Rusijos sankcijos: vežėjai nepanikuoja


Fotodienos nuotr.

Žinių radijas

2014-08-25 11:13

Dėl Rusijos embargo naujų rinkų teks ieškoti ir vežėjams, pirmiausia – maisto produktus į kaimyninę šalį gabenusiems šaldytuvais. Kaip „Žinių radijo" laidoje „Verslo pozicija“ sakė Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidentas Algimantas Kondrusevičius, iš 27 tūkst. tarptautinėse rinkose dirbančių Lietuvos vilkikų 7–8 tūkst. – šaldytuvai. Maždaug trečdalis jų prekes veždavo tik į Rusiją:

„Išeitis viena – ieškoti naujos klientūros, naujų rinkų. Svarbiausia, kad sankcijos taikomos ne tik Lietuvos vežėjams, sankcijas patiria visą ES. Tokio mąsto vienos šalies sprendimų, įtakojančių vežėjų srautus, dar nebuvo“.

Pasak A. Kondrusevičiaus, matyt, Kazachstano ar Baltarusijos gamintojai pasinaudos turima galimybe ir „stums“ savo produkciją į Rusiją. Tų šalių rinkoje atsiras tam tikras vaakumas, kurį užpildyti galėtų mūsų ir kitų ES šalių eksportuotojai.

„Kaip greitai tai bus padaryti ir kokia apimtim tos rinkos padės amortizuoti mūsų netektis, tai dar klausimas. Taip pat kalbama ir apie Pietų Amerikos rinkas. Iš tikrųjų nėra taip paprasta pakeisti tiekėjus, juos pirmiausia reikia atrasti, susitarti dėl eksportuojamos produkcijos apimčių. O kiekiai tikrai labai nemaži. Antras klausimas – kokios mūsų galimybės dalyvauti toje logistikoje? Per kokius uostus, kokiais koridoriais prekės galėtų keliauti?“

Čia daug kas priklausys, pasak pašnekovo, nuo mūsų logistikos specialistų aktyvumo, nes Rusija, be abejo, norės pasinaudoti savo infrastruktūra:

„Matyt, bus taikomas ir protegavimas ar panašios priemonės. Nemanau, kad tos galimybės bus labai palankios Lietuvos verslui. Tikriausiai, visų pirma bus orientuojamasi į šiauriau esančius Rusijos uostus. Tiesa, mūsų privalumas – neužšąlantis Klaipėdos uostas“.

„Linavos“ prezidentas tikina, kad transporto įmonių vadovai nesėdi rankų sudėję ir ieško sprendimų:

„Einama į ES vidaus rinką, ieškoma trečiųjų šalių rinkų. Drauge su susisiekimo ministerija bandom spartinti tuos procesus. Kalbama apie Mongoliją, Maroką, Kiniją. Tai nėra taip greitai padaromi darbai, bet jie yra daromi. Nepasakyčiau, kad vežėjų tarpe yra daug panikos. Didelis susirūpinimas, žinoma, yra. Bet vežėjai ne pirmą kartą patenka į panašias situacijas. Be abejo, bus reikalingi ir radikalūs sprendimai, nes yra dalis įmonių kurios buvo orientuotos tik į Lietuvos maisto pramonę ir Rusijos rinką. Joms bus sunkiausia“, – sakė A. Kondrusevičius.

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas