Sieks didinti traukinio „Vikingas“ konkurencingumą


Roberto Dačkaus (Fotodiena) nuotr.

Ekonomika.lt

2011-11-21 15:27

Šiandien susisiekimo ministras Eligijus Masiulis ir Ukrainos vicepremjeras bei infrastruktūros ir ryšių ministras Borisas Kolesnikovas Kijeve tarsis, kaip būtų galima padidinti tarp abiejų šalių kursuojančio traukinio „Vikingas“ konkurencingumą.

Konkrečios priemonės, kuriomis numatoma skatinti krovinių vežimą traukiniu „Vikingas“ tarp Baltijos ir Juodosios jūrų bei didinti šio projekto konkurencingumą, bus patvirtintos Lietuvos susisiekimo ministerijos ir Ukrainos infrastruktūros ministerijos tarpusavio supratimo memorandumu. Šį memorandumą ministrai pasirašys rytoj, Lietuvos ir Ukrainos Prezidentų tarybos posėdžio metu.

„Geležinkelių projektu „Vikingas“ domisi vis daugiau šalių – neseniai prie jo prisijungė Moldova ir Gruzija, vyksta derybos su Azerbaidžanu, Turkija, Sirija. Plečiantis šiam projektui atsiranda naujos galimybės, nauji iššūkiai. Mūsų šalių infrastruktūra – jūrų uostai, geležinkeliai, muitinės tarnybos turi būti pasirengę aptarnauti didesnius krovinių srautus ir užtikrinti jiems konkurencingas sąlygas“, – sakė susisiekimo ministras E. Masiulis.

Lietuva ir Ukraina ketina toliau bendromis pastangomis plėsti mišrių vežimų traukinio „Vikingas“ geografiją Baltijos ir Juodosios jūrų regionuose, skatinti ir remti naujų šalių prisijungimą prie traukinio maršruto.

Siekiant teikti konkurencingas paslaugas, numatoma supaprastinti ir suvienodinti sienų kirtimo bei pasienio kontrolės procedūras visose šiame projekte dalyvaujančiose šalyse. Planuojama pasinaudoti gerąja Lietuvos ir Baltarusijos patirtimi, užtikrinant valstybių sienos kirtimą per 30 minučių.

Šalys tariasi dėl konteinerių patikros jūrų uostuose sutrumpinimo iki 2 valandų bei visų dalyvaujančių partnerių teikiamų paslaugų įkainių optimizavimo.

Pavyzdžiui, šiuo metu projekto „Vikingas“ plėtrą apsunkina dideli Ukrainos keltų linijų paslaugų tarifai, kurie maždaug dvigubai viršija krovinių vežimo geležinkeliu tarifus. Tai stipriai pabrangina krovinių gabenimą iš Turkijos, Gruzijos, Azerbaidžano ir mažina galimybes pritraukti šių šalių krovinius. Tikimasi, kad Ukraina peržiūrės jai priklausančių keltų linijų tarifus.

Abiejų šalių pastangomis norima pritraukti daugiau jūrų transporto operatorių, dirbančių Juodojoje ir Baltijos jūrose, kurie galėtų padidinti traukiniu „Vikingas“ pervežamų konteinerių kiekį Iljičiovsko (Ukraina) ir Klaipėdos uostuose.

Šalys taip pat skatins aktyvų bendradarbiavimą tarp akcinės bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ ir Ukrainos valstybinės geležinkelių transporto administracijos „Укрзализныця“.

 

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas