Vairuotojams algas mokės pagal „gyvąjį svorį“

(Puslapis 1 iš 3)


Eltos nuotr.

Mykolas Deikus / Šiaulių naujienos

2010-10-25 12:09

Jeigu šių eilučių autorius dirbtų Savivaldybės bendrovėje „Busturas“, „sėdėtų ant minimumo“. O kai kuriems miesto valdžios vyrams gal tektų ir primokėti, jeigu „Busturo“ administracijos sugalvota metodika paplistų už bendrovės ribų.

 

Pasitelkę Šiaulių universiteto specialistus „Busturo“ vadai sukurpė planą, kaip teisingai vairuotojams mokėti pinigus pagal kūno masės indeksą, kitaip tariant – gyvąjį svorį.

Vairuotojai – į klases

„Vairuotojų atestavimo sistemos tikslas - pagerinti pagrindinio personalo valdymą, padidinti darbuotojų pasitenkinimą. Ji kuriama remiantis ŠU (Šiaulių universiteto, - red. past.) atliktais tyrimais...“ - rašoma dviejų puslapių projekte, kurį pašiurpę redakcijon atitempė bendrovės profsąjungos atstovai.

Didinti „darbuotojų pasitenkinimą“ žadama suskirstant juos į klases. Skiriant įvairias išmokas vairuotojams bus taikomi specialūs koeficiantai. Antai neatestuotų vairuotojų koeficientas prilygs 1, trečios klasės – 1,5, antros klasės – 2, o aukščiausios, pirmos klasės, - 3.

Smagumas prasideda skaitant, už ką bus skiriamos kvalifikacijos. Gal „Busturo“ vadai šokių projektų prisižiūrėjo, bet vairuotojus sumanė irgi vertinti balais.

Teks save reklamuoti

Norintys uždirbti daugiau pinigėlių vairuotojai turės paplušėti. Pavyzdžiui, gauti „Savivaldybės ir respublikinių paskatinimų. Už tai duodama 15 balų. Bendrovės vadovybės paskatinimas įvertintas 10 balų. Beje, vairuotojai papildomų balų gali užsidirbti ir užsisakę asmeninį reklaminį straipsnį laikraštyje, žurnale arba nusipirkę televizijos eterio.

Tačiau įdomiausia projekto skiltis, pavadinta „Sveika gyvensena“. Idėja uždarbį susieti su prasirgtų dienų skaičiumi turėtų labai nepatikti Šiaulių savivaldybės administracijai, kuri tyliai skatino ligonlapius – susitaupydavo biudžeto lėšų. Nesirgęs vairuotojas gauna 10 balų, o sirgęs iki 6 dienų – 5 balus.

Kontroliniai pasvėrimai

Kūno masė – skaudi tema ir vyrams, ir moterims. Taigi išminčiai iš „Busturo“ nustatė, kad vairuotojai, kurių kūno masės indeksas nesiekia 25, gaus 5 papildomus balus. Už kūno masės indeksą iki 30 – tik 2 balai.

Metodikoje nenurodoma, kaip ir kada bus sveriami vairuotojai. Gal, pavyzdžiui, nepusryčiavę. O kad neapgaudinėtų bendrovės administracijos ir neprisikirstų po svėrimo, galėtų būti atliekami kontroliniai patikrinimai. Capt kurioje nors stotelėje, keleiviai išlaipinami, o autobusas varomas ant svarstyklių. Atimame autobuso svorį ir gauname „gyvąjį“ vairuotojo svorį. Taigi, mielieji, „Busturo“ vadų neapgausite.

Straipsnio puslapiai:

- Mykolas Deikus

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

Pensijų kaupimo fenomenas: senatvei lietuviai atsidėjo solidžias sumas

Per pastaruosius penkerius metus beveik pusė dirbančiųjų sutaupė po tris vidutines mėnesio algas ir atsidėjo jas senatvei. Toks fenomenas užfiksuotas Lietuvoje – vienoje paskutiniųjų Europos Sąjungos (ES) valstybių pagal taupymo normą. ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas