Tyrimas: vartotojų stebėjimas reklamdaviams pasiteisino (1)


Fotodienos nuotr.

Ekonomika.lt

2015-05-13 10:50

Pernai iš visų bankų sektoriaus paslaugas viešinusių reklamų daugiausiai naujų klientų srautus padidino pavasarį vykdytos kampanijos. O daugiausiai susidomėjimo telekomunikacijų sektoriui pritraukė reklaminė kampanija vykdyta metų pabaigoje bei pirmaisiais 2014 m. mėnesiais. Tai parodė rinkos tyrimų ir konsultacijų bendrovės TNS LT ir kreditų biuro „Creditinfo“ atlikta analizė, kurios metu buvo siekiama įvertinti reklamos ir kreditavimosi aktyvumo sąveiką 2014 metais.

TNS LT duomenimis, 2014 m. daugiausiai bankų sektoriaus reklamų buvo būtent antrąjį metų ketvirtį (38 proc.). Analizuojant „Creditinfo“ duomenis, matyti, kad didžiausią kiekį mokumo vertinimų, kurie reikalingi norint pasiimti paskolą, bankų sektorius taip pat atliko kovo, balandžio ir gegužės mėnesiais. Ketinimų skolintis bankuose lygis šiais mėnesiais yra daugiau nei 10 proc. didesnis nei kitais mėnesiais. Tai rodo, kad vykdyta bankų sektoriaus reklama buvo paveiki.

„Pastebime, kad reklamdaviai atidžiai stebi savo pirkėjų poreikius, todėl reklamos srautai per metus yra apgalvoti ir dažnai turi sezoniškumą. Pavyzdžiui, praėjusiais metais tolygiai reklamavęsi smulkiųjų vartojimo kreditų įmonės, reklamų kiekį padidino paskutinį metų mėnesį. Gruodį trečdaliu išaugo ne tik reklamų kiekis: smulkiųjų vartojimo kreditų pristatomų prekės ženklų kiekis taip pat išaugo daugiau nei trisdešimt procentų. Suaktyvėjęs kreipimasis dėl smulkiųjų kreditų metų pabaigoje, įrodo, kad reklamdavių pasirinkta strategija tikrai pasiteisina", – teigė bendrovės TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.

„Finansų bendrovėse jaučiama tam tikra sezoniškumo įtaka. Pagal bankų atliekamų mokumo vertinimų dinamiką, matome, kad aktyvumu išsiskiria kovas, balandis ir gegužė – tai būsto įsigijimo sezonas. Pastaruoju metu mažėjęs naujai išduodamų būsto paskolų lygis bei planuojamos Lietuvos banko būsto paskolų išdavimo tvarkos sugriežtinimas, tikėtina, skatins konkurenciją tarp bankų, taigi ir aktyvumą reklamoje”, – teigia Rasa Maskeliūnienė, kreditų biuro „Creditinfo“ vyriausioji kredito rizikos analitikė

Didžiausias reklamų kiekis telekomunikacijų sektoriuje (27 proc.) buvo pastebimas pirmąjį metų ketvirtį, kuomet buvo parodyta daugiausiai mobiliojo ryšio operatorių, mobiliojo ryšio kortelių ir mobiliojo interneto reklamų. Telekomunikacijų įmonės taip pat aktyviai reklamavosi ir per metų pabaigos šventinį laikotarpį. Kreditų biuro duomenys rodo, kad prieš žiemos šventes gyventojų kreipimųsi į telekomunikacijų bendroves padaugėjo 5 proc., lyginant su ankstesniu ketvirčiu.

„Nenuostabu, kad telekomunikacijų bendrovės aktyviausiai komunikacijai pasirenka metų pabaigą. Mokumo vertinimų dinamika rodo, kad tuomet nemaža dalis abonentų peržiūri savo sutartis, migruoja tarp operatorių, arba pasiskaičiavę metų išlaidas nusprendžia išsimokėtinai nusipirkti naują telefoną ar planšetę“, – teigia „Creditinfo“ analitikė. 

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas