Švedijoje sulaikytas Lietuvos keltas „Liverpool Seaways“


REUTERS/SCANPIX nuotr.

Atnaujinta:2012-01-20 13:39

Elta

2012-01-20 10:49

Iš Švedijos į Lietuvą norėję grįžti lietuviai patyrė šoką - iš Karlshamno uosto nebuvo leista išplaukti keltui „Liverpool Seaways“.

Šis Danijos kompanijai "DFDS Seaways" priklausantis keltas, statytas 1997 metais, plaukioja su Lietuvos vėliava. Jis pakeitė 2009 metais sudegusį "Lisco Gloria". "Liverpool Seaways" gali plukdyti iki 320 keleivių ir 2250 linijinius metrus krovinių, rašo dienraštis "Klaipėda".

Švedijos radijas pranešė, kad laivą tikrinusi transporto agentūra užfiksavo ne mažiau kaip 25 pažeidimus. Neįprastai didelis pažeidimų skaičius nustebino Švedijos pareigūnus. Pažeidimai apibūdinti kaip sunkūs. Minimi užblokuoti išėjimai prie gelbėjimo valčių, per trumpi keleivių gelbėjimosi trapai, esą pažeista pavojingų prekių saugojimo tvarka, įgulos nariai nežinojo, kokias funkcijas turi atlikti avarijos atveju.

Lietuvos saugios laivybos administracijos Laivybos kontrolės skyriaus vadovas Linas Kasparavičius teigė, kad pranešimą apie Karlshamno uoste sulaikytą laivą Lietuvos pareigūnai gavo sausio 19-osios rytą. Keltas sulaikytas sausio 18-osios vakare. Iš Karlshamno į Klaipėdą jis turėjo išplaukti 18 val.

L.Kasparavičiaus nuomone, po kruizinio lainerio "Costa Concordia" avarijos sugriežtintos keleivius plukdančių laivų patikros. "Liverpool Seaways" pakliuvo ant tikrinimų bangos. Iki šiol nebuvo atvejų, kad dėl saugios laivybos pažeidimų būtų buvę sulaikyti į Klaipėdos uostą plaukioję linijiniai keltai.

Preliminariai, Lietuvos saugios laivybos administracijai pranešta apie 15 pažeidimų. Švedijos Karlshamno uosto administracija įpareigota kelto neišleisti į reisą, kol nebus pašalinti pažeidimai.

Ketvirtadienį keltui dar nebuvo leista išplaukti.

Dėl sulaikyto kelto labiausiai nukentėjo keleiviai ir krovinių gabentojai. Jie turėjo parą laukti kito laivo. Keltai iš Karlshamno į Klaipėdą plaukia kasdien 18 valandą. 

Keleiviai parplukdyti į Lietuvą

Kompanijos „DFDS Seaways“ duomenimis, nauji štorminiai trapai, kitaip vadinami suvyniojamomis kopėtėlėmis, dėl kurių keltui nebuvo leista iki šiol išplaukti iš Švedijos uosto, jau yra Karlshamne. „Penktadienio vakarą, kaip numatyta tvarkaraštyje, keltas tikimės išplauks į Klaipėdą“, – teigė V. Klumbys.

Jis pabrėžė, kad bendrovė ėmėsi prevenciškai stiprinti rutinines patikros procedūras visuose „DFDS Seaways“ keltuose.

Švedijos Karlshamno uoste sustabdyto kelto „Liverpool Seaways“ keleiviai  penktadienio rytą buvo parplukdyti į Klaipėdą keltu „Lisco Optima“.

„Visais keleiviais buvo pasirūpinta – jiems buvo suteikta nakvynė ir maitinimas, kol laukė į Klaipėdą parplukdžiusio kelto“, – sakė „DFDS Seaways“ rinkodaros vadovas Vaidas Klumbys.  

Elta

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas