Tyrimas: mažmeninės prekybos rinka Lietuvoje stabiliai auga


Fotodienos nuotr.

Ekonomika.lt

2014-01-27 15:20

 Remiantis naujausiais strateginių rinkos tyrimų bendrovės „Euromonitor International“ duomenimis, praėjusiais metais mažmeninės prekybos rinkos vertė išaugo 3,5 proc. lyginant su 2012 m. ir pasiekė 21 mlrd. Lt. Vidaus vartojimo atsigavimas po krizės laikotarpio, optimistinės ateities prognozės bei didėjantis vartotojų pasitikėjimas – pagrindiniai veiksniai, lemiantys stabilų rinkos augimą.

Dar viena priežastis, daranti įtaką mažmeninės prekybos rinkos vystymuisi, – vartotojų noras palengvinti prekių įsigijimo procesą ir sutrumpinti apsipirkimo laiką. Pasak „Euromonitor International“ vyresniosios analitikės Robertos Kniuipytės, 2012-2013 m. didieji prekybos tinklai, atsižvelgdami į kintančius vartotojų įpročius, investavo į nedidelių patogių parduotuvių atidarymą prie ofisų bei kitose vietose, kur pirkėjų srautai yra didesni, o taip pat ir į prekių asortimento tobulinimą, pavyzdžiui, padidindami šalto ir karšto paruošto maisto pasirinkimą. Į vartotojų poreikius atsižvelgia ir kiti maisto prekių rinkos žaidėjai: kioskuose ir greitojo apsipirkimo parduotuvėse buvo praplėstas gėrimų ir maisto išsinešti asortimentas, o degalinių parduotuvės siūlo platų dešrainių ir kavos gėrimų spektrą, taip siekdamos pritraukti skubančius pirkėjus.

Mažmeninės prekybos žaidėjai, adaptuodamiesi prie spartėjančio vartotojų gyvenimo tempo, pradėjo vystyti naujas parduotuvių koncepcijas, pavyzdžiui, įvažiuojamąsias (angl. „drive-in“) parduotuves, kuriose pirkėjai gali prekes iškart krauti į savo transporto priemonę, taip taupydami laiką.

Spartus tempas itin prisideda prie prekybos internetu vystymosi, kurios vertė praėjusiais metais lyginant su 2012 m. padidėjo 24 proc. ir pasiekė 698 mln. Lt. 2013 m. Lietuvoje į internetinę prekybą investavo įmonės, prekiaujančios elektronikos, drabužių ir avalynės, sveikatos ir grožio priemonėmis, o labiausiai 2013 m. išaugo internetinė prekyba maistu ir gėrimais bei drabužiais ir avalyne – po 26 proc. lyginant su 2012 m. Taip pat ženkliai padidėjo internete parduodamų baldų ir namų tekstilės rinkos vertė – 25 proc. lyginant su praėjusiais metais. Vis dėlto nepaisant šių kategorijų dinamikos, drabužių ir avalynės prekybos internetu rinkos vertė 2013 m. išliko didžiausia ir pasiekė apie 200 mln. Lt, antroje vietoje palinkdama prekybą elektronika ir video žaidimais, kurios rinkos vertė sudarė 186 mln. Lt.

„Euromonitor International“ prognozuoja, jog mažmeninės prekybos rinkos vertė per 2013-2018 m. kasmet vidutiniškai augs apie 3 proc., 2018 m. pasiekdama beveik 24 mlrd. Lt. Ekonominis stabilumas turės teigiamos įtakos mažmeninės prekybos vystymuisi, o svarbiausias veiksnys ir toliau išliks patogumas, todėl sėkmingi turėtų būti tie mažmeninės rinkos žaidėjai, kurie užtikrins patogų prekių įsigijimo procesą parduotuvėse bei internetu.

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas