„Swedbank“: numatomas lėtesnis komercinio transporto lizingo augimas


Fotodienos nuotr.

Ekonomika.lt

2014-03-25 10:20

„Swedbank“ duomenimis, praėjusiais metais Lietuvos įmonės lizingo būdu įsigijo komercinio transporto už 950 mln. litų, tai yra, 10 proc. daugiau nei 2012-aisiais. Didžiąją dalį pasirašytų komercinio transporto lizingo sutarčių sudarė naujų daugiau nei 3,5 tonas sveriančių sunkvežimių įsigijimai. Jų pernai šalyje įregistruota penktadaliu daugiau nei 2012 metais.

Pasak „Swedbank“ lizingo skyriaus srities vadovo Liudo Zajančkausko, komercinio transporto pardavimų augimą pernai iš dalies lėmė ir 2014 metų Europos Sąjungos šalyse įsigalioję griežtesni taršos kontrolės standartai sunkiajam transportui, dėl kurių pabrangs pačios transporto priemonės.

„Atnaujinti turimą komercinio transporto parką Lietuvos įmones skubino ir išorinės priežastys, griežtinami ES taršos reikalavimai, ir paties sektoriaus atsigavimas bei plėtros poreikiai. 2010-aisiais prasidėjęs Lietuvos transporto sektoriaus atsigavimas yra tvarus, ir mes kasmet fiksuojame nuoseklų augimą“, – pabrėžė „Swedbank“ lizingo skyriaus srities vadovas.

2011 m. naujų sunkvežimių įsigijimai Lietuvoje augo du kartus, 2012 m. augimas siekė 33 proc., 2013 m. – 22 procentus.

Aktyviausios – didžiosios bendrovės

„Swedbank“ duomenimis, aktyviausiai komercinio transporto parkus atnaujino didžiosios šalies transporto įmonės. Pardavimai didžiosioms bendrovėms pernai sudarė apie 70 proc. visų „Swedbank“ sutarčių vertės. Likusius 30 proc. sandorių 2013 m. sudarė smulkios ir vidutinės šalies įmonės.

Praėjusiais metais daugiausiai naujų sunkvežimių įsigijo įmonės Vilniaus, Kauno bei Šiaulių apskrityse. „Čia pernai įregistruota maždaug trečdaliu daugiau sunkvežimių nei prieš metus. Kituose regionuose, kuriuose transporto įmonių koncentracija mažesnė, augimo nebuvo“, – pastebi L. Zajančkauskas.

Komercinio transporto pardavimai lėtės

Pasak „Swedbank“ lizingo skyriaus srities vadovo L. Zajančkausko, pastaraisiais metais itin aktyviai vykdytas šalies įmonių komercinio transporto atnaujinimas leidžia daryti prielaidą, kad investicijos į transporto atnaujinimą pradės lėtėti.

„Atslūgus sunkmečiui įmonių pradėtas vykdyti komercinio transporto parkų atnaujinimas jau baigiamas. Be to, dalis jų suskubo iki šių metų pradžios įsigyti EURO 5 standartus atitinkančius sunkvežimius. Įvertinus neramumus kaimyninėse rytų šalyse, prognozuojame, jog naujų sunkvežimių pardavimai ir finansavimas šiemet gali nebeviršyti 2013 metų lygio ir aktyvaus pardavimų augimo jau nebefiksuosime“, – apibendrina L. Zajančkauskas.

Banko specialistas taip pat atkreipia dėmesį, jog viena iš pagrindinių tarptautiniais pervežimais užsiimančių didžiųjų šalies vežėjų krypčių yra Rusija. Todėl norintys išlaikyti ar didinti verslo apimtis vežėjai turės įdėti daug pastangų alternatyvių rinkų paieškai, o ne komercinio transporto parko atnaujinimui.

Lietuvos komercinio transporto parką šiuo metu sudaro apie 55 tūkst. sunkvežimių, iš kurių beveik pusė veža tarptautiniais maršrutais.

Close

NT rinkos apžvalga: rezultatai vieni geriausių per 10 metų

 2018 metų pirmasis pusmetis Lietuvos būsto rinkoje buvo vienas rezultatyviausių per pastaruosius 10 metų ir pagal įsigytų butų ir namų kiekį prilygo 2016–2017 metų pirmųjų pusmečių laikotarpiui, skelbiama „Ober-Haus“ 2018 ...

Pasirodė naujas reitingas: Lietuva – trečia pasaulyje

 Pagal tiesioginių užsienio investicijų (TUI) projektų planuojamų sukurti darbo vietų pridėtinę vertę Lietuva pašoko iš 32-os į trečią vietą, rodo naujausia „IBM Global Location Trends 2018“ ataskaita. Geriau už ...

Savartynų vadovai neigia premjero įtarimus dėl šiukšlių deginimo

 Viešoje erdvėje netylant įtarimams dėl galimų premjero sąsajų su verslininkais ir įmone „Danpower Baltic“, Saulius Skvernelis tikina, kad valstybės anksčiau pradėti vystyti projektai – neva neskaidrūs, o atliekų ...

A. Veryga apie vaistų pertvarką: „skandinavai taupydami nenugydo savo pacientų“

 Vykdant kompensuojamų vaistų sistemos pertvarką, viešojoje erdvėje jau kilo ažiotažas. Žmonės tikina, kad nebegauna tų vaistų, prie kurių yra pripratę, o vietoje jų pasiūlyti kiti. Tuo tarpu Aurelijus Veryga tikina, kad tai tik ...

Prekyba alkoholiu Lietuvoje draudžiamu laiku: pelnosi nuo studento iki taksisto

 Įvairiose socialinio tinklo „Facebook“ grupėse apstu su Lietuvos įstatymais prasilenkiančių pasiūlymų. Šįkart kalbame apie galimybę įsigyti alkoholio po to, kai parduotuvėse oficialiai jis yra nebeparduodamas. Daug tokių ...

Ryškėja nauja tendencija renkantis butą: dėl to pasiryžta mokėti ir brangiau

 Ieškant buto naujos statybos name, vis dažniau lietuviai teiraujasi, ar butas bus pilnai įrengtas. Analitikai patikina, kad ši tendencija su kiekvienais metais vis ryškėja. Nepaisant to, kad toks butas kainuoja daugiau, ...

Į gamyklą Visagine – milijoninės investicijos ir 1000 darbo vietų

 Jungtinės Karalystės medicinos prietaisų gamintoja „Intersurgical” paskelbė plečianti savo veiklą Visagine. Naujajai bendrovės gamyklai bus skirta 8 ha žemės ploto Visagino pramonės parke. Bendrovė pirmame plėtros etape ketina ...

Atsakė, ką daryti, jei keliaujant buvo sugadintas bagažas

 Vasaros laikotarpiu Lietuvos gyventojų kelionių skaičius į užsienį gerokai padidėja, o vienas mėgstamiausių keliavimo būdų – kelionės lėktuvu. Tad kiekvienam keliautojui svarbu žinoti, kokios yra oro keleivių teisės, kaip elgtis bei ...

11 dalykų, kuriuos būtina žinoti apie sukauptos pensijos išmokėjimą

Seimas pritarė pensijų kaupimo pertvarkai, kurios viena svarbiausių dalių yra sukauptų pinigų išmokėjimas pensijos amžiaus sulaukusiems gyventojams. Ką būtina žinoti apie sukauptos pensijos išmokėjimą sulaukus pensijos amžiaus, kuris ...

Vilniaus atliekų tvarkymo centro vadovas „dovanojo“ privačiai bendrovei 4,5 mln. eurų

 Kazokiškių sąvartyno vadovas drąsiai galėtų pretenduoti į metų dosnuolio apdovanojimą – jis be didelės sąžinės graužaties su šiukšlių krize susidūrusiai įmonei padovanojo 4,58 mln. eurų. Mistiniais argumentais ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas