Tinkamai tvarkantiems automobilių atliekas servisams pasiruošę mokėti daugiau

(Puslapis 1 iš 2)


Autoriaus nuotr.

Ekonomika.lt

2014-10-06 11:32

 66-iems proc. lietuvių rūpi, kaip servisas, kuriame remontuojamas jų automobilis, tvarko automobilines atliekas ir nenorėtų, kad jos terštų aplinką. O net 79 proc. sutiktų mokėti ir šiek tiek daugiau, jei žinotų, kad jų automobilio atliekos bus sutvarkytos tinkamai ir neterš aplinkos.

Tokius, rodos, aplinkosaugos specialistus turinčius nudžiuginti, duomenis atskleidė atliekų tvarkymo bendrovės „Žalvaris“ užsakymu tyrimų bendrovės „Norstat LT“ vasarą atlikta apklausa.

Futbolo aikštelių danga, žaislai vaikams, trinkelės, sūpynės ir net batai – daiktai, kuriuos galima pagaminti iš padangų. Tai tik viena iš automobilinių atliekų, kurią galima perdirbti ir naudoti pakartotinai ne vieną kartą. Vis dėlto padangos vis dar „puošia“ pamiškes, o specialistai teigia, kad realybėje visuomenės dėmesys automobilinių atliekų tvarkymui toli gražu nėra pakankamas. Automobilius tvarkantys autoservisai taip pat pripažįsta, kad klausimų apie automobilines atliekas ir jų tvarkymą iš klientų nesulaukia.

Autoserviso vadovas: klientam atliekos nerūpi

„Į autoservisą atvykusiems klientams nerūpi aplinkosauga. Atvažiuoja, palieka automobilį ir vėliau pasiima sutvarkytą. Atvirai pasakius, nesu girdėjęs klientų klausimų, kur po remonto dedamos jų automobilių atliekos“, – pasakoja automobilių serviso „Autoaljansas“ vadovas Renatas Jukna.

Vis dėlto jo įsitikinimu, nepakankamas dėmesys automobilinėms atliekoms nulemtas ne per mažų supirkimo kainų, o visuomenės švietimo trūkumo: „Atsakingas atliekų tvarkymas šiuo metu daugiau paties verslo sąžinės reikalas. Pastebime, kad žmonės labai mažai žino apie automobilinių atliekų tvarkymą. Skirtingose talpose, į kurias išrūšiuojame po remonto likusias atliekas, laikomas šalia serviso teritorijos, randame gyventojų įmestų buitinių atliekų, sulūžusių baldų. Tai rodo, kad žmonės nesuvokia automobilinių atliekų tvarkymo, nežino ir neteikia tam svarbos“.

Pavojingiausių automobilinių atliekų sąrašui priskiriami akumuliatoriai, alyva, amortizatoriai, kuro, tepalo bei oro filtrai. Pagal Europos Sąjungos šalyse galiojančius reikalavimus, šios atliekos privalo būti surenkamos ir perduodamos tvarkyti bei perdirbti atliekų tvarkymo bendrovėms.

„Autoaljanso“ vadovo Renato Juknos nuomone, tinkamas atliekų tvarkymas turėtų būti suvokiamas kaip vienas iš automobilio serviso teikiamos paslaugos kokybės kriterijų.

Visuomenė atsakomybę perduoda servisams

Atliekų tvarkymo bendrovės „Žalvaris“ rinkodaros vadovės Vitos Balaikienės įsitikinimu, atsakingumas ir aplinkosaugos vertybės sunkiai įmanomos be pačios visuomenės palaikymo ir įsitraukimo: „Apklausos duomenys rodo, kad daugelis vartotojų atliekų tvarkymo atsakomybę perduoda verslui, tikėdamiesi, kad jis elgsis sąžiningai. Atsakingos aplinkosaugos institucijos kontroliuoja, kaip laikomasi reikalavimų, tačiau patys vairuotojai turėtų būti dėmesingesni ir reiklesni jų automobilius tvarkantiems servisams, kad socialinis atsakingumas neliktų tik interneto svetainėje įrašytu šūkiu“.

Straipsnio puslapiai:

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas