„Tarybinės“ ir kitos įmonių krizės (2)

(Puslapis 1 iš 3)


Eltos nuotr.

Paulius Grinkevičius / Savaitraštis „Ekonomika.lt“

2013-01-21 17:51

Laisvės gynėjų dieną per neapdairumą suplanuota akcija „Tarybinei“ dešrai sukėlė pirkėjų pasipiktinimą – socialiniuose tinkluose jie negailestingai ėmė linčiuoti prekybos tinklą. Specialistai tikina, kad laiku nesureagavus į panašias įvaizdžio krizes, šios vos iš kelių interneto komentarų gali tapti didelėmis problemomis.

Prieš Sausio 13-ąją prekybos centras „Maxima“ paskelbė apie „Tarybinėms“ dešroms taikomas nuolaidas: tądien dvi „Tarybines“ dešras tinklas žadėjo parduoti už vienos kainą. Į tai visuomenė sureagavo žaibiškai – socialiniame tinkle „Facebook“ pradėjo plisti raginimai sausio 13 dieną nebepirkti „Maximoje“.

Bendrovė nedelsė – atsiprašė pirkėjų ir pažadėjo minėtos akcijos nevykdyti. Sausio 13-ąją kai kuriuose „Maximos“ parduotuvėse vis dar puikavosi plakatai, skelbiantys apie „Tarybinės“ dešros akciją. Bendrovei operatyviai sureagavus į neigiamą informacijos srautą, besiplečiančias liepsnas pavyko užgesinti.

Atsiprašymas nepakenks

Anot rinkodaros specialisto Audriaus Savicko, panašus neigiamos informacijos krūvis kyla vien emociniu pagrindu, dažnai nesivadovaujant logika – jis būna itin negailestingas bendrovėms, ypač interneto erdvėje, kur nuomonę galima reikšti anonimiškai. Besipiktinantys pirkėjai tokiais atvejais tampa padėties šeimininkais ir diktuoja sąlygas įmonėms. Specialisto nuomone, prekybos tinklo „Maxima“ atveju išsigelbėti nuo didesnės krizės padėjo tik tai, kad įmonė nepabijojo laiku atsiprašyti.

„Bendrovė sureagavo operatyviai, nepabijojo žodžio „atsiprašau“ ir suvaldė krizę. Jeigu jie būtų delsę ar mėginę išsisukinėti, nukentėtų kur kas labiau“, – aiškino A. Savickas ir pridūrė, kad atsiprašymas puikiausiai tinka net ir tais atvejais, kai įmonė nėra kalta. Čia jis prisimena atvejį, kai užsienio žiniasklaidoje imta kalbėti apie tai, kad į gėrimus „Coca-Cola“ nuo padėklų neva prasisunkė nuodingos medžiagos. Tąkart kaltinimų banga pradėjo rimti tik tuomet, kai bendrovė viešai atsiprašė. Vėliau paaiškėjo, kad kalbos apie nuodingas medžiagas tebuvo nesusipratimas.

Paklaustas, kaip vertina Seimo nario Kęstučio Masiulio pareiškimą, kad apskritai reikėtų atsisakyti „tarybinių“ pavadinimų, pašnekovas aiškino, jog tiek Lietuvoje, tiek pasaulyje yra daugybė prekės ženklų, kurie panaudoja nostalgija sukeliančius pavadinimus ir to keisti nederėtų. Kaip pavyzdį jis pateikia „Harley Davidson“: Antrojo pasaulinio karo metais ši įmonė tiekė savo produkciją JAV, Sovietų Sąjungos armijoms, bet niekas nekalba, kad bendrovės gaminių reikėtų nebepirkti.

Straipsnio puslapiai:

- Paulius Grinkevičius

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas