Rusijos vilkikų gamintojų genocidas: nauda lietuviams?

(Puslapis 1 iš 3)


Roberto Dačkaus (Fotodiena) nuotr.

Vytautas Kleinauskas / CargoNEWS

2011-11-28 13:59

 Rusijos įstojimas į Pasaulio prekybos organizaciją (PPO) turėtų tapti neblogu ženklu Lietuvos vežėjams. Visiems: nuo gabenančių automobilius autovežiais (jiems turėtų atsirasti nemažai tiesioginio darbo), iki standartines puspriekabes ir vilkikus eksploatuojančių įmonių, kurioms ateityje bus lengviau atnaujinti savo parkus, parduodant senesnę techniką.

Prognozuojama, kad dėl stojimo sutarties su PPO, sumažėjus importuojamų automobilių muito mokesčiams, padidės ne Rusijoje pagamintų vilkikų ir lengvųjų automobilių paklausa. Tikimasi, kad Rusija visaverte PPO nare taps iki šių metų pabaigos.

Rusijos lengvųjų automobilių gamintojai, priešingai nei Europa, skambina pavojaus varpais. Jų skaičiavimais, iki 2014 m. lengvųjų automobilių gamyba Rusijoje gali susitraukti 58 proc., jei lygintume su 2010 m. rezultatais. Rusiškų vilkikų gamintojams taip pat piešiama katastrofiška vizija. Pagal prognozes jų gamyba sumažės 98 proc., o tai reikštų šios pramonės šakos Rusijoje žlugimą.

Lengvieji automobiliai atpigs

Pagal susitarimą su JAV Rusija, įstojusi į PPO, per septynerius metus nuo įstojimo palaipsniui mažins mokesčius importuojamiems, ne Rusijoje pagamintiems automobiliams.

Naujų lengvųjų automobilių mokestis palaipsniui mažės nuo 25 proc. iki 15 proc. Naudotų automobilių muito mokestis po pereinamojo laikotarpio bus 20 proc. Taip pat turėtų būti panaikintas muito mokestis už variklio kubatūrą.

Šiuo metu taikomi tokie mokesčiai įvežamiems naudotiems, ne Rusijoje pagamintiems automobiliams:

automobiliams iki 3 m. senumo – 54-48 proc., bet ne mažiau kaip nuo 2,5 iki 20 EUR už vieną kubinį centimetrą(priklausomai nuo kainos);

automobiliams nuo 3 iki 5 m. – nuo 1,5 iki 3,6 EUR už kubinį centimetrą (priklausomai nuo variklio kubatūros.);

automobiliams, senesniems nei 5 m., - nuo 3 iki 5,7 EUR už kubinį centimetrą (priklausomai nuo variklio kubatūros).

Taip pat yra taikomas ir muitinės dokumentų įforminimo mokestis už įvežamą automobilį. Jis siekia nuo 500 iki 100 tūkst. rublių (priklausomai nuo automobilio rinkos vertės). Kas laukia šio mokesčio, kol kas nėra žinoma, bet, tikėtina, kad jis liks.

Tiesa, analitikai nelinkę itin tiksliai patvirtinti prognozių. Jų nuomone, be jokių abejonių, importuojamų automobilių skaičius didės, tačiau tikslesnes prognozes apsunkina tai, kad mokesčiai mažės po truputį ir gana ilgą laiko tarpą.

Autovežiai turės darbo

„Škoda“ generalinis direktorius Petr Janeba teigia, kad mokesčių mažinimas visų pirma atvers kelius į Rusiją nebrangiems naudotiems automobiliams.

Niekas net neabejoja, kad kai kainos tarp rusiškų ir vakarietiškų automobilių ims vienodėti, rusai rinksis labiau patikimus, patogesnius, taupesnius ir saugesnius vakarietiškus ar japoniškus automobilius. Ir tai, kad jie bus šiek tiek senesni, neturėtų duoti pranašumo rusiškų automobilių gamintojams.

Straipsnio puslapiai:

- Vytautas Kleinauskas

CargoNEWS

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas