Valstybė nesuinteresuota gelbėti vežėjų?


Fotodienos nuotr.

Žydrė Dargužytė / CargoNEWS

2012-01-08 17:18

Praėjusių metų pabaigoje keliolika kartų išaugus privalomo draudimo už puspriekabes kainoms, vežėjai puolė į paniką – kaip išsaugoti verslą ir sugebėti sumokėti keliasdešimt tūkstančių siekiančias įmokas draudimo bendrovėms? Lietuvos smulkių ir vidutinių vežėjų asociacija, atsižvelgdama į susidariusią situaciją, kreipėsi į valdininkus, prašydama imtis veiksmų susidariusiai situacijai spręsti.

„Dėl galimai nepagrįstai išaugusių puspriekabių privalomojo draudimo kainų kreipėmės į Seimo pirmininkę Ireną Degutienę. Gavome atsakymą iš Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininko Kęstučio Glavecko. Raštas mūsų netenkina, nes susidaro toks įspūdis, kad palaikomi ne vežėjai, bet draudimo kompanijos“, - įsitikinęs Sigitas Česnavičius, Lietuvos smulkių ir vidutinių vežėjų asociacijos atsakingasis sekretorius.

Rašte, pasirašytame K. Glavecko, rašoma: „<...> Valstybė neriboja ir nereguliuoja įmonių pelno, išlaidų už prekes ir suteiktas paslaugas. <...> Mūsų žiniomis, Vokietijoje, pasikeitus teisinėms nuostatoms, kai įvykus draudžiamajam įvykiui, žalą turi atlyginti krovininės transporto priemonės vilkiko ir puspriekabės savininkai solidariai, draudimo bendrovės žymiai padidino įmokas už puspriekabių draudimo paslaugas. Tokia praktika pradėjo plisti ir kitose ES valstybėse“.

Tokie pasisakymai S. Česnavičiui atrodo juokingi. „Čia išeina panašiai kaip Ostapo Benderio filmuose“, - apibendrina S. Česnavičius, neketinantis visko palikti taip, kaip yra.

Ypač stipriai padidėjusios draudimo kainos kerta mažoms įmonėms. UAB „Binarda“ vadovas p. Bernardas sako, kad dėl pernelyg stipriai išaugusių kainų gali tekti uždaryti įmonę.

Andrius Olišauskas, UAB „Binarda” vadybininkas, pastebi, kad jiems mokėti 7,5 tūkst. Lt už transporto priemonę ketvirčiui – labai brangu. „Brangiausia, kiek dabar mes mokame už transporto priemonę, yra 7,5 tūkst. už ketvirtį. Avarijų būta, bet nesame tikri, kad jos tokios reikšmingos, kad taip drastiškai reiktų kelti draudimo kainas. Įprastai mes mokėdavome apie 2 tūkst. Lt 3 mėnesiams. Paskui kainos vis kilo“, - sako A. Olišauskas.

Kol kas neaišku, ar tarp draudimo bendrovių nėra kartelinių susitarimų, bet į šiuos klausimus turėtų atsakyti Konkurencijos taryba.

- Žydrė Dargužytė

CargoNEWS

Close

Brangsta degalai: kainos neketina stabilizuotis

Dar vasarą ėmę brangti degalai ir toliau plonina vairuotojų pinigines. Degalų kainos toliau didėjo ir šį mėnesį. O štai dyzelinui per mėnesį pabrangus net šešiais procentais, jo kaina beveik susilygino su ...

Didesnė minimali alga Lietuvoje: kiek žmonės gaus „į rankas“

Nuo kitų metų Lietuvoje kylantis minimalus atlyginimas po mokesčių reformos vers lietuvius didžiuotis – bent teoriškai išsiskirsime iš Baltijos šalių kaimynių ir pirmausime pagal minimalų užmokestį. Tačiau ...

Daržovių kainos šoko aukštyn: rado naują kaltininką

Pernai praūžusios liūtys, o šiemet derlių nustekenusios sausros gerokai išaugino populiariausių lietuviškų daržovių kainas. Tačiau pasirodo, kad dėl kainų šuolio kaltos ne tik nepalankios oro sąlygos, bet ir prekybos ...

Kaip išsirinkti kiemui tinkamiausius vartus?

Siekiant aptverti privatų žemės sklypą tvora, dar vienu svarbiu elementu tampa tinkamai parinkti kiemo vartai. Vartai gali būti įvairaus dizaino, tačiau specialistai pataria juos derinti prie tvoros tam, kad bendras vaizdas žemės sklype būtų ...

Stebina ne vieną: nealkoholinis „džinas“ už 30 eurų

Nuo šių metų sugriežtinus prekybą alkoholiu bei uždraudus bet kokią alkoholio reklamą, prekybininkai ieško naujų būdų reklamuoti savo produkciją bei patraukti pirkėjų. Vienas būdų apeiti reklamos draudimus – nealkoholinių gėrimų ...

Ekonomistų verdiktas: pastarasis dešimtmetis lietuvių gyvenimui bus lemtingas

Trečiadienį pristatytame Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgyvendinamų šešių struktūrinių reformų – mokesčių, sveikatos apsaugos, švietimo, inovacijų, pensijų ir šešėlio mažinimo srityse – ekonominėje ...

ES apkarpys išmokas Lietuvai: ragina ruoštis jau dabar

Naujasis Europos Sąjungos (ES) investicijų laikotarpis Lietuvai ir šalies verslininkams pažers iššūkių, kuriems ruoštis verslo organizacijų ir Finansų ministerijos atstovai siūlo pradėti jau dabar. Pagerėjus Lietuvos ...

Į Lietuvą žengia nauja turizmo bendrovė: siūlys keliones pamėgtomis kryptimis

Šių metų rugsėjo 27 dieną Latvijoje įsteigta įmonė „TT Baltics“ pradeda tarptautinio kelionių prekės ženklo TUI pardavimus Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje. „TT Baltics“ veikia didžiausio pasaulyje kelionių ...

Krizės pamokos Lietuvai: 20 metų atsiliekame nuo to, kas jau buvo padaryta

Šiemet pasaulyje galima „švęsti“ dvigubą, nors ir nemalonų, jubiliejų – lygiai prieš 20 metų ekonominė krizė paralyžiavo Rusiją, o lygiai prieš dešimtmetį bankrutavo JAV bankas milžinas ...

Bankų statistika: kortelės tapo įpročiu – jomis atsiskaitoma vis dažniau

Banko kortelėmis už prekes ir paslaugas atsiskaitoma vis dažniau, auga ir bendra operacijų kortelėmis apyvarta, rodo Lietuvos bankų asociacijos (LBA) duomenys. Specialistų vertinimu, negrynieji pinigai tampa vis labiau įprasti, o prie augimo ...

 

 

Dienos klausimas

Ar planuojate įsigyti NT dar šiais metais?

 

Dienos citata

Įsivedus eurą nuo 2015 metų pradžios valstybės rinkliavos nedidės, o valstybė gali parodyti pavyzdį, kaip reikia elgtis perskaičiuojant kainas iš litų į eurus.

Finansų minsitras Rimantas Šadžius

Archyvas

Dienos skaičius

40 proc.

Tiek vidutinis kainų lygis Lietuvoje yra mažesnis nei ES vidurkis.

Archyvas