Socialiniuose tinkluose verslininkų tyko pavojai

(Puslapis 1 iš 2)


AFP/SCANPIX nuotr.

A-ZET

2013-03-24 08:33

Reklama socialiniuose tinklalapiuose gali būti labai efektyvi ir palyginti nebrangi. Tačiau ji tiek pat patraukli, kaip ir neprognozuojama – vien per praėjusius metus trys stambių kompanijų socialiniuose tinkluose surengtos žinomumo didinimo ir gerbėjų lojalumo stiprinimo akcijos traškėdamos braškėdamos žlugo.

Vienos jų – Miuncheno futbolo klubo „Bayern“, mintis nuo pat pradžių sumanytojams turėjo pasirodyti įtartina, bet kažkodėl nepasirodė. Tad sausio viduryje buvo paskelbta, kad klubas ketina pasirašyti sutartį su vienu garsiausių pasaulio futbolininkų – tik jo pavardė dėl intrigos buvo nutylėta. Užtat sirgaliai tiesioginėje spaudos konferencijoje, transliuojamoje klubo „Facebook“ profilyje, buvo paraginti pirmieji sužinoti, kas ta naujoji „Bayern“ žvaigždė. Kaip ir buvo galima tikėtis, komandos gerbėjai ilgai ginčijosi „Twitter“ ir „Facebook“, kas bus tas komandos naujokas – klubas dėl to net pateko į labiausiai socialiniuose tinkluose aptarinėjamų temų topus. Tačiau išaušus lemiamai dienai paaiškėjo, kad ažiotažą sukėlė apgaulingas ir sirgaliams visai nepatikęs rinkodarinis triukas: šios akcijos tikslas tebuvo „Facebook“ priedėlis, leidžiantis „Bayern“ sirgaliams užsisakyti marškinėlius su jų vardu ir numeriu 8. „Išdurtos“ auditorijos reakcija, žinoma, buvo atitinkama: klubą jie apipylė tūkstančiais piktų atsiliepimų ir komentarų.

O štai kompanijos „Coca-Cola“ Australijos padalinys sužinojo, kas iš tiesų valdo anoniminę internetinių komentatorių masę: jos idėją „Facebook“ atlikti „socialinį eksperimentą“ ir sukurti „laimingą istoriją“ sužlugdė ciniški, puikiai „trolinimo“ meną perkandę internautai. Kompanijos idėja buvo paprasta: kiekvienas žmogus turėjo prisidėti prie laimingosios istorijos kūrimo, pridėdamas po vieną žodį. Tačiau užuot rašę apie kiškučius ir gėlytes, „troliai“ pasiraitė rankoves ir ėmė pilti nešvankybes, prieš „Coca-Cola“ nukreiptus istorijos siužeto vingius, pavyzdžiui, „Žygis į parduotuvę gaivinančios kolos jam sukėlė didžiules kančias, vien dėl kaulus tirpdančio fosforo, esančio jo mėgstamame gėrime“.

Panašiai nutiko ir „McDonalds“, kurie „Twitter“ sukūrė du skyrelius – „MeetTheFarmers“ („Susipažink su ūkininkais“) ir „McDStories“ („MakDi istorijos“), kuriuose, pagal sumanymą, greitojo maisto restoranų tinklo gerbėjai turėjo rašyti pozityvius atsiliepimus ir pastebėjimus. Kaip ir kolos atveju, internautai atmetė „McDonalds“ pasiūlytas „žaidimo taisykles“ ir situaciją paėmė į savo „trolines“ rankas: pasipylė visa tradicinė kompaniją persekiojanti kritika ir neigiami stereotipai – pradedant abejonėmis dėl restoranuose naudojamų produktų kokybės ir baigiant ligomis, kuriomis neva galima susirgti reguliariai maitinantis makdonalduose.

Straipsnio puslapiai:

A-ZET

Close

Šeši ekspertų patarimai, kaip išsirinkti tinkamą praktikos vietą

 Kiekvienas studentas dar mokydamasis aukštojoje mokykloje turi šansą praktikos metu išbandyti save pirmoje profesinėje stotelėje. Tyrimai rodo, kad praktiką atlikę studentai turi tris kartus didesnę tikimybę gauti darbo ...

Darbo rinka ateityje: kokios savybės padės neužleisti vietos robotui?

Spartus technologijų progresas neatpažįstamai pakeitė ne tik mūsų kasdienį gyvenimą, bet ir darbo specifiką. Retas įsivaizduojame savo darbo dieną be kompiuterio ar išmanaus telefono, tačiau ateityje technologijų įtaka didės dar labiau. ...

Naujas darbo paieškų sezonas: senos viltys ir naujos bėdos

 Kartu su naujais mokslo metais prasidėjęs naujas darbuotojų ir darbų medžioklės sezonas atneša kozirių tiek darbdaviui, tiek darbuotojui, teigia specialistų paieškos portalas cvmarket.lt. „Kaip ir kasmet, rugsėjo pirmoji ...

Trys darbuotojų perdegimo požymiai – kaip to išvengti?

Įsibėgėjęs vasaros sezonas – tai ne tik metas, kai sulėtėja darbų tempas, bet ir išryškėja darbuotojų perdegimo požymiai. Sveikatos atžvilgiu vasarą energijos turėtų netrūkti – daugiau šviesių valandų, natūralių ...

Ekspertų patarimai: kaip netapti darbo įkaitu?

Kiekvienas, ėmęsis kurti verslą, galėtų patvirtinti, kad riba tarp nuosavo verslo ir asmeninio gyvenimo labai plona. Vis dėlto, specialistų teigimu, atskirti darbą ir asmeninį gyvenimą būtina. Norint kelti našumą, reikia išmokti ...

Pats sau bosas: svajonių profesija, tačiau ne visiems įkandama

Turbūt ne vienas norėtų keliauti, tačiau tuo pačiu metu ir dirbti mėgiamą darbą. Ypač apie tai svajoja jaunimas: laisvė, kūryba, kelionės. Vis dėlto, dirbti laisvai samdomą darbą (angl. freelanceris) gali būti itin sunku. Kelionių ...

Reikiamą darbuotoją darbdaviai vis dar gaudo ant tuščio kabliuko

„Visos socialinės garantijos“, „laiku mokamas atlyginimas“. Dažnas Lietuvos darbdavys, naršantis po vis labiau tuštėjančią darbo jėgos rinką, iki šiol tiki, kad tokie pasiūlymai padės ...

Prireikia vis daugiau darbuotojų: įvardijo, kurių trūksta labiausiai

Darbo rinka pirmąjį metų ketvirtį buvo itin aktyvi. Jos vis daugiau įmonių susiduria su darbuotojų trūkumu įrodo išaugęs darbo skelbimų skaičius. Skelbimų apie siūlomą darbą įdėta pirmąjį ketvirtį net 24 proc. daugiau, rodo portalo ...

Slaptųjų agentų darbą primenanti profesija: jų prisibijo ne vienas darbuotojas

Kaip dirba jų darbuotojai siekia išsiaiškinti ne tik privataus sektoriaus verslininkai, bet ir valstybės valdomos įmonės. Tam pasitelkiami „slaptieji pirkėjai“, kurių darbas kartais gali priminti filmo scenarijų. Kad ...

Ieškant darbo teks susidurti su vienu dažniausių reikalavimų

Ką išmoksi – ant pečių nenešiosi, byloja liaudies išmintis. Tai pasakytina ir apie užsienio kalbų mokėjimą – gebėjimas bendrauti kita kalba praverčia ne tik asmeniškai, keliaujant, susipažįstant su naujais ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas