Tyrimas: vartotojams lojalumas gali būti nuostolingas


AFP/SCANPIX nuotr.

Ekonomika.lt

2013-06-28 09:33

 Lojalūs klientai sulaukia didesnių sąskaitų ir baudų, o naujiems vartotojams bendrovės negaili ypatingų pasiūlymų. Žurnalo „Times“ cituojamas tyrimas atskleidė, kad aštuonis metus draudimo kompanijai ištikimas vairuotojas draudimo įmokoms sutaupytų 19 proc., jei nuspręstų ją pakeisti.

„Nauji klientai yra pritraukiami nuolaidomis ir specialiais užsakymais, o seniausiems, lojaliausiems ir geriausiems klientams yra atsidėkojama sąskaitomis, kurios laikui bėgant auga. Tai standartinė televizijos ir mobiliojo ryšio paslaugų tiekėjų praktika. Jie pabrėžia, kad jų produktams ar paslaugoms taikomi ypatingi įkainiai naujiems klientams vietoje to, kad pasakytų, jog ilgalaikiams ir nesiskundžiantiems klientams jie taiko baudas“, – sako straipsnio autorius Bradas Tuttlas.

Jis pastebi, kad vartotojai gali sutaupyti, jei skiria šiek tiek laiko paieškai ir pakeičia paslaugų teikėją. Tyrime nagrinėtu atveju per metus tai vidutiniškai sudaro 194 JAV dolerius (apie 500 litų). „Tie patys principai taikomi ir vartotojams, norintiems geriausių mobiliojo ryšio, mokamos televizijos ar kitų abonentinių paslaugų kainų“, – teigia B. Tuttlas.

Tyrimo išvadoms iš dalies pritaria telekomunikacijų bendrovės „Bitė Lietuva“ generalinis direktorius Chrisas Robbinsas. „Viskas priklauso nuo to, koks santykis sieja bendrovę ir vartotoją. Jei bendrovė rūpinasi vartotoju ir stengiasi dėl jo nemažiau nei dėl naujo kliento, tai būdamas lojalus klientas nepraloš. Tačiau visiškai neteisinga, jei bendrovė išnaudoja klientą nieko jam neduodama ar net „pririšdama“ ilgalaike sutartimi“, – sako „Bitės“ vadovas.

Jis pastebi, kad kai kurie Lietuvos operatoriai vis dar taiko tokias sutartis. „Vartotojai yra tikinami, kad renkasi mažiausius pokalbių tarifus, tačiau jiems nepasakoma, kad laikui bėgant paslaugų kainos sumažės greičiau nei baigsis jų sutartis. Jos nutraukti jiems neapsimokės dėl įvairių baudų, vadinamų „administravimo“ mokesčiais, ir šie vartotojai permokės“, – teigia Ch. Robbinsas.

Ryšių reguliavimo tarnybos duomenimis, Lietuvos rinkoje per du metus pokalbių minutės kaina mažėja apie 40 procentų. Dėl to klientai, turintys sutartis su ilgalaikiais įsipareigojimais per metus bendrai gali permokėti iki 42 mln. litų.

Pernai „Bitės“ užsakyta apklausa atskleidė, kad 79 proc. mobiliojo ryšio vartotojų Lietuvoje mano, kad telekomunikacijų paslaugos turėtų būti teikiamos be sutarčių su ilgalaikiais įsipareigojimais. Taip pat beveik pusė tyrimo dalyvių teigė, jog tokios sutartys jiems kelia nepasitenkinimą nepriklausomai ar jie yra pasirašę šiuos susitarimus, ar ne.

Close

Gamintojai įsipareigojo keisti produktų receptūras: kaip tai paveiks kainą?

 Cukraus mokesčio – išvengta. Bent jau kol kas. Mat gamintojai patys po ilgų derybų su Sveikatos apsaugos ministerija (SAM) susitarė mažinti cukraus, druskos ir riebalų kiekį produktuose. Sveikatai – tai nauda, bet ar nuo to ...

NT rinka didžiųjų Lietuvos vystytojų akimis: pigti gali tik tam tikri būstai

 Nekilnojamojo turto (NT) kainų augimas pastaraisiais metais dažną galėjo ir šokiruoti – atsidurdavome tarp Europos Sąjungos šalių, kur būstas labiausiai brangsta. Vis dėlto vystytojai įsitikinę, kad stabdžių spausti kol ...

Kelionių advokatas atsakė, ką daryti „Travelonline Baltics“ klientams

 Turizmo departamentui laikinai sustabdžius kelionių organizatoriaus „Travelonline Baltics“ pažymėjimą kyla sąmyšis, ką gi reikės daryti keliones per šią įmonę pirkusiesiems. „Travelonline Baltics“ save ...

„Maxima“ pranešė mažinanti vieno produkto kainas

 Lietuviškas prekybos tinklas „Maxima“ šiandien paskelbė mažinantis praeitais metais itin brangusio produkto – sviesto kainas. Skirtingų prekės ženklų sviestas, tepieji riebalų mišiniai bei kai kurie ...

„Sodra“ nurodo, ką tėvams privalu žinoti

 „Sodra“ primena, kad vaiko priežiūros išmokos už gruodį, kurios išmokamos sausį, yra mažesnės už tas, kurios buvo išmokėtos už kitus 2017 m. mėnesius, dėl skirtingo neapmokestinamojo pajamų dydžio (NPD) ir ...

Nustatyta: keldami kainą draudikai specialiai atgraso vairuotojus

 Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo (TPVCAPD) rinkoje nustatoma atvejų, kai tam pačiam transporto priemonės valdytojui skirtingi draudikai pateikia pasiūlymus, kuriuose įmokų dydžiai skiriasi kelis kartus ...

Prekių kainos prasidėjus naujiems metams: kur apsipirkti pigiausia?

 Pasibaigus šventiniam šurmuliui, tenka grįžti į kasdienybę. Labiausiai apie tai primena prekybos centruose nykstantys šventiniai atributai ir suaktyvėję išpardavimai. Kokios vyrauja dažno vartojimo prekių kainos ...

Butų ir namų kainos – didžiausios per dešimtmetį

 Butų ir individualių namų kainos daugelyje šalies regionų 2017 metais buvo aukščiausios per pastarąjį dešimtmetį, o kai kuriuose rinkos segmentuose gerino rekordus, viršydamos dar iki krizės fiksuotus ...

Vilniaus oro uosto „Duty free“ parduotuvių laukia grandioziniai pokyčiai

 Jau vasario 1 d. bus pradėta grandiozinė komercinių patalpų pertvarka, į kurią Vilniaus oro uostas planuoja investuoti apie 1,9 mln. eurų. Remonto metu bus perplanuota didžioji dalis išvykimo terminalo erdvių, esančių už keleivių ...

Populiariausios parduotuvės pasiaiškino, kodėl parduoda prastesnės kokybės produktus

 Tyrime dėl galimai žemesnės kokybės maisto produkcijos Lietuvoje prakalbo ir maisto produktų pardavėjai bei tiekėjai. Dalis jų prastenės kokybės produkciją aiškino techninėmis klaidomis, kiti gynėsi, kad pardavėjai neturi įtakos ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas