Šioje šalyje nėra vietos naujokams (3)


AFP/SCANPIX nuotr.

Paulius Grinkevičius / Savaitraštis „Ekonomika.lt“

2012-03-07 13:13

Pernai savo veiklą plėtę didieji Lietuvos prekybos centrai tai daryti ketina ir šiemet. Plėtrą planuoja ne tik senieji rinkos dalyviai: naujų parduotuvių atidarys suomių „Prisma“ ir vokiečių tinklas „Lidl“. Naujų rinkos dalyvių galimybes ekspertai vertina vangiai.

Šiemet, bendrovės „Inreal“ duomenimis, prekybos tinklas „Prisma“ ketina atidaryti vieną parduotuvę Kaune ir keletą Vilniuje, o prekybos centras „Lidl“ – pastatyti parduotuvę Alytuje ir ją atidaryti 2013 metais, o per artimiausius kelerius metus atidaryti po parduotuvę visuose Lietuvos miestuose, kurie turi bent po 20 tūkst. gyventojų.

Galimybių nedaug

Didžiojoje dalyje Europos valstybių veikiantis tinklas „Lidl“ jau kartą yra mėginęs įsitvirtinti Lietuvoje, tačiau vėliau planus sustabdė. Pasak Lietuvos pramonininkų konfederacijos Ekonomikos ir finansų departamento direktoriaus Sigito Besagirsko, tikėtina, kad panašus likimas tinklą gali ištikti ir antrą kartą.

„Konkurencija Lietuvos prekybos centrų rinkoje yra milžiniška – puikiai išplėtotos centrų lojalumo programos, bendrovės stipriai konkuruoja dėl produktų kainų. Abejoju, kad net ir atidariusi 20 tinklų Lietuvoje „Lidl“ po dešimties metų dirbtų pelningai“, – svarstė S. Besagirskas. Esą tai, kad naujiems prekybos tinklams Lietuvoje sunku, parodo ir „Prisma“ pavyzdys: bendrovė, nors turi pranašumų prieš kitus centrus – geresnė parduotuvės aptarnavimo kultūra, strategiškai geriau išdėstytos prekės, – Lietuvoje kol kas teturi du prekybos centrus.

Viena iš priežasčių, dėl kurių didieji prekybos tinklai kartais atidaro parduotuves nepatraukliose ar konkurencingose rinkose, pasak pašnekovo, gali būti siekis didinti tam tikros rūšies prekių pardavimą dėl nuolaidų – bendrovės, atidariusios prekybos centrus, perka daugiau prekių, dėl to tiekėjai joms sumažina kainas. O dėl mažesnių kainų gautas pelnas atsveria nuosmukį nepatraukliose rinkose.

Stebuklų nebus

Lietuvos prekybininkų asociacijos direktorius Laurynas Vilimas taip pat pasakojo, kad Lietuvoje prekybos centrų konkurencija yra intensyvi ir iš prekybininkų strategijų matyti, kad ji neturėtų mažėti.

Pasak pašnekovo, nors „Lidl“ yra žinomas kaip žemų kainų tinklas, vargu ar jam pavyktų Lietuvos rinkai pasiūlyti žymiai patrauklesnes kainas, nes Lietuvos prekybos centrai dėl kainų ir taip konkuruoja. „Kalbėdamas apie pagrindinių produktų kainas nemanau, kad jie sugebės parodyti stebuklų“, – prognozavo L. Vilimas.

Faktai: Prekybos centrai

„Lidl“ Europoje turi daugiau nei 10 tūkst. parduotuvių.

Bendrovės „Inreal“ duomenimis, pernai „Maxima“ atidarė arba rekonstravo 9 parduotuves, „Norfa“ ir „Iki“ – po 8, „Rimi“ – 1.

- Paulius Grinkevičius

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas