„Regitra“: transporto politika Lietuvoje – neegzistuoja

(Puslapis 1 iš 2)


Roberto Riabovo (Fotodiena) nuotr.

Respublika.lt

2011-01-25 18:11

Praėjusių metų duomenimis, Lietuvoje 1 mln. gyventojų teko 2190 naujų lengvųjų automobilių, arba 11,7 karto mažiau nei Europos Sąjungos vidurkis. Tai rodo, jog šalyje transporto politika - neegzistuoja, o vakariečiai tik džiaugiasi, kad Lietuva iš jų valstybių tempia senus naudotus automobilius, teigia valstybės įmonės „Regitra“ generalinis direktorius Ramutis Oleka.

Šių metų sausio 1 d. kelių transporto priemonių registre buvo įregistruota daugiau kaip 2,14 mln. transporto priemonių, tačiau realus šalies keliuose važinėjančių transporto priemonių skaičius labai skiriasi. Atlikus techninių apžiūrų bei draudimo priemonių palyginamąją analizę paaiškėjo, jog skirtumas siekia 27 proc.

Antradienį naujienų agentūroje ELTA surengtoje spaudos konferencijoje „2010 metų automobilių rinka - rezultatai ir prognozės, automobilių parko formavimosi tendencijos“ „Regitros“ vadovas pažymėjo, jog atsakymo, kiek šiuo metu šalyje iš tiesų yra transporto priemonių, paprasčiausiai nėra, o štai Vakarų valstybėse įvestas transporto priemonių apmokestinimas leidžia daug efektyviau kontroliuoti šių šalių automobilių parką.

 

„Didžioji dalis automobilių Lietuvoje yra 16-18 metų senumo. Nors pastaruoju metu ir pastebima džiugi tendencija, kad amžius palaipsniui jaunėja. Šį rezultatą leido pasiekti aktyvi kampanija, kurios metu nurašomi parduoti, už šalies ribų esantys ar kiemuose palikti merdėti automobiliai“, - teigė R. Oleka.

Pasak įmonės generalinio direktoriaus, Liuksemburgo pavyzdys, kai už Lietuvą kelis kartus mažesnėje šalyje naujų automobilių skaičius, tenkantis 1 mln. gyventojų, yra beveik 48 kartus didesnis, o Estija jau ilgą laiką naujų automobilių per metus įregistruoja tiek, kiek Lietuva ir Latvija kartu sudėjus, parodo, jog transporto politika šalyje - neegzistuoja.

„Tiek gyventojų skatinimo politika, tiek valstybės požiūris į naudotų automobilių įvežimą ir eksploatavimą turi kardinaliai pasikeisti. Šiuo metu palankesnės sąlygos sudaromos tiems, kurie važinėja senais automobiliais, ir nepalankesnės tiems, kurie važinėja naujais automobiliais. O vakariečiai tik džiaugiasi, kad Lietuva tempia tą seną “trantą„ iš jų valstybių“, - aiškino R. Oleka.

Lietuvos autoverslininkų asociacijos prezidento Petro Ignoto teigimu, vienas naujas parduotas automobilis valstybės biudžetui vidutiniškai atneša 18 tūkst. litų tiesioginių mokesčių, tuo tarpu sumą, kuri biudžetui tenka pardavus naudotą automobilį, gaubia visiška nežinia, kadangi čia visapusiškai klesti šešėlinis verslas.

„Kas blogiausia, kad gana didelė dalis užsienio autoįvykiuose nukentėjusių automobilių yra parduodami lietuvių verslininkams, kurie čia juos sutvarko bei grąžina vėl į rinką. Naudotas automobilis, kuris yra išbraukiamas iš registro, yra pavojinga atlieka. Šios atliekos išvežimui iš šalies turi būti gaunamas tos šalies sutikimas, o įvežimui į šalį taip pat turi būti gautas leidimas ją įvežti. Visos tos procedūros yra neatliekamos. Ir aš tai vadinu šešėliniu verslu, kadangi yra nesumokami mokesčiai. Jeigu būtų sutvarkytas šitas didelis nelegalus srautas, tai būtų didelis žingsnis pradedant formuoti automobilių parką“, - teigė P. Ignotas.

Straipsnio puslapiai:

Respublika.lt

Close

„Sodra“ paaiškino, kokias išmokas gausime po mokesčių reformos

 „Ar sujungus darbdavio ir darbuotojo mokamus mokesčius nesumažės mano atlyginimas ir „Sodros“ išmokos? Kokią įtaką mokesčių pokyčiai turės man asmeniškai?“ – tokių ir panašių klausimų ...

Bendrovė iš Novergijos kursis Lietuvoje ir įdarbins 250 žmonių

 Norvegijos bendrovė „Yara International“, viena didžiausių trąšų tiekėjų pasaulyje, ką tik paskelbė planuojanti Vilniuje atidaryti kol kas vienintelį pasaulyje tokio tipo transporto ir logistikos operacijų centrą, atsakingą ...

Ekonomika gerėja, gyventojų skaičius Lietuvoje nedidėja. Kodėl?

 Pagal naujausius Europos statistikos biuro skaičiavimus, Lietuva pernai prarado daugiausia gyventojų, tačiau skelbiama, kad ekonominė situacija šalyje gerėja. Ekonomistas teigia, kad vien ekonominių paskatų padidinti gyventojų skaičių ...

Paaiškino, kur jaunos šeimos galės gauti paramą būstui ir kokio dydžio

 Nuo rugsėjo 1 d. jaunos šeimos galės pretenduoti į valstybės subsidiją pirmam būstui regione, bet pirmiausia šeimai reikės susirasti būstą, kurį norės pirkti, arba sklypą, kuriame norės statydintis namą. Socialinės apsaugos ir ...

NT rinkos apžvalga: rezultatai vieni geriausių per 10 metų

 2018 metų pirmasis pusmetis Lietuvos būsto rinkoje buvo vienas rezultatyviausių per pastaruosius 10 metų ir pagal įsigytų butų ir namų kiekį prilygo 2016–2017 metų pirmųjų pusmečių laikotarpiui, skelbiama „Ober-Haus“ 2018 ...

Pasirodė naujas reitingas: Lietuva – trečia pasaulyje

 Pagal tiesioginių užsienio investicijų (TUI) projektų planuojamų sukurti darbo vietų pridėtinę vertę Lietuva pašoko iš 32-os į trečią vietą, rodo naujausia „IBM Global Location Trends 2018“ ataskaita. Geriau už ...

Savartynų vadovai neigia premjero įtarimus dėl šiukšlių deginimo

 Viešoje erdvėje netylant įtarimams dėl galimų premjero sąsajų su verslininkais ir įmone „Danpower Baltic“, Saulius Skvernelis tikina, kad valstybės anksčiau pradėti vystyti projektai – neva neskaidrūs, o atliekų ...

A. Veryga apie vaistų pertvarką: „skandinavai taupydami nenugydo savo pacientų“

 Vykdant kompensuojamų vaistų sistemos pertvarką, viešojoje erdvėje jau kilo ažiotažas. Žmonės tikina, kad nebegauna tų vaistų, prie kurių yra pripratę, o vietoje jų pasiūlyti kiti. Tuo tarpu Aurelijus Veryga tikina, kad tai tik ...

Prekyba alkoholiu Lietuvoje draudžiamu laiku: pelnosi nuo studento iki taksisto

 Įvairiose socialinio tinklo „Facebook“ grupėse apstu su Lietuvos įstatymais prasilenkiančių pasiūlymų. Šįkart kalbame apie galimybę įsigyti alkoholio po to, kai parduotuvėse oficialiai jis yra nebeparduodamas. Daug tokių ...

Ryškėja nauja tendencija renkantis butą: dėl to pasiryžta mokėti ir brangiau

 Ieškant buto naujos statybos name, vis dažniau lietuviai teiraujasi, ar butas bus pilnai įrengtas. Analitikai patikina, kad ši tendencija su kiekvienais metais vis ryškėja. Nepaisant to, kad toks butas kainuoja daugiau, ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas