„Swedbank“: numatomas lėtesnis komercinio transporto lizingo augimas


Fotodienos nuotr.

Ekonomika.lt

2014-03-25 10:20

„Swedbank“ duomenimis, praėjusiais metais Lietuvos įmonės lizingo būdu įsigijo komercinio transporto už 950 mln. litų, tai yra, 10 proc. daugiau nei 2012-aisiais. Didžiąją dalį pasirašytų komercinio transporto lizingo sutarčių sudarė naujų daugiau nei 3,5 tonas sveriančių sunkvežimių įsigijimai. Jų pernai šalyje įregistruota penktadaliu daugiau nei 2012 metais.

Pasak „Swedbank“ lizingo skyriaus srities vadovo Liudo Zajančkausko, komercinio transporto pardavimų augimą pernai iš dalies lėmė ir 2014 metų Europos Sąjungos šalyse įsigalioję griežtesni taršos kontrolės standartai sunkiajam transportui, dėl kurių pabrangs pačios transporto priemonės.

„Atnaujinti turimą komercinio transporto parką Lietuvos įmones skubino ir išorinės priežastys, griežtinami ES taršos reikalavimai, ir paties sektoriaus atsigavimas bei plėtros poreikiai. 2010-aisiais prasidėjęs Lietuvos transporto sektoriaus atsigavimas yra tvarus, ir mes kasmet fiksuojame nuoseklų augimą“, – pabrėžė „Swedbank“ lizingo skyriaus srities vadovas.

2011 m. naujų sunkvežimių įsigijimai Lietuvoje augo du kartus, 2012 m. augimas siekė 33 proc., 2013 m. – 22 procentus.

Aktyviausios – didžiosios bendrovės

„Swedbank“ duomenimis, aktyviausiai komercinio transporto parkus atnaujino didžiosios šalies transporto įmonės. Pardavimai didžiosioms bendrovėms pernai sudarė apie 70 proc. visų „Swedbank“ sutarčių vertės. Likusius 30 proc. sandorių 2013 m. sudarė smulkios ir vidutinės šalies įmonės.

Praėjusiais metais daugiausiai naujų sunkvežimių įsigijo įmonės Vilniaus, Kauno bei Šiaulių apskrityse. „Čia pernai įregistruota maždaug trečdaliu daugiau sunkvežimių nei prieš metus. Kituose regionuose, kuriuose transporto įmonių koncentracija mažesnė, augimo nebuvo“, – pastebi L. Zajančkauskas.

Komercinio transporto pardavimai lėtės

Pasak „Swedbank“ lizingo skyriaus srities vadovo L. Zajančkausko, pastaraisiais metais itin aktyviai vykdytas šalies įmonių komercinio transporto atnaujinimas leidžia daryti prielaidą, kad investicijos į transporto atnaujinimą pradės lėtėti.

„Atslūgus sunkmečiui įmonių pradėtas vykdyti komercinio transporto parkų atnaujinimas jau baigiamas. Be to, dalis jų suskubo iki šių metų pradžios įsigyti EURO 5 standartus atitinkančius sunkvežimius. Įvertinus neramumus kaimyninėse rytų šalyse, prognozuojame, jog naujų sunkvežimių pardavimai ir finansavimas šiemet gali nebeviršyti 2013 metų lygio ir aktyvaus pardavimų augimo jau nebefiksuosime“, – apibendrina L. Zajančkauskas.

Banko specialistas taip pat atkreipia dėmesį, jog viena iš pagrindinių tarptautiniais pervežimais užsiimančių didžiųjų šalies vežėjų krypčių yra Rusija. Todėl norintys išlaikyti ar didinti verslo apimtis vežėjai turės įdėti daug pastangų alternatyvių rinkų paieškai, o ne komercinio transporto parko atnaujinimui.

Lietuvos komercinio transporto parką šiuo metu sudaro apie 55 tūkst. sunkvežimių, iš kurių beveik pusė veža tarptautiniais maršrutais.

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas