Trys darbuotojų reikalavimai geram darbdaviui
(Puslapis 1 iš 2)

Fotolia.com nuotr. Darbas
2016-03-02 11:56
Dirbantys Lietuvos gyventojai iš gero darbdavio pirmiausia tikėtųsi didesnio negu įprastai siūloma darbo rinkoje atlyginimo, parodė atliktas tyrimas. Šį kriterijų kaip pagrindinį geram darbdaviui įvardijo kas antras (46 proc.) respondentas. Antroje ir trečioje vietoje pagal reikalavimų geram darbdaviui svarbą – sudarytos karjeros galimybės (39 proc.) ir lanksčios darbo sąlygos (34 proc.).
„Darbdavys pirmiausia žmonėms turėtų tinkamai atlyginti už jų atliktą darbą, o iš gero darbdavio žmonės tikisi didesnio atlygio negu rinkos vidurkis. Tai, kad jiems mokamas didesnis nei rinkoje atlyginimas, darbuotojai vertina kaip jų pastangų pripažinimą, o tai yra tiesiogiai susiję su tuo, ar organizacija suvokiama kaip patraukli vieta dirbti“, – sako „Lietuvos draudimo“ Personalo departamento direktorė Virginija Mikutaitė.
Pastaraisiais metais darbo rinkoje stebimas itin didelis aktyvumas, įmonės susiduria su aštrėjančia konkurencija dėl specialistų, todėl darbuotojų supratimas apie pakankamą atlygį nuolat kinta ir jų lūkesčiai gali gerokai skirtis. Tokioje situacijoje esamų ir potencialių darbuotojų simpatijas paprasčiau pelnyti tiems darbdaviams, kurie savo personalo politikoje taiko tikslingus darbuotojų pritraukimo ir išlaikymo metodus.
„Pavyzdžiui, kasmet atlikdami svarbiausių pareigybių rinkos atlyginimų tyrimą tiksliai žinome, kaip vieno ar kito lygio specialistai yra vertinami rinkoje. Todėl savo darbuotojams siūlome tokį atlygį, kuris ne tik atitiktų jų pasiektus rezultatus, bet ir būtų palankiai įvertintas atsižvelgiant į rinkos situaciją“, – teigia V. Mikutaitė.
Nurodydami gero darbdavio charakteristikas, šalies gyventojai taip pat buvo linkę minėti tokius dalykus kaip darbuotojų iniciatyvos skatinimas (31 proc.), tvirtas moralinių vertybių pagrindas (28 proc.) ir su darbo rezultatais susietos premijos (24 proc.). Tuo metu mažiausia reikšmės apklausos dalyviai teikė tam, ar darbdavį rekomenduoja jam dirbantys žmonės (10,1 proc.), ar darbdavys yra lyderis savo rinkos srityje (8,4 proc.) ir ar rengia daug vidinių pramoginių renginių darbuotojams (4 proc.).
Patenkintieji darbdaviu vertina ne tik atlygį
„Lietuvos draudimo“ užsakymu atliktas tyrimas taip pat atskleidė reikšmingus požiūrio skirtumus tarp respondentų, kurie buvo patenkinti ir kurie buvo nepatenkinti savo dabartiniu darbdaviu.
„Patenkinti esamu darbdaviu darbuotojai labiau buvo linkę vertinti ne pinigines motyvavimo priemones. Šie darbuotojai daugiau svarbos skyrė tam, ar darbdavys sudaro karjeros galimybes, ar leidžia lanksčiai dirbti ir kiek yra skatinama darbuotojų iniciatyva. Tuo metu nepatenkintieji dabartiniu darbdaviu dažniau akcentavo finansines priemones – didesnį nei vidutinį rinkoje atlyginimą ir premijas už pasiektus darbo rezultatus“, – teigia V. Mikutaitė.