Vairuotojai neskuba kelti kvalifikacijos (1)

(Puslapis 1 iš 3)


Tomo Lukšio (Fotodiena) nuotr.

Vytautas Kleinauskas, Žydrė Dargužytė / CargoNEWS

2011-03-08 10:12

Vežėjai, užsiėmę atsigaunančio gabenimų verslo reikalais, regis, pamiršo, kad nuo 2014 m. rugsėjo 10 d. jų darbuotojų vairavimo pažymėjimuose turės atsirasti EU 95 kodas. Tai numato Europos Parlamento ir Europos Tarybos direktyva EB 59. Nors mokymo įstaigos, turinčios teisę rengti vairuotojų kvalifikacijos kėlimo kursus, sako, kad norinčių mokytis padaugėjo, vis dėl to susidaro įspūdis, kad transporto srities specialistų dar negąsdina įspūdingi skaičiai – parengti apie 60 tūkst. vairuotojų prireiks daugiau kaip 2 mln. mokymo valandų.

2003 m. Europos Sąjunga (ES) nusprendė, kad vairuotojams periodiškai reiks kelti savo kvalifikaciją. Dar ir dabar, praėjus 8 m., Lietuvoje atsiranda tokių, kurie mano, kad privalomas vairuotojų kvalifikacijos kėlimas – Lietuvos valdininkų sumanymas.

Keiksnojančių Lietuvos įsipareigojimą iki 2014 m. rugsėjo 10 d. mokyti vairuotojus (tie, kurie važinėja ES teritorijoje, turi išklausyti 35 val. mokymo kursą; jų vairuotojo pažymėjimuose bus įrašytas EU 95 kodas) randasi vis mažiau – mat vieni jau baigė tokius kursus, kiti – atyviai mokosi, treti – rengiasi tai daryti. Visiems galioja bendra taisyklė: jei to nepadarys, po minėtos datos negalės vežti krovinių ir keleivių ES teritorijoje.

Panašu, kad vairuotojai šiame procese yra gerokai aktyvesni nei darbdaviai – juk darbdavys nėra tikras, kad sumokėjęs kelis šimtus litų už vieną vairuotoją, jo nepraras, t.y. kad darbuotojas neišeis dirbti į kitą įmonę. Be to, kadangi tokius mokymus reikia lankyti kas penkeri metai, jei vairuotojas juos baigs 2011 m., tai įsigaliojus ES direktyvai, gautas EU 95 kodas galios tik 1 m.

Vairuotojai irgi turi savo logiką: jei darbdavys jų neragina, dauguma galvoja, kad įmonės savininkas tikisi, jog už kursus vairuotojas mokės pats. Kad ir ką galvotų, yra tik dvi alternatyvos – laukti arba veikti.

Jei bus pasirinkta pirmoji, neatmetama galimybė, kad dalis vežėjų 2014 m. bus eliminuota iš tarptautinės gabenimų rinkos, mat vairavimo mokyklų pajėgumai neleis suvaldyti milžiniškų vairuotojų srautų – skaičiuojama, kad kiekvienai mokymo įstaigai per dieną teks daugiau kaip 60 vairuotojų. Jei labiau patikėsime antrąja alternatyva – jei ne šiemet, tai bent kitų metų pradžioje, pradėsime mokytis ir apsaugosime vairavimo mokyklas nuo nesuvaldomų spūsčių paskutiniais 2013 m. mėnesiais.

Paanalizuokime, kokios nuotaikos Lietuvos vairavimo mokyklų ir darbdavių padangėje.

Kiek kainuoja?

Praėjusių metų rugsėjį daugumoje vairavimo mokyklų vairuotojai savo kvalifikaciją galėjo kelti už kelių šimtų litų sumą – kainos svyravo nuo 250 iki 700 Lt už 35 val. mokymosi kursą.

Praėjus pusmečiui, situacija rinkoje kainos atžvilgiu nėra stipriai pakitusi, labiau pasikeitė vairuotojų srautai: anksčiau per mėnesį vairavimo mokyklos įprastai parengdavo iki 10 žmonių, dabar – apie 20–30. Vis dėlto tendencijos nėra tokios, kokių tikimasi, kad vėliau nesusidarytų nekontroliuoja situacija.

Straipsnio puslapiai:

- Vytautas Kleinauskas, Žydrė Dargužytė

CargoNEWS

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas