Reklamos rinkos augimas atsilieka nuo pasaulio tendencijų

(Puslapis 1 iš 3)


Fotodienos nuotr.

2013-10-14 17:00

 Tarptautinė komunikacijos planavimo agentūra „Carat“ prognozuoja, kad šiemet Lietuvos reklamos rinka augs 1,4proc., o 2014 m. – 2,5proc. Tuo tarpu pasaulinei reklamos rinkai numatomas atitinkamai 3proc. ir 4,5proc. augimas.

Spartesnį pasaulinės reklamos rinkos atsigavimą lemia didesni už vidurkį Pietų Amerikos ir Azijos augimo rodikliai – atitinkamai +9proc. ir +4,7proc. 2013 m. bei dar pozityvesnės prognozės šiems regionams 2014 m.: +14,5proc. ir +5,2proc. Rusija taip pat išlaiko spartų augimo tempą – šalyje investicijos į reklamą šiemet didės 11,2proc., kitais metais – 11proc. Stabilus augimas prognozuojamas ir JAV reklamos rinkai – atitinkamai 3,1proc. 2013 m. ir 3proc. 2014 m.

Vakarų Europa šiemet toliau trauksis (-2,3proc.), tačiau, po dviejų iš eilės metų kritimo, 2014 m. pagaliau tikėtinas 1,4proc. ūgtelėjimas. Vidurio ir Rytų Europos regione, kuriam priskiriama ir Lietuva, prognozuojamas 5,9proc. investicijų į reklamą didėjimas ir dar optimistiškesni 2014-ieji su +7,4proc. augimu. Tačiau šiai pozityviai tendencijai daugiausiai įtakos turi geri Rusijos, pagal agentūros tyrimo metodiką taip pat įskaičiuojamos į Vidurio ir Rytų Europos regioną, rodikliai. Kitos didesnės regiono rinkos, tokios kaip Lenkija, Čekija ir Vengrija, šiemet trauksis atitinkamai -2,4proc., -11,5proc. ir -3,9proc.

Kaimyninės Latvijos reklamos rinkos augimo tempai – didesni nei Lietuvos, jai prognozuojamas 4proc. augimas tiek šiemet, tiek kitais metais. Estija augs lėčiau, atitinkamai 1,6proc. ir 0,7proc.

“Investicijos į reklamą Lietuvoje auga santykinai lėtai, bet gera žinia ta, kad jos visgi juda iš 2012-ųjų metų sąstingio, kuomet augimas tesiekė 0,7proc. Palyginimui reikia pastebėti, kad šių ir kitų metų Lietuvos reklamos rinkos augimo tempai nesiekia prognozuojamų šalies BVP augimo rodiklių, nors iki ekonomikos nuosmukio gerokai juos viršydavo. Tai rodo, kad reklamdaviai vis dar labai atsargiai žiūri į išlaidų reklamai didinimą ir labai pasveria šių investicijų grąžą“ – teigia Marius Marčenkovas, „Aegis Media“ grupės, Lietuvoje valdančios „Carat“ ir „Vizeum CMS“ komunikacijos planavimo agentūras, žiniasklaidos direktorius.

„Pagrindine tokio reklamdavių požiūrio priežastimi būtų galima įvardinti bendrą ekonomikos tendencijų neapibrėžtumą. Tas daugeliu atvejų matosi ir žvelgiant į situaciją kitose šalyse – regionuose, kuriuose šios tendencijos pozityvesnės, reklamos rinkos auga sparčiau, ir – atvirkščiai. Tačiau, Europos mastu, turint galvoje tokių šalių kaip Čekija, Graikija ar Portugalija, kuriose šiemet numatomas dviženklis procentinis reklamos rinkų kritimas, arba kaimyninė Lenkija, kuri, nors ir nežymiai, tačiau trauksis, situaciją, Lietuva atrodo neblogai. Teigiamų impulsų reklamdavių požiūriui Lietuvoje turėtų suteikti ir pastaruoju metu nuolat gerėjantis vartotojų pasitikėjimo indeksas.“

Straipsnio puslapiai:

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas