Taksi kompanijų gudrybės tuština klientų kišenes (2)


Roberto Dačkaus (Fotodiena) nuotr.

Ekonomika.lt

2012-11-06 07:20

Taksi paslaugomis besinaudojantys klaipėdiečiai negali būti įsitikinę, kad nebus apgauti ir už kelionę sumokės tikrą kainą. Šio verslo atstovai patys pripažįsta, kad dalis taksi paslaugos teikėjų elgiasi nesąžiningai, o taksi srityje įsivyravo chaosas, šiandien rašo "Klaipėda".

Kaip skaičiuojama kelionės taksi kaina – daliai klaipėdiečių iki šiol paslaptis. Ji priklauso ne tik nuo pasirinktos įmonės. Nors važiuoji tą patį atstumą, kelionės kaina skiriasi keliais litais. Ji išauga ne tik tada, kai taksi automobilis sustoja prie šviesoforų, bet ir esant prastoms oro sąlygoms.

Be to, klaipėdiečiams kyla klausimas, kodėl sustojus prie šviesoforo, taksi vairuotojas nesustabdo taksometro? Didesniuose miestuose naudota tokia praktika.

Vienos uostamiesčio taksi įmonės vadovas Michailas Zbarazskis aiškino, kad kelionės taksi kaina priklauso nuo kelių tarifų: įsėdimo mokesčio, kilometro kainos, prastovos mokesčio.

Juos nustato kiekviena įmonė pati. Kokio jie dydžio, niekas nekontroliuoja.

„Taksometro, sustojus prie šviesoforo ar spūstyje, neišjungiame. Klaipėda – mažas miestas. Dėl 30 centų nėra prasmės stabdyti. Be to, tai būtų nuostolinga įmonei. Juk, kai mašina stovi, žmogus vis tiek dirba. Darbo užmokestį vis tiek reikia mokėti“, – pabrėžė vadovas.

Nežinomu norėjęs išlikti kitos šias paslaugas teikiančios įmonės neslėpė, kad kai kurie šios paslaugos teikėjai pastarąją yra nustatę fantastiškai didelę. Yra taksi įmonių, kurių prastovos kaina siekia 50–60 litų už valandą.

„Tai yra nenormalu, nes taip apgaudinėjami klientai. Sustojus automobiliui, taksometras “muša„ greičiau nei važiuojant", – atviravo vadovas.

Pasak taksi įmonės vadovo, nieko nuostabaus, kad, esant prastam orui, žmogus už kelionę sumoka daugiau. Automobiliui judant mažesniu nei 30 kilometrų per valandą greičiu, taksometras pradeda skaičiuoti ne nuvažiuotą atstumą, o prastovą.

Direktoriaus teigimu, pastaruoju metu taksi verslas išgyvena sunkmetį ir jau pasiekė dugną. Tam įtakos turėjo pavasarį pasikeitusi tvarka, kai taksi paslaugos prilygintos individualiai veiklai.

„Anksčiau įmonė galėdavo nubausti darbuotoją, kad neteisingai teikė paslaugą. Dabar žmonės, dirbantys individualiai, yra laisvai samdomi. Jie gali pasakyti kainą kokią nori, jungti arba nejungti taksometrą. Jie atsako patys už save“, – aiškino direktorius.

Šiuo metu uostamiestyje yra 6 įmonės, kurios teikia taksi paslaugas.

Taksi vežėjus kontroliuoja viešoji įstaiga „Klaipėdos keleivinis transportas“. Anot jos vadovo Gintaro Neniškio, pažeidimų užfiksuojama labai daug. Šiemet jų buvo daugiau nei pustrečio šimto.

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas