TOP 5 : Lietuvą garsinantys prekių ženklai (4)

(Puslapis 1 iš 4)


Fotodienos nuotr.

Paulius Grinkevičius / Savaitraštis „Ekonomika.lt“

2011-10-26 14:11

 Dėl „Lietuvos kvapo“ prekių ženklo mūsų šalis praėjusią savaitę tinklalapyje „Huffingtonpost.com“ nuskambėjo kaip pasaulio juokinti nesiliaujanti tauta. O kaipgi savo prekių ženklų įvaizdį užsienyje sekasi kurti patiems Lietuvos verslininkams?

Tyrimų apie lietuviškus prekės ženklus daryta nedaug, o ypač apie jų žinomumą pasaulyje, todėl atsižvelgiant į tam tikrus kriterijus galima tik spėti, kokie lietuviški prekių ženklai populiariausi ir geriausiai vertinami užsienyje. Vienas svarbesnių rodiklių – kiek įmonė eksportuoja, tačiau, rinkodaros agentūros „Brandscape“ vadovo Mindaugo Lapinsko teigimu, kai kurios daugiausia į užsienį eksportuojančios įmonės užsienyje nežinomos, nes jų prekių ženklai parduodami užsienio įmonių prekių ženklų pavadinimais: „Kai kalbame apie prekių ženklus, visuomet reikia atskirti produktus nuo ženklų: Kėdainių fabrikas kalba daug eksportuojantis. Taip, jie eksportuoja, tačiau daug eksportuoja svetimiems gamintojams ir jų prekių ženklo užsienyje niekas nežino. Panaši situacija ir su baldais – „Vilniaus baldai“ taip pat daug eksportuoja, tačiau jie baldus gamina švedų koncernui „Ikea“.

Pasak M. Lapinsko, vienas iš būdų, kuris galėtų padėti garsinti Lietuvą ir kuriuo gali pasinaudoti žinomi Lietuvos sportininkai, aktoriai ar kiti žmonės, komercializuoti savo vardus: „Kaip Davidas Beckhamas turi savo vardinius kvepalus, Michaelis Jordanas – „Nike“ priklausantį „Air Jordan“ savo vardo prekės ženklą, taip žinomi pasaulyje lietuviai, pavyzdžiui, Arvydas Sabonis, Ingeborga Dapkūnaitė ir kiti galėtų savo vardą panaudoti komerciniams tikslams. Manau, kai kurių žymių lietuvių vardų komercializavimas pasiteisintų.“

Parduoda darbo jėgą

Vilniaus universiteto Rinkodaros katedros socialinių mokslų daktaras ir docentas Vytautas Dikčius įžvelgia keletą priežasčių, dėl kurių lietuviški prekių ženklai nėra garsūs pasaulyje. Be to, kad Lietuva – maža rinka, jai dar trukdo bendro prekių ženklo neturėjimas: „Lietuviškos įmonės dažniausiai yra ne prekių ženklų, bet darbo jėgos pardavėjos. Galbūt pieno įmonės turi stipresnių, užsienyje žinomų prekių ženklų, tačiau jie su vienu produktu gamina daug prekės ženklų, o, pavyzdžiui, „Danone“ ateina į Lietuvą su vienu prekės ženklu ir sistemingai jį stiprina.“

V. Dikčius pateikia ir „Pieno žvaigždžių“ pavyzdį: Rusijoje esą gerai žinomas prekių ženklas „Svalia“, Latvijoje – kiti „Pieno žvaigždių“ gaminiai, todėl vieno stipraus bendro prekių ženklo, kuris reprezentuotų „Pieno žvaigždžių“ gaminius, nėra.

Pasak V. Dikčiaus, didelė dalis lietuviškų prekių ženklų, jei jie gali būti pritaikomi užsienio rinkoms, dažnai nuperkama užsienio įmonių. Ateityje, VU docento teigimu, Lietuvos įmonių prekių ženklai turėtų aktyviau skverbtis į užsienio rinkas, jei sugebės orientuotis ne į masinę gamybą, o susitelks į tam tikras specifines sritis.

Straipsnio puslapiai:

- Paulius Grinkevičius

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas