugrįžę mažyliai ima aktyviai „dalintis“ ligomis, o tėvams tenka forminti nedarbingumą bei slaugyti atžalas. Personalo specialistai pastebi, kad rugsėjis yra naujas išbandymo metas darbdaviams. Vos ...

Traukinys sujungs keturių valstybių sostines: paaiškėjo bilietų kainos

 Kelionių traukiniais geografiją plečiantys „Lietuvos geležinkeliai“ kartu su Ukrainos geležinkeliais vykdo projektą traukiniu sujungti keturių valstybių sostines. Rugsėjo 28 d. iš Kijevo pradės kursuoti pirmieji šio ...

„Norfa“ keičia darbo laiką

 Tiek didieji, tiek mažieji „Norfos“ prekybos centrai sekmadienį dirbs trumpiau. Pranešime spaudai rašoma, kad nuo lapkričio mėnesio, didesnieji XL, XXL ir „Hyper“ formato „Norfa“ prekybos ...

Paviešino atlyginimus Lietuvoje: mažiausiai – Kalvarijose, daugiausiai – Vilniuje

 Lietuvos statistikos departamentas skelbia, kaip keičiasi mokami atlyginimai skirtingose Lietuvos savivaldybėse. Iš naujausių duomenų matyti, kad didžiausių atlyginimų lyderis nesikeičia, tai – Vilnius. Straipsnio apačioje ...

Ukrainiečių atlyginimai negalės būti mažesni nei lietuvių: išgelbės tautiečius ar pasmerks?

 Lietuvos Vyriausybė su Ukrainos Vyriausybe siekia stiprinti bendradarbiavimą ir užtikrinti darbuotojų teisių apsaugą, kovoti su nelegaliu darbu. Projekte numatyta, kad į Lietuvą atvykęs ukrainietis privalo gauti ne mažesnį atlyginimą nei tas, ...

Kad konkurencinė kova nebūtų pralaimėta: 5 taisyklės rengiant butą nuomai

 Nekilnojamojo turto ekspertė teigia, kad konkurencija butų nuomos rinkoje auga. Nuomininkams nebereikia „čiupti“ tai, kas atsirado pasiūloje. Jie gali rinktis. Tuo tarpu nuomotojai, norėdami greičiau ir brangiau išnuomoti, ...

Jau galima gauti paramą pirmajam būstui

 Nuo šiandienos, rugsėjo 1 dienos, įsigalioja Finansinės paskatos pirmąjį būstą įsigyjančioms jaunoms šeimoms įstatymas, kuris sudarys sąlygas jaunoms šeimoms gauti subsidiją, skirtą pirmojo šeimos būsto kredito ...

Ekonomistai keičia Lietuvos ekonomikos augimo prognozę

 Nepaisant sulėtėjusio euro zonos ekonomikos augimo ir didėjančios pasaulinės prekybos įtampos, Lietuvos ekonomikos augimas pirmąjį šių metų pusmetį neišsikvėpė. „Swedbank“ ekonomistai didina šių metų Lietuvos ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas