Vairuotojai dėl algų darbdavių kol kas nesmaugia

(Puslapis 1 iš 3)


Roberto Dačkaus (Fotodiena) nuotr.

Žydrė Dargužytė / CargoNEWS

2011-09-18 12:24

Per 2011 m. sausio–rugpjūčio mėnesius Lietuvos darbo biržoje (LDB) užregistruota 4,1 tūkst. laisvų darbo vietų tarptautinio krovinių vežimo transporto priemonės vairuotojams, tai – 41,4 proc. daugiau nei 2010 m. tuo pačiu laikotarpiu (2,9 tūkst. laisvų darbo vietų). Įdarbinami beveik visi darbo biržoje registruoti bedarbiai, turintys atitinkamą kvalifikaciją dirbti tolimųjų reisų vairuotojais – geras buvusių darbdavių rekomendacijas, bent vienerių metų darbo patirtį. Nors nemažai vairuotojų, atsivėrus Vokietijos darbo rinkai, išvažiavo dirbti ten, vis dėlto šiuo metu transporto įmonių vadovai likusiems darbuotojams masiškai algų nekelia, o šie to neprašo.

Jau keletą metų Lietuvoje kalbama apie tai, kad reikia formuoti pozityvų vairuotojo profesijos įvaizdį, skatinti jaunus žmones, baigusius mokyklą, rinktis tolimųjų reisų vairuotojo profesiją. Nepaisant to, kad nemažai apie tai kalbama, konkrečių veiksmų, o juolabiau darbų, vis dar nėra.

UAB „Simatra“ vadybininkas Sigitas Žilius turi idėjų, kaip pagerinti esamą situaciją dėl jaunų vairuotojų trūkumo ir sustabdyti emigraciją. Anot jo, tereikia į jauną žmogų investuoti 3 000 Lt, kad ši investicija atsipirktų per dvi savaites. Tolimųjų reisų gabenimų specifikos žinovas pateikia skaičiavimus: "Vieno vairuotojo parengimas kainuoja 3 tūkst. Lt. Ką valstybė gauna, investavusi šiuos pinigus? Visų pirma, jai nereikia skirti bedarbio pašalpos, kitų socialinių lengvatų. Vienas UAB "Simatra“ vilkikas per mėnesį Lietuvoje perka kuro maždaug už 10 tūkst. Lt.

Valstybei iš šios sumos atitenka nei daug nei mažai – puspenkto tūkstančio (1750 Lt PVM ir 2875 Lt akcizo mokesčio). Tai dar ne viskas. Krovininio automobilio išlaikymas per metus bendrovei kainuoja apie 30 tūkst. Lt. Už šiuos pinigus bendrovė perka tepalų, padangų, detalių, remonto paslaugų ir t.t. 6300 Lt sudaro vien PVM. Reikėtų pridėti ir pinigus, kuriuos gaus valstybė iš remonto dirbtuvių pajamų ir socialinių mokesčių pavidalu. Jeigu bendrovė nuperka 8-10 automobilių, sukuriama papildoma darbo vieta šaltkalviui, apskaitininkui ir kitiems netiesiogiai susijusiems darbuotojams.

Tą skaičiavimą galime tęsti ir tęsti, kol gausime visą transporto sektoriaus indėlį į BVP. Štai iš ko susideda 10 ar 15 proc. BVP eilutė. Ši eilutė galėtų būti ir 20 ar 25 proc. Ir nebereiktų žmogui važiuoti laimės ieškoti į kitą šalį".

Vežėjas akcentuoja, kad būtina imtis veiksmų tada, kai jaunas žmogus dar sėdi mokyklos suole. "Labai svarbu daryti nepavėluotas investicijas į žmogų – kai žmogus tik ruošiamas savarankiškai kelionei darbo rinkoje ir dar mokosi mokykloje. Tuomet tai taptų tikra bedarbystės prevencija", - įsitikinęs S. Žilius.

Vieni išvažiuoja, kiti – atvažiuoja

Kalbinti transporto įmonių vadovai sako, kad kol kas masinio vairuotojų migracijos bumo į užsienį nejaučia. „Vairuotojai neskuba į Vakarus, nes nemaža dalis jų jau paragavę tokios duonos: nėra lengva išvažiuoti keliems mėnesiams, atitrūkti nuo šeimos. Ten irgi sąlygos ne pačios geriausios: daug daugiau nei Lietuvoje kainuoja pragyvenimas, o čia, Lietuvoje, nors vairuotojai ir gauna mažesnę algą, bet gyvena namie, viskas šiek tiek pigiau kainuoja“, - dėsto ekspedicinės įmonės „Archeva“ vadovas Aidas Staškevičius.

Straipsnio puslapiai:

- Žydrė Dargužytė

CargoNEWS

Close

Darbo paieškos ir algos Lietuvoje: dabar ir prieš 100 metų

Ir tarpukario, ir dabartinėje Lietuvoje dėl darbo ramūs galėjo būti paklausią profesiją ar amatą turintys gyventojai. Tik supratimas, kas yra paklausu, skyrėsi gerokai, teigia darbo paieškos ypatumus tada ir dabar palyginęs specialistų paieškos ...

5 dalykai, kuriuos reikia žinoti apie ligos išmokas

Pastaruoju metu smarkiai išaugus sergamumui gripu ir ūmiomis viršutinių kvėpavimo takų infekcijomis, ne viena savivaldybė paskelbė gripo epidemiją mieste, o kai kurios ugdymo įstaigos uždarytos karantinui. „Sodra“ primena, ką apie ligos socialinio ...

Sausį kainos ir vėl didėjo: kas brango, kas pigo?

2018 m. sausio mėn., palyginti su 2017 m. gruodžio mėn., vartojimo prekių ir paslaugų kainos padidėjo 0,3 proc., praneša Lietuvos statistikos departamentas. Daugiausia įtakos turėjo kietojo kuro, degalų ir tepalų, kitų asmens priežiūros ...

Maisto kainos – galvos skausmas ir Seimo nariams: pateikė naują siūlymą

Politikai ir vėl pradėjo svarstyti, kad galbūt jie turi įsikišti ir pabandyti užtikrinti žemesnes maisto produktų kainas. Dėl to jau ruošiamas naujas siūlymas. Konservatoriai Laurynas Kasčiūnas ir Žygimantas Pavilionis siūlo, kad pridėtinės ...

Po sustiprintos alkoholio kontrolės „bambalinį“ alų pakuotėmis perka net negeriantys

Šiais metais įsigalioję prekybos alkoholiniais gėrimais laiko apribojimai paisomi ne visų. Policija jau yra pranešusi apie skelbimus įvairiose socialinių tinklų grupėse, o regionuose pastebėtas ir „taškų“ klestėjimas. Prekybininkas: drąsiai ...

Ilgai laukta mokesčių reforma: kas gali pasikeisti?

 Praeitų metų pakeitimai mokesčių srityje susilaukia kritikos ne tik iš ekonomistų, bet ir iš pačių Seimo narių. Kalbama, kad programinės Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos (LVŽS) nuostatos buvo pamirštos, imtasi tik ...

Lenkija praranda patrauklumą: ar lietuviai vis dar susivilios vykti apsipirkti?

 Tuntais į Lenkiją vykstantys apsipirkti lietuviai nėra naujiena. Tačiau, anot ekonomistų, situacija gali pradėti keistis, mat vieno iš trijų veiksnių, lėmusių Lenkijos kainų žavesį, nebelieka. Pastebima, kad jau kurį laiką zlotas vis ...

Alkoholio reklama liejasi laisvai – gamintojai aptiko valstiečių inicijuotų pataisų spragą

 Nuo šių metų įsigaliojęs bet kokios alkoholio reklamos draudimas įnešė daug sumaišties alkoholio gamintojams. Tačiau net ir per sumaištį nebuvo sunku pamatyti, kaip gudriai galima apeiti draudimus ir toliau ...

Kaip neužkibti ant sukčių kabliuko?

 Šaltuoju metų sezonu siauste siaučia ne tik įvairūs ligų sukėlėjai, bet ir internetiniai sukčiai, žmonėms siūlantys įsigyti neva stebuklingai tai vienokius, tai kitokius negalavimus bei sveikatos sutrikimus išgydančių ...

Nemaloni žinia tėvams: vaikų išmokos vėluos

 Dėl nuo pat pradžių strigusios sistemos, priimančios prašymus dėl vadinamųjų vaiko pinigų, išmokas laiku gaus ne visi. Prognozuojama, jog sausio gale prašymus pateikę tėvai, pinigų gali tikėtis tik kovo mėnesį. ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas