Rusijos uostų plėtra kelia grėsmę Klaipėdos konkurencingumui


Fotodienos nuotr.

BNS

2013-11-19 13:25

 Klaipėdos uosto vadovas teigia nerimaujantis dėl Rusijos uostų plėtros, kuri dar labiau padidins konkurenciją tarp trijų Baltijos šalių uostų. Arvydas Vaitkus sako, jog uostas privalo investuoti į infrastruktūrą, kad ateityje per metus galėtų perkrauti iki 80 mln. tonų ir daugiau krovinių.

„Pavyzdžiui, Rusijos Ust Luga uoste metinis prieaugis siekia 10 mln. tonų. Klaipėdos uostui tai žada dar didesnę konkurenciją, nes pagrindiniai kroviniai yra naftos produktai ir anglis, kurie kraunami Taline, Rygoje ir Ventspilyje. Šiuose uostuose matomas atitinkamas krovos kritimas ir todėl jų rinkodara ateityje taps agresyvesnė Baltarusijos ir kitų tranzitinių valstybių krovinių atžvilgiu“, - sakė antradienį Lietuvos pramonininkų konfederacijos (KLP) posėdyje Klaipėdos uosto direkcijos vadovas Arvydas Vaitkus.

Jo teigimu, tarp galimų grėsmių - ir ateityje galintys pablogėti politiniai santykiai tarp Lietuvos ir Baltarusijos, taip pat sumažintos uosto investicijos į infrastruktūrą. A.Vaitkaus teigimu, uosto krovos rodikliai ateityje priklausys nuo infrastruktūros išvystymo.

"Jei nieko nedarysim, krova sieks apie 51 mln. tonų per metus. Baigus šiemet suplanuotus darbus, galime pasiekti apie 60 mln. tonų per metus. Ilgalaikėje perspektyvoje siekis yra pasiekti 83 mln. tonų per metus“, - kalbėjo A.Vaitkus.

Klaipėdos uosto vadovas, be kita ko, pabrėžė, kad uosto dividendai valstybei turėtų būti panaudoti tolesnei infrastruktūros plėtrai.

„Kalbant apie dividendus, man keista girdėti, kad skolinti pinigai yra pigesni. Mūsų valstybės vadovai, važiuodami į pasaulio valstybes ir agituodami investuoti, ieškodami investuotojų, čia sako, kad reikia paimti tuos pinigus ir atiduoti į biudžetą „pravalgyti“. Akivaizdu, kad šioje vietoje nereikia trukdyti, reikia leisti toliau vystytis šiai svarbiai infrastruktūrai, kaip ji buvo vystoma 10 metų iš eilės“, - sakė Klaipėdos uosto vadovas.

Spalį Seimas atmetė prezidentės Dalios Grybauskaitės veto ir atleido Klaipėdos uostą nuo 45 mln. litų dividendų.

Vyriausybės sprendimu Klaipėdos uostas šiemet sumokėjo tik simbolinius dividendus - 1 proc. paskirstytinojo pelno, arba 895,6 tūkst. litų. Kitu atveju uostas turėjo mokėti 50 proc. paskirstytinojo pelno dydžio dividendus - 44,78 mln. litų.

Anot A.Vaitkaus, studija parodė, kad Klaipėdos uoste pakrautos vienos tonos grąža valstybei siekia 11,23 lito, o vertinant 10 metų uosto krovos prieaugį, valstybės investicijos uoste atsiperka per 2,5 metų.

Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo draudžiama.

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas