Reklamos mastai šiemet sparčiausiai augo radijuje ir internete


Fotodienos nuotr.

Ekonomika.lt

2013-06-03 10:21

 Rinkos ir žiniasklaidos tyrimų kompanijos TNS LT atlikta reklamos monitoringo analizė parodė, kad šių metų sausio–balandžio mėnesiais reklamos apimtys ūgtelėjo 2,7 proc., lyginant su pernai analogišku laikotarpiu. Labiausiai augo radijo (46,4 proc.) ir interneto (18,3 proc.) reklamos apimtys, o mažėjo - lauko statinės (24,5 proc.), lauko video (19,2 proc.) ir reklamos ant degalų pylimo pistoletų (fillboard) (17,4 proc.) apimtys.

Šiemet TV reklamos apimtys, lyginant 2012 ir 2013 metų rezultatus, paaugo 1,8 proc. Šį augimą lėmė TV kanalo „RTR Planeta“, kuris pradėtas matuoti nuo 2013 metų kovo mėnesio, apimtys. Be šio kanalo duomenų, TV reklamos laikas sumažėjo 0,3 proc. Iš viso per keturis 2013 metų mėnesius televizijoje buvo ištransliuota 405 tūkst. reklaminių klipų.

Spaudos reklamos apimtys, lyginant 2013-ųjų ir 2012-ųjų sausio–balandžio mėnesių duomenis, krito 7,1 proc. Laikraščiuose reklamos plotas mažėjo 8,2 proc., žurnaluose reklamos plotas smuktelėjo 4,7 proc. Iš viso laikraščiuose buvo išspausdinta 4 mln. 148 tūkst., žurnaluose – 2 mln. 66 tūkst. kvadratinių centimetrų reklamos.

Radijo stotys per pirmuosius keturis šių metų mėnesius ištransliavo 2 mln. 23 tūkst. sekundžių reklamos, tai yra 46,4 proc. daugiau nei pernai analogišku laikotarpiu. Augimui įtakos turėjo šių metų pradžioje pradėta matuoti „ZIP FM“ radijo stotis. Lyginant radijų stočių sąrašą atmetus „ZIP FM“, per 2013 ir 2012 sausį–balandį, radijo reklamos laikas išaugo 32 proc.

Automatinė interneto reklamos sistema per pirmuosius keturis šių metų mėnesius užfiksavo 18,3 proc. daugiau reklamos negu per 2012 metų sausį–balandį. Šiemet sistema užfiksavo 1 mln. 393 tūkst. reklamos vienetų.

Pirmųjų keturių mėnesių lauko reklamos vidutinis vienos dienos plotas krito 24,5 proc. Lauko video reklamos ekranuose buvo transliuota 1 mln. 227 tūkst. sekundžių reklamos. Palyginus su 2012 metų pirmaisiais keturiais mėnesiais, lauko video reklamos apimtis sekundėmis krito 19,2 proc.

Per 2013 metų sausio–balandžio mėnesius ant degalinių degalų pylimosi pistoletų buvo užklijuota 16,7 tūkstančių reklaminių lipdukų. Lyginant su praėjusiaisiais metais, šis rodiklis buvo 17,4 proc. mažesnis.

Vidaus TV reklamos kiekis, lyginant 2013 ir 2012 metų sausio–balandžio mėnesių duomenis, mažėjo 0,3 proc. Kino reklamos apimtys per pirmuosius keturis šių metų mėnesius krito 2,9 proc. Iš viso per šį laikotarpį buvo parodyta 79 tūkst. reklaminių klipų.

Didžiausių reklamuotojų trejetukas per sausį – balandį nesikeitė ir pagrindiniais reklamos užsakovais išliko „Tele2“, „Studio Moderna“ ir „Procter& Gamble“. Vertinant pagal produktų grupes, daugiausiai reklamos generavo prekybos tinklai, mobiliojo ryšio bendrovių mokėjimo kortelės ir telefonai. Didžiausias pokytis, lyginant su praėjusiaisiais metais – paskolų ir lizingo segmente. Jis pernai tuo pačiu laikotarpiu buvo 65 vietoje, o šiemet pakilo į šeštąją vietą.

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas