Rumunija prisijungė prie „Vikingo“ projekto

(Puslapis 1 iš 2)


Roberto Dačkaus (Fotodiena) nuotr.

Elta

2013-02-28 14:54

 Prie bendro Lietuvos, Baltarusijos ir Ukrainos geležinkelių projekto „Vikingas“ prisijungia ir Rumunija.

Ketvirtadienį projekto „Vikingas“ dešimtmečiui paminėti skirtos konferencijos metu pasirašytas susitarimo memorandumas tarp AB "Lietuvos geležinkeliai" ir Rumunijos nacionalinės geležinkelių krovinių bendrovės "CFR Marfa" S.A.

Memorandumą pasirašė AB "Lietuvos geležinkeliai" generalinis direktorius Stasys Dailydka ir Rumunijos geležinkelių įmonės "CFR Marfa" S.A. atstovas Aleksa Boičiucas (Alexa Boiciuc).

Po memorandumo pasirašymo surengtoje spaudos konferencijoje S. Dailydka sakė, kad dabar projektui atsiveria "milžiniškos perspektyvos".

"Atsiranda papildoma galimybė apeiti keltus per Juodąją jūrą, galima vystyti toliau pervežimus ir į Turkiją, ir į Graikiją, ir į kitas valstybes", - sakė "Lietuvos geležinkelių" generalinis direktorius.

Pasak S. Dailydkos, per šias valstybes atsiranda galimybė patogiai gabenti krovinius geležinkeliais į Azerbaidžaną, Kazachstaną, Kiniją.

"Lietuvos geležinkelių" vadovas sakė, kad partnerių ieškoma ne tik pietuose ir rytuose, bet kalbamasi ir su Skandinavijos, Vokietijos kompanijomis. Anot S. Dailydkos, kroviniai iš Skandinavijos ar Vokietijos Lietuvą galėtų pasiekti per Klaipėdos jūrų uostą.

"Pagrindinis tikslas šiuos partnerius pritraukiant - sustiprinti šitą traukinį, nes jis turi milžinišką potencialą. Tai tikrai unikalus projektas, bet reikalaujantis daug nuoširdaus darbo, daug detalių atidirbimo. Niekas savaime nevyksta", - teigė "Lietuvos geležinkelių" generalinis direktorius.

Ministro pirmininko Algirdo Butkevičiaus kanclerio pirmasis pavaduotojas Remigijus Motuzas spaudos konferencijoje sveikino pasirašytą sutartį ir linkėjo, kad ir kiti traukinių projektai, tokie kaip "Saulė" ar "Merkurijus", įgautų tokią pat svarbą ir reikšmę tiek verslo, tiek politiniu aspektu.

"Lietuvos geografinė, istorinė padėtis susiklostė taip, kad esame įvairiausių transporto kelių sankirtose. Aš manau, kad mūsų padidintas dėmesys, aiškiai išdėstytos pozicijos ir mūsų pozicija skirstant krovinius Rytų-Vakarų ir Pietų-Šiaurės kryptimi yra labai svarbūs žingsniai", - sakė R. Motuzas.

Prie "Vikingo" projekto jau yra prisijungusi Bulgarija. Deramasi ir siekiama, kad prie šio projekto prisijungtų ir Gruzijos, Turkijos, Azerbaidžano bei Skandinavijos šalių geležinkelių administracijos.

Ketvirtadienį Vilniuje vykstančios konferencijos tikslas - įvertinti tolesnes "Vikingo" projekto plėtros galimybes bei didinti krovinių srautus tarp Baltijos ir Juodosios jūros pakrantės šalių.

Renginyje dalyvauja Lietuvos ministerijų ir valstybės institucijų atstovai, taip pat Baltarusijos, Ukrainos, Turkijos, Bulgarijos, Rumunijos, Gruzijos, Azerbaidžano, Suomijos, Švedijos geležinkelių transporto atstovai, užsienio ir Lietuvos verslo partneriai, Lietuvos ekspedijavimo ir logistikos įmonių bei krovos kompanijų atstovai.

Straipsnio puslapiai:

Elta

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas