Transporto bendrovės: kur vairuotojai? (1)

(Puslapis 1 iš 3)


Tomo Lukšio (Fotodiena) nuotr.

Vytautas Kleinauskas / CargoNEWS

2011-06-20 16:00

Jau ne vieną mėnesį viešai kalbama apie darbo jėgos trūkumą transporto sektoriuje. Daugiausia darbo pasiūlymų pastaruoju metu sulaukia tarptautiniuose reisuose dirbantys vairuotojai. Nors gabenimų įkainiai jau bemaž tris mėnesius kaip sumažėję apie 30 proc., kroviniai vis tiek intensyviai juda, todėl darbdaviai savo įmonėse norėtų turėti keliais, o kai kurie net keliasdešimčia vairuotojų daugiau.

Dauguma verslo sektorių nesusiduria su problemomis, kuomet trūksta tinkamų darbuotojų. Transporto sektorius šiuo atveju yra išimtis. Net ir kviesdami trečiųjų šalių piliečius, darbdaviai negali visiškai patenkinti darbo jėgos poreikio įmonėse. Vairuotojų vis trūksta ir trūksta.

Pastaruoju metu Lietuvos darbo birža (LDB) registruoja daug laisvų darbo vietų tarptautinių reisų vairuotojams – ir lietuviams, ir trečiųjų šalių piliečiams.

 

Įdarbinta per 1000 vairuotojų

Per 2011 m. sausio–gegužės mėn. buvo užregistruota trečdaliu daugiau darbo pasiūlymų vairuotojams nei tuo pačiu laikotarpiu pernai. Tai – vienas geriausių indikatorių, rodančių vežėjų verslo atsigavimą.

Šiais metais dauguma įdarbintų vairuotojų į registruotas laisvas darbo vietas yra Lietuvos piliečiai. Iš viso per 2011 m. sausio–gegužės mėn. tarptautinių reisų vairuotojais įdarbinti 1,2 tūkst. žmonių.

Per penkis šių metų mėnesius užregistruoti 1,3 tūkst. tarptautinio krovinių vežimo transporto priemonių vairuotojų, ieškančių darbo. Per šį laikotarpį buvo 2,7 tūkst. laisvų darbo vietų vilkikų vairuotojams.

Situaciją šiek tiek koregavo tai, kad nepavykus laisvų darbo vietų užpildyti nacionaline darbo jėga, per 2011 m. sausio–gegužės mėn. buvo išduoti 737 leidimai užsieniečiams, norintiems dirbti tarptautinių krovinių vežimo vairuotojais, t.y., dvigubai daugiau negu praėjusių metų atitinkamu laikotarpiu.

Vadovaujantis Europos Parlamento ir Tarybos 2003 m. priimta direktyva, vairuotojai įgiję vairuotojų pažymėjimus po 2009 m. rugsėjo 10 d., jei jie veš krovinius C, C1E, C, CE kategorijų transporto priemonėmis, turi gauti EU95 kodą.

Darbo birža, atsižvelgdama į tai, asmenis, įgijusius minėtas kategorijas, siunčia mokytis, kad jie galėtų įgyti atitinkamą profesinę kvalifikaciją patvirtinantį pažymėjimą, kuriame būtų įrašytas minėtas EU95 kodas. Jei šio kodo neturi, jauni vairuotojai negali būti įdarbinti.

Darbuotojams, įspėtiems apie atleidimą iš darbo, suteikta galimybė mokytis ir įgyti ADR pažymėjimus, suteikiančius teisę vežti pavojingus krovinius. Darbdavių pageidavimu rengiamos naujos neformaliojo profesinio ugdymo programos tarptautinių pervežimų vairuotojams, numatant specifinių darbinių įgūdžių įgijimą.

Įgyvendinant Europos socialinio fondo finansuojamą projektą „Parama užimtumui ir mobilumui“ numatyta parengti apie 1 tūkst. C, CE, D kategorijų transporto priemonių vairuotojų. Nuo 2010 m. birželio 1 d. iki 2011 m. birželio 1 d. nusiųsti mokytis 708 asmenys.

Straipsnio puslapiai:

- Vytautas Kleinauskas

CargoNEWS

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas